سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ اسفند ۱۳۹۵ در ۱۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

در برنامه «سروستان» مطرح شد: ظرفیت‌های گردشگری از زبان نمایندگان مجلس

sarvestan

برنامه تلویزیونی «سروستان» با رویکرد معرفی ظرفیت‌های استانهای کشور، سه شنبه هرهفته ساعت ۲۲ از شبکه شما پخش می شود.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی شبکه شما، دومین برنامه «سروستان» که شب گذشته با اجرای عباس طاهریان پخش شد احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر با بیان اینکه همدان استانی است با پتانسیل های غیرقابل انکار گفت: همدان مهم ترین بخش گردشگری از نظر کیفی و کمی دارد و شهر لالجین به عنوان شهر جهانی سفال شناخته شده است.

وی با اشاره به اینکه ملایر از نظر صنایع دستی ظرفیت های بسیاری دارد افزود: مبل منبت در ملایر سالانه ۷۰ تا ۸۰ هزار سرویس تولید می کند که ۸۵ درصد از تولید کل کشور را شامل می شود و عمده مبل بازار یافت آباد در تهران از ملایر تامین می شود.

آزادیخواه ادامه داد: ۴ هزار کارگاه صنایع دستی مبل منبت در شهرستان وجود دارد که تولیدات آن به عراق و ترکیه صادر می شود و ۸ هزار نفر از جوانان ملایری این کارگاه ها مشغول به کارند و می توان گفت مشکل اشتغال در استان همدان بسیار کم است و بی نظیرترین مبل استیل در ملایر تولید می شود.

نماینده مردم شهرستان ملایر با تاکید بر اینکه دولت باید ظرفیت ها را شناسایی و نگاه بومی داشته باشد توضیح داد: ملایر در حوزه کشاورزی بسیار قوی است و ۸۰ درصد انگور این شهرستان به کشمش تبدیل می شود. ۴۵ درصد جمعیت ملایر (۱۲۰ هزار خانواده) مشغول کشاورزی و باغداری هستند در صورتی که کشاورزی هنوز به استانداردهای جهانی نرسیده است.

محمودرضا عراقی معاون امور عمرانی استاندار همدان در ارتباط زنده با بیان اینکه استان همدان باتوجه به فاصله کمی که با پایتخت دارد و با آزادراهی که در چند سال گذشته تکمیل شده است با خودرو تا تهران ۳ ساعت فاصله دارد گفت: همدان از اتوبان و راه آهن و فرودگاه بین المللی برخوردار است. باتوجه به امکانات و اعتبارات کشور در استان اتفاقات خوبی افتاده و با هم اندیشی مسئولان و نمایندگان مجلس شرایط مناسبی برای توسعه در همدان وجود دارد.

وی تاکید کرد: ستاد خدمات سفر علاوه بر سطح کشور در استانها نیز ایجاد شده و استان همدان میزبان میهمانان نوروزی خواهد بود.

محمدعلی پورمختار نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار با اشاره به ظرفیت های استان همدان و شهرستان های آن گفت: کبودرآهنگ جزو ۵ پایلوت کشاورزی کشور است و سرمایه گذاری در این حوزه می تواند بسیار مفید باشد. همچنین شهر لالجین هزار واحد کارگاهی تولید سفال دارد که تعداد زیادی نیروی انسانی در این کارگاه ها فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه استان همدان سالیانه یک میلیون نفر بازدید کننده دارد خاطرنشان کرد: مهم ترین توقع از دولت کمک ویژه برای کشاورزی و تقویت زیرساختها است و در تلاش هستیم تعداد بازدیدکنندگان استان را به ۱۰ میلیون نفر افزایش دهیم.

علی مالمیر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در یک ارتباط زنده با اشاره به اینکه همدان امسال رتبه یکی از ۱۹ شهر جهانی صنایع دستی را کسب کرده گفت: همدان به عنوان پایتخت تاریخی ایران ۱۸۰۰ جاذبه طبیعی و تاریخی دارد و یک قطب گردشگری مجسوب می شود و برای سال جدید ۱۷۶ برنامه گردشگری و میزبانی را تدارک دیده است.

گفتنی است؛ با توجه به اولویت شبکه شما در تولید برنامه های تلویزیونی با موضوع گردشگری، برنامه «سروستان» به ظرفیت های استانهای کشور می پردازد. تهیه کنندگی این برنامه را مهدی خدایی برعهده دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>