سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ فروردین ۱۳۹۶ در ۱۰:۴۷ ب.ظ چاپ مطلب

روایتِ سبکِ زندگی مجازی در برنامه «مجازیست» شبکه افق

majazist

برنامه «مجازیست» در نوروز۹۶، زیستِ مجازی کاربران فضای مجازی و آداب رفتاری آنها را برای بینندگان‌ شبکه افق، روایت می‌کند.

به گزارش سوره سینما، برنامه «مجازیست» از ۳۰اسفند۹۵ روی آنتن شبکه افق رفته و به‌دنبال آن است که با روایت سبک ِزندگی فعالان سایبری و آداب رفتاری در فضای مجازی، پنجره‌ای جدید به دنیای مجازی بگشاید.

موضوعاتی نظیر هنجار گروه‌های تلگرامی، حمله و حمایت کامنتی، چالش و کمپین‌های مجازی، مدیریت زمان، حریم شخصی، آداب معاشرت در فضای مجازی، روزمره‌نگاری و … دست‌مایه فصل اول برنامه «مجازیست» است که در قالب آیتم‌های مستند یک مجازیست، مصاحبه سلفی، دوربین مخفی، گپ‌وگفت مجازی، خاطرات یک مجازیست، پست‌خوانی نوروزی و … به‌تصویر کشیده می‌شود.

نام برنامه #مجازیست از ترکیب دو کلمۀ مجازی و زیست که به معنای زیست ِمجازی یا همان سبک زندگی مجازی‌ست گرفته شده و قرار است در این برنامه برخلاف برنامه‌های رایج فضای مجازی تلویزیون که جنبه فناوری داشته و یا با آسیب‌شناسی به معایب این فضای نگاه دارد به محتواهای تولیدی در این فضا و سبک و چگونگی زندگی کاربران فضای مجازی بپردازد.

فصل اول «مجازیست» به تهیه‌کنندگی حسن حبیب‌زاده و اجرای مجید لیاقی تهیه و تولید شده و سردبیری آن را سیدفرشاد عریضی برعهده دارد. احمدرضا زارعی، محمدسعید غلامی، نازنین چیت‌ساز، شکوفه بهادری، عباس توپچی، علی بیگی و امیر استواری از دیگر عوامل این برنامه تلویزیونی هستند.

برای اطلاعات بیشتر از این برنامه می‌توانید به کانال تلگرام #مجازیست به نشانی telegram.me/MajazistTV مراجعه و یا دیگر صفحات این برنامه در شبکه‌های اجتماعی را از وب‌سایت برنامه www.Majazist.tv پیدا و دنبال کنید.

این برنامه که پیش از این قرار بود به‌صورت هفتگی روی آنتن شبکه افق برود، با اعمال تغییراتی در نوروز۹۶، هرشب ساعت۲۲ و تکرارش ساعت۸ صبح روز بعد، پخش می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>