سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ اسفند ۱۳۹۵ در ۱۲:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

مستند «فرج الله سلحشور» در شب اولین سالگرد فیلمساز فقید پخش شد

salahshoor

مستند «فرج الله سلحشور» در شب اولین سالگرد درگذشت فیلمساز فقید تلویزیون در گفتگو با بازیگران و اهالی سینما روی آنتن شبکه مستند رفت.

به گزارش سوره سینما ، یوسف نادری منش تهیه کننده مستند «فرج الله سلحشور» در گفتگو با روابط عمومی شبکه مستند سیما، درباره این مستند توضیح داد: زنده یاد سلحشور جزو آن دسته از هنرمندانی بود که در رسانه کارهای موثر انجام داده بود. ما در این حوزه رنج جدی می بریم و محصولات در حالی که بعضا کیفیت فنی خوبی هم دارند اما اثرگذار نیستند و اینگونه نیست که مردم طولانی مدت با آن ارتباط برقرار کنند.

وی افزود: آثار زنده یاد سلحشور از جمله «مردان آنجلس» و «یوسف» نشان داد ایشان سراغ کارهای حداقلی نرفت و با آثار گسترده سعی در اثرگذاری داشت.

این تهیه کننده ادامه داد: او برخلاف حواشی که برایش ساختند، خیلی درگیر حواشی نبود. تمرکز بیشتر او روی کارهایش بود و سالم و حرفه ای عمل می کرد و ما تلاش کردیم این ویژگی ها را در فیلم بیاوریم.

نادری منش یادآور شد: او اصرار بر هنرمند بودن نداشت بلکه اصرار داشت در مسیر الهی قدم برمیدارد و قائل به اثرگذاری مردم با استفاده از ابزار رسانه بود. ما این مستند را بعد از درگذشت آقای سلحشور کلید زدیم. اما خیلی از دوستانی که باید برای منابع آرشیوی کمکمان می دادند کم لطفی کردند. اما نه از تصاویر بیمارستان چیزی عایدمان شد نه تصاویر دیگری از یکی دو سال آخر زندگی ایشان داریم.

وی تأکید کرد: این مستند گفتگو محور است اما روایت هم دارد و جزو ساختار مستندهای نو است به تازگی بیشتر دیده می شود. یعنی در عین گفتگو محور بودن، داستان محور و قصه گو هم هست و بر اساس مصاحبه ها و تصاویر آرشیوی جلو می رود.

این تهیه کننده در پایان گفت: در این اثر با بازیگران آثار آقای سلحشور از جمله مصطفی زمانی، پروانه معصومی، جعفر دهقان و جهانبخش سلطانی گفتگو کرده ایم و پای حرفهای افرادی چون نجاریان، زندباف تدوینگر، علی اکبری تهیه کننده و جمال شورجه کارگردان نیز نشسته ایم.

مستند «فرج الله سلحشور» به کارگردانی محمدسعید قدیریان تولید انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس شنبه ۷ اسفند ساعت ۲۱ از شبکه مستند سیما روی آنتن رفت و یکشنبه ۸ اسفند ساعت ۱۰ بازپخش می شود.

این کارگردان فقید ۸ اسفند سال گذشته دار فانی را وداع گفت و این مستند برای پخش در شب اولین سالگرد درگذشت او در نظر گرفته شده بود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>