سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ فروردین ۱۳۹۶ در ۵:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب
در جدیدترین قسمت از برنامه «180 درجه»؛

کامران دانشجو و اسفندیار اختیاری از «الاکلنگ رشد علمی» می‌گویند

180Daraje

اولین قسمت از مجله تصویری «۱۸۰ درجه» در سال جدید جمعه ۱۸ فروردین ماه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه افق روی آنتن می‌رود.

به گزارش سوره سینما ، این برنامه به مساله رشد علمی در کشور می پردازد که هر ساله آمارهای بحث برانگیزی درباره آن مطرح می شود و اسفندیار اختیاری نماینده مجلس و کامران دانشجو وزیر علوم دوره احمدی نژاد دو مهمان برنامه هستند که به مناظره با یکدیگر می پردازند.

«الاکلنگ رشد علمی» سوال این برنامه است و به این مساله پرداخته می شود که آیا با کاهش رشد علمی مواجه بوده ایم یا خیر؟

در سری جدید در هر قسمت از برنامه با توجه به موضوع یک هیات همراه در برنامه حضور دارد که به تناسب بحث، نظر ۲ مهمان برنامه را مورد سوال قرار می دهند و یا مخالفت و موافقت خود را با آنها اعلام می کنند. در این برنامه نیز مهدی کرامتی نخبه جهانی ریاضی، مسعود محمدی  مدیر سایت علمنا ، علی اصغر محمدی خبرنگار همشهری، سید مجتبی حسینی فرد  عضو هیات علمی دانشگاه این مناظره ها را همراهی می کنند.

این برنامه به صورت یک مجله با آیتم‌هایی جدید تولید می‌شود که به فراخور موضوعات متغیر است. این بخش‌ها شامل اسکایپ بین المللی، مستند ویژه، آیتم نوستالژی و یک آیتم طنز میدانی با حضور امید مهدی نژاد خواهد بود که یک یا چند مورد از آنها در هر برنامه پخش خواهد شد.

سید مرتضی فاطمی در سری جدید همچون فصل گذشته علاوه بر اجرا، تهیه کنندگی و سردبیری این مجله تلویزیونی و فواد صفاریان پور نیز کارگردانی را بر عهده دارند.