سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ فروردین ۱۳۹۶ در ۱۱:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب

پوستر بخش دارالفنون جشنواره جهانی فیلم فجر رونمایی شد/ حضور ۳۳ کشور جهان

Darolfonoon

۶۸ فیلمساز جوان از ۳۲ کشور جهان در کنار ۵۲ جوان ایرانی در بخش دارالفنون سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر حضور خواهند داشت.

به گزارش سوره سینما به نقل از ستاد خبری جشنواره جهانی، برگزاری موفق بخش دارالفنون در دوره گذشته جشنواره و برپایی ۳۰ ورکشاپ با حضور چهره های تراز اول سینمای ایران همچون اصغر فرهادی، مجید مجیدی، فاطمه معتمدآریا، محمود کلاری، رضا کیانیان، فریدون جیرانی، همایون اسعدیان، محمدعلی سجادی و… به همراه بهره‌گیری از چند سینماگر خارجی همچون الکساندر سوکوروف و… به عنوان مدرس موجب شد امسال تقاضای شرکت در این بخش چند برابر شود.

درجشنواره پیش رو نیز چندین سینماگر مطرح ایرانی و خارجی در کارگاه‌های دارالفنون تدریس خواهند کرد.

امسال جوانانی از فرانسه، آلمان، ایرلند، روسیه، هلند، چین، اسلواکی، بوسنی، پاکستان، عراق، کویت، فلسطین، یمن، مصر، ترکیه، قزاقستان، لبنان، گرجستان، بوتان، سوریه، افغانستان، قرقیزستان، صربستان، مالزی، مراکش، مونته‌نگرو، هند، نپال، ارمنستان، اندونزی، بنگلادش، لتونی، لیتوانی و استونی در دارالفنون حضور خواهند داشت.

Darolfonoon Posterاین بخش که اردوی استعدادیابی (Talent Campus) جشنواره محسوب می شود، با هدف آموزش و کشف استعدادهای جوان فیلمسازی در منطقه و سایر کشورها راه اندازی شده و با توجه به کم سابقه بودن این اتفاق در خاورمیانه و آسیا، استقبال قابل توجهی از آن انجام شده است.

مازیار میری مدیر این بخش پیش از این از افزایش بیش از سه برابری تقاضای شرکت در این بخش خبر داده و گفته بود: پس از سهمیه بندی برای کشورها، هیات انتخاب به اتفاق برخی از مدیران جشنواره افراد متقاضی را گزینش می‌کنند. این افراد حتما باید رزومه و مدرک تحصیلی مرتبط با سینما داشته و نسبت به هم دارای شرایط یکسانی باشند.

او با اشاره به حجم بالای ثبت نام و استقبال چشمگیر کشورهای دیگر نسبت به سال گذشته گفت: در سال گذشته فقط ۱۰ کشورتقاضای شرکت در دارالفنون را داشتند درحالی که این میزان امسال ۳ برابر شده و بیش از ۳۳ کشور برای شرکت در این دوره از دارالفنون ثبت نام کرده اند.

کارگاه های دارالفنون دو روز پیش از شروع جشنواره آغاز و دو روز زودتر از پایان جشنواره به اتمام می رسند.

آدرس سایت رسمی  جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Film@Fajriff.com است.

سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ۸-۱ اردیبهشت ۱۳۹۶(۲۸ تا ۲۱ آوریل ۲۰۱۷) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>