سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ اسفند ۱۳۹۵ در ۱۱:۳۴ ق.ظ چاپ مطلب
بهرنگ علوی در گفت‌و‌گو با «سوره سینما» عنوان کرد:

از خروجی کارهای امسالم راضیم/ با سختی به این جایگاه بازیگری رسیدم

behrang-alavi-1

بهرنگ علوی در خصوص فعالیت‌های امسال خود گفت: اگرچه امسال فعالیت هنری کمی داشتم اما از خروجی کارهایم راضی هستم.

بهرنگ علوی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌و‌گو با سوره سینما توضیح داد: نیمه اول سال علاقمند بودم در جشنواره فیلم فجر امسال حضور داشته باشم اما هرچه که به جلوتر می رفتیم و من با فیلم نامه‌های ضعیف روبرو می شدم پشیمان می شدم؛ پیشنهادات سینمایی زیادی داشتم که تا مرحله عقد قرارداد هم پیش رفتیم و تست گریم و لباس هم انجام شد ولی در نهایت تصمیمم عوض شد.

علوی افزود: شاید باورتان نشود خیلی خوشحالم که در جشنواره فیلم فجر امسال حضور نداشتم؛ چراکه اگر در جشنواره امسال با تمام حواشی و حرفها و نحوه داوری‌ها حضور می داشتم و حق فیلمم ضایع می شد خودم را نمی بخشیدم و سرخورده می شدم و این مسئله در انتخاب‌های سال آینده من تاثیر می گذاشت.

بازیگر فیلم «دربند» در استنباط گفته‌اش بیان کرد: وقتی انتخاب‌هایم را با وسواس انجام می دهم و نتیجه آن در جشنواره  دیده نمی شود بنا براین دیگر برای انتخاب هایم مرزبندی نمی کنم و تن به فیلم های معمولی می دهم و پولش را هم به موقع می گیرم و زندگیم را می گذرانم. اما خدا رو شکر در جشنواره حضور نداشتم.

علوی افزود: البته قرار بود در فیلم «سد معبر» به کارگردانی محسن قرایی بازی داشته باشم؛ به دلیل اینکه به این فیلم دیر پروانه ساخت دادند و من با سریال «هشت و نیم دقیقه» قرار بسته بودم نتوانستم دراین فیلم حضور پیدا کنم. این دو فیلم و سریال در یک شب کلید می خوردند که من یا باید سریال «هشت و نیم دقیقه» را انتخاب می کردم یا فیلم «سدمعبر» که در نهایت سریال را انتخاب کردم.

وی در خصوص چگونگی انتخاب نقشش در سریال «هشت و نیم دقیقه» توضیح داد: انتخاب یک نقش آن هم برای مدیوم تلویزیون به نوعی ریسک به حساب می آید چون با توجه به حجم انبوه رسانه های بیگانه و حتی وجود یک اپلیکیشن موبایلی که دنیای یک مخاطب را تشکیل می دهد جذب بیننده  برای تلویزیون ایران بسیار سخت است. اما خوشحالم که «هشت و نیم دقیقه» با تماشاگران بالایی همراه بود و به واقع ما تصور این میزان مخاطب را از ابتدا نداشتیم ،حتی ایرانیان مقیم خارج از کشور هم این سریال را دوست داشتند .

behrang-alavi-2

بازیگر فیلم «امکان مینا» گفت: شهرام شاه حسینی از آن دست کارگردانانی است که مدیوم تلویزیون را خوب می شناسد و با ذائقه مخاطب آشناست و نکته جالب اینکه با اینکه کاراکتر فرزین برای جامعه امروز ما خطرناک است اما در بین مردم از محبوبیت خوبی برخوردار بود.

علوی با اشاره به اینکه  که صمیمانه دوست داشتم با فیلم «سد معبر» همکاری داشته باشم ادامه داد: اما نتوانستم در کنارشان باشم؛ بعد از چند کار پیاپی و حضور در سینما احساس کردم باید برای مخاطب عام هم کاری ارائه دهم که خوشبختانه سریال «هشت ونیم دقیقه» با استقبال بالای مخاطبان همراه شد وخستگی کار هم از تن ما در رفت؛ واقعا در این دوره برای مردم کار کردن سخت شده چون توقع آنها بسیار افزایش یافته است.

این بازیگر ادامه داد: برای انتخاب نقش هایم سخت گیر هستم چون احساس می کنم این سخت گیری کاملا بجاست چون با سختی فراوان به این مرحله از بازیگری رسیدم و نام آن را وسواس نمی توانم بگذارم؛ وقتی فیلم سینمایی «دربند» با توجه بالای منتقدین همراه شد و بعد فیلم‌های «مرگ ماهی»، «لانتوری» و «امکان مینا» را بازی داشتم طبیعتا نباید انتخاب های اشتباه داشته باشم.

وی در بخش دیگری از صحبتش گفت: برای بازی به دنبال نقش‌هایی هستم که به لحاظ قصه و درام حرف برای گفتن داشته باشد و در جاده پرپیچ و خم قرار بگیرد که اتفاقا نقش من در سریال «هشت و نیم دقیقه» اینگونه بود. نقشی که به لحاظ شخصیتی پارادوکس زیادی هم به همراه داشت و برای من بسیار جذاب بود و اتفاقا شهرام شاه حسینی هم در این مسیر دستم را باز گذاشت.

علوی همچنین به حضورش در نمایش «ترن» اشاره کرد و گفت: بعد از جایزه ای که در جشنواره تئاتر سال گذشته به دست آوردم امسال هم پیشنهاداتی از کارگردانان خوب داشتم که نقش و کلیت کار را دوست نداشتم. اما نمایش «ترن» ویژگی خاصی با خود داشت که مرا جذب کرد و آن اینکه این نمایش قصه ترنی را روایت می کند که هفت شهید گمنام را با خود حمل می کند و در هر ایستگاه خانواده های این شهدا با شهیدشان دیدار می کنند.

وی اشاره کرد: با توجه به اینکه نوروز را در پیش داریم و مردم این روزها مقدمات سال نو را فراهم می کنند اما استقبال از نمایش ما بسیار خوب است.

بهرنگ علوی سال ۹۱ برای بازی در فیلم «دربند» به کارگردانی پرویز شهبازی در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر کاندید بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد و همچنین دیپلم افتخار بازیگرى مرد را از جشنواره تئاتر فجر دریافت کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>