سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ فروردین ۱۳۹۶ در ۱۰:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب
عشیری مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری عنوان کرد:

استفاده هفت میلیون و ۹۲۰ هزار نفر از سینماهای حوزه هنری در سال ۹۵/ بازسازی کامل ۷ سینما

bazsazi-cinema

سازمان سینمایی حوزه هنری در سال ۹۵ هفت سینما را در شهرهای آبادان، ارومیه، تبریز، بیجار، تهران و اصفهان بازسازی کامل کرد. همچنین پردیس «چهارباغ» هفته آینده به صورت رسمی با حضور مسئولان سینمایی و مدیران استان اصفهان به ناوگان سینمایی کشور متصل می‌شود.

به گزارش سوره سینما ، یزدان عشیری مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری در آستانه افتتاح اولین پردیس سینمایی شهر اصفهان در گفتگویی با بیان این مطلب خبر داد: علاوه بر این، مقدمات ساخت پردیس‌های سینمایی در شهرهای ساری، مراغه و بجنورد انجام شده و سال ۹۶ این پروژه‌ها به همت موسسه بهمن سبز و با مدیریت محمود کاظمی وارد فاز اجرایی می‌شوند. همچنین، نقشه‌های پردیس سینمایی گنبد ارائه شده و در مراحل فنی و مجوز از شهرداری است.

وی ادامه داد: سازمان سینمایی حوزه هنری برای توسعه و تقویت زیرساخت‌های سینما در کشور و ارتقای سالن‌های سینمایی در قالب نوسازی، تجهیز و بهسازی سینما‌ها از طریق بهمن سبز و کارشناسان و مدیران این موسسه به صورت جدی در تهران، مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها ورود کرده و این سازمان، «سینماسازی»را به عنوان یکی از ضرورت‌های مهم جزو سیاست‌ها و اولویت‌ فعالیت‌های خودش قرار داده است.

به گفته وی؛ حوزه هنری در یکی دو ساله اخیر چندین پروژه بزرگ را در برنامه‌اش قرار داده که تعدادی از آن‌ها مراحل ساخت و ساز را طی کرده و مورد بهره برداری قرار گرفته‌اند. سینما «فلسطین» اصفهان و سینما «آزادی» شهر آبادان که مخروبه‌هایی بیش نبودند به همت دست اندرکاران سینمایی حوزه هنری امروز به بهره برداری و بازگشایی رسیده‌اند و در خدمت مردم قرار دارند.

مدیرروابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری ضمن تشریج فعالیت های این سازمان در عرصه توسعه زیرساخت های سینمایی در سال های گذشته بویژه در سال ۹۵ خاطرنشان ساخت: علاوه بر بازسازی کامل هفت سینما، در راستای تغییرات و بازسازی‌ها ۳۶۰۰ صندلی نیز، نوسازی و شش پرده نمایش به ناوگان سینماهای کشور افزوده شده است.

وی به پردیس سینمایی چهار باغ اصفهان اشاره کرد و افزود: پردیس سینمائی «چهارباغ» با مدرن‌ترین امکانات سینمایی بازسازی شده و در نمای خارجی و داخلی آن از معماری ایرانی استفاده شده است.

عشیری با بیان اینکه این سینما مجهز به سیستم اطفای حریق خودکار، نمازخانه، کتابخانه، کتابفروشی و دیگر امکانات سینماهای مدرن است، اضافه کرد: این سینمای تک سالنه پیش از این در کل دارای ظرفیت ۴۶۰ نفر بوده که با بازسازی به شکل پردیس سینمایی چهار سالنه درآمده و تعداد صندلی‌های این سینما به ۷۸۰ صندلی افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه سالن اصلی این سینما ۴۳۰ نفر ظرفیت دارد، بیان داشت: این پردیس سینمایی دارای دو سالن ۱۳۰ و ۱۴۰ نفره و یک سالن ۸۰ نفره نیز هست که هرکدام از این سالن های سینمایی با نام هایی برگرفته از پایتخت فرهنگی جهان اسلام نامگذاری شدند.

این مدیر سینمایی با اشاره به این نکته که معضل کمبود سالن استاندارد در کشور یکی از مهم‌ترین مشکلات سینمای ایران است و طبیعی است با تسریع روند بازسازی سالن‌ها، می‌توان گام مؤثری در اعتلای سینمای ایران برداشت معتقد است به طور قطع، استانداردسازی سالن‌های سینمایی در دست ساخت و یا بازسازی و نوسازی آن ها در جذب مخاطب و مشارکت بیشتر طیف‌های مختلف مردم به سینما مؤثر است و آمارهای رسمی از افزایش چشمگیر مخاطبان در سالن‌های بازسازی شده حکایت می‌کند.

وی با بیان اینکه نگاهی به پروژه‌های سازمان سینمایی حوزه هنری در زمینه نوسازی و توسعه سالن‌های سینمایی از حضور موثر و مشارکت جدی این نهاد در قوت بخشیدن به نهضت سالن سازی سینمایی و سینماسازی خبر می دهد؛ یادآور شد: بازسازی سینما آفریقا در شهر مقدس مشهد در استان خراسان رضوی، بازسازی و تبدیل سینما قدس شهر تبریز در استان آذربایجان شرقی از سینمایی یک سالنه به سینمایی دو سالنه، بازسازی کامل سینما «فلسطین» شهر همدان به صورت دو سالنه، بازسازی و بهره برداری سینما «فلسطین» شهر اصفهان و اولین پردیس سینمایی اصفهان به نام «چهارباغ» با چهار سالن، بازسازی سینما «آزادی» شهر ارومیه در آذربایجان غربی که در حال انجام است، بازسازی سینما «آزادی» شهر آبادان، به روزرسانی و نوسازی سینماهای «پیام» و «شاهد» در شهر تهران، همچنین بازسازی سینما «بهمن» تهران از مهم‌ترین و پرمخاطب‌ترین سینماهای تهران و مجموعه سینماهای حوزه هنری در کنار برنامه‌های آینده این نهاد برای ساخت پردیس‌هایی در شهرهای ساری، مراغه و بیرجند و… از جمله اقدامات حوزه هنری در عرصه صنعت سینماسازی است که همگی، جایگاه ممتاز این ارگان را در تقویت و توسعه زیرساخت های سینمایی به عنوان یک نیاز اساسی نشان می‌دهد.

مدیرروابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری با اعلام اینکه سال گذشته هفت میلیون و نهصد و بیست هزار نفر در سینماهای حوزه هنری فیلم دیدند و از میان ۲۵ میلیون نفری که در سال ۹۵ به سینما رفتند، یک سوم آن ها در سینماهای حوزه هنری فیلم دیدند خاطرنشان ساخت: با گسترش و تقویت ظرفیت هایی سینمایی حوزه هنری و بهره برداری از پروژه های در دست اقدام در سالجاری و برنامه های پیش رو، بی تردید سینماهای حوزه میزبان سهم بالاتری از مشتاقان و علاقمدان سینما خواهند شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>