سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ اسفند ۱۳۹۵ در ۱:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

جواد قارایی در برنامه «دوطرفه»: با ایرانگردی به حفظ بافت سنتی مناطق کمک کنید

dotarafe1

جواد قارایی، ایرانگرد و مستندساز ایرانی، در برنامه «دوطرفه» گردشگری را راه حلی برای حفظ بافت سنتی مناطق مختلف ایران معرفی کرد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی برنامه،  قارایی روز بیست و یکم اسفند با حضور در برنامه تلویزیونی «دوطرفه» درباره اهمیت گردشگری در مناطق مختلف ایران صحبت کرد.

قارایی گفت: نمی شود در ایران زندگی کنی و جرقه انجام دادن کارهای جدید در ذهنت زده نشود. این کشور پر است از کارهای بالقوه ای که برای بالفعل شدن به قدری همت نیاز دارد. ایران پتانسیل زیادی برای گردشگری دارد و من همیشه با خودم فکر می کردم چرا یک کار درست و حسابی برایش انجام نمی شود؟ هرچند مستند «ایرانگرد» هم ایده آل من نبود، اما با توجه به امکاناتی که داشتم، همه تلاشم را به خرج دادم و خدا را شکر از سری اول و دوم این مجموعه استقبال شد.

سازنده مجموعه مستند «ایرانگرد» همچنین توضیح داد: در اردیبهشت ۹۵ در دامنه زاگرس حادثه ای برایم رخ داد و ربات پایم پاره شد و در تولید سری جدید مجموعه وقفه افتاد. قرار بود این سری جدید برای نوروز ۹۶ آماده شود اما با آن وقفه ۹ ماهه مخاطب باید برای نوروز ۹۷ منتظر آن باشد.

dotarafe2

جواد قارایی با تاکید بر اینکه آدم ثروتمندی نیست ادامه داد: سفرهای من لاکچری و پر زرق و برق نیست. معمولا با ماشین سفر می کنم و حتی پیش آمده که با وسایل نقلیه عمومی جا بخ جا شوم . همچنین انگیزه های من از سفر همان چیزی نیست که عامه مردم در ذهن دارند. من در شمال به لب ساحل آلوده نمی روم. بلکه کوه ها و جنگل ها مقصد من در شمال است.

این ایرانگرد در پایان پیشنهادی برای سفر نوروزی مردم ارایه کرد و گفت: قبل از همه جا ایران را بشناسیم و کشور خودمان را برای سفر انتخاب کنیم. با ساختار خاص هر منطقه آشنا شویم و بعد با دامنه ای از اطلاعات به آنجا برویم. به جای هتل به خانه های روستایی برویم و اجاره بهای بسیار کمتری بپردازیم. به این شکل روستاییان بافت و طبیعت سنتی خود را حفظ می کنند. ما به کسب و کار آنها با گردشگری رونق می بخشیم. از لباس محلی شان تعریف می کنیم تا سبک پوششی خود را عوض نکنند. از غذای محلی شان می خوریم تا تصور نکنند باید برای ما پیتزا درست کنند. به این ترتیب ما نه تنها گردشگر شده ایم بلکه به حفظ فرهنگ اصیل مناطق مختلف کشورمان کمک کرده ایم.

برنامه تلویزیونی «دوطرفه» به تهیه کنندگی مجید عباسی و جواد بیک محمدی هر روز حوالی ساعت ۱۵ از شبکه سه پخش می شود. این برنامه مضمونی اجتماعی و خانوادگی دارد و سینا راستگو، محمد خاکساری، زهرا رضاییان و قدسیه صالحی آن را اجرا می کنند. در هر قسمت با حضور کارشناسان مختلف یک موضوع روز، به چالش کشیده می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>