سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ فروردین ۱۳۹۶ در ۱۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب
ارزیابی جایگاه سینما در تبیین اقتصاد مقاومتی (۲)

غلامرضا موسوی: سینمای ایران نیازمند سه هزار سالن سینماست/ فرمایشات رهبری بیشتر متوجه صدا و سیما می شود/ سینما سالانه توانایی اکران بیشتر از ۵۵ تا ۶۰ فیلم را ندارد

Gholamreza-moosavi

غلامرضا موسوی معتقد است: فرمایشات مقام معظم رهبری بیشتر متوجه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران می شود و این سازمان باید از تولید داخلی حمایت کند.

غلامرضا موسوی رئیس انجمن تهیه کنندگان مستقل سینما و عضو هیات رئیسه شورایعالی تهیه کنندگان در گفت و گو با سوره سینما در خصوص شعار و نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری که بر مبنای اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال قرار گرفته و لزوم اهمیت آن در سینما گفت: به عقیده من فرمایشات مقام معظم رهبری بیشتر متوجه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران می شود؛ وقتی در ایام نوروز تلویزیون ما به جای نمایش فیلم های ایرانی، بهترین باکس و زمان های خود را به فیلم های خارجی اختصاص می دهد یعنی چه؟

این تهیه کننده در خصوص بیکاری بالای اهالی سینما افزود: سینمای ایران سالیانه حدود ۱۰۰ فیلم تولید می کند این در حالی است که توانایی اکران بیشتر از ۵۵ تا ۶۰ فیلم را ندارد و این بیکاری بالا به این علت است که تلویزیون همچون سال های گذشته فعال نیست و تولیدات خود را کاهش داده و در نتیجه کمبود تولید فیلم و سریال تلویزیونی به فعالان این حوزه آسیب وارد می کند.

موسوی به صحبت هایش افزود: بخشی از شعار مقام معظم رهبری مربوط به تولید داخلی است و سینمای ایران که در رتبه سینمای برتر دنیا به حساب می آید در صورتی تولیدات خود را می تواند افزایش دهد که سهم نمایش فیلم هایش در سینمای ایران افزایش پیدا کند. در حال حاضر هزار شهر ایران اساسا سالن سینمایی ندارند و تعدادی از شهرهای ایران هم هستند که سالن های سینمایی آن احتیاج به بازسازی دارند و در شان تماشاگران ایرانی نیستند.

وی با بیان اینکه اگر ما در سال دویست فیلم سینمایی تولید کنیم فرصت نمایش برای این فیلم ها نداریم افزود: سینمای ایران نیازمند سه هزار سالن سینماست تا بتواند سقف تولیدات خود را بالا ببرد.

رئیس انجمن تهیه کنندگان مستقل سینما و عضو هیات رئیسه شورایعالی تهیه کنندگان با اشاره به اینکه این تعداد فیلم های تولیدی در سینما با کمک یارانه های پیدا و پنهان مراکز فرهنگی ساخته می شوند تاکید کرد: به نظر من در حال حاضر تلویزیون باید در زمینه اشتغال جوانان کوشاتر باشد چرا که بسیاری از فعالان حوزه هنر به دلیل تواناییشان از تلویزیون به سینما آمدند؛ پس باید صدا و سیمای جمهوری اسلامی از تولیدات داخلی حمایت کند و از هنرمندان ما حمایت کند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>