سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ فروردین ۱۳۹۶ در ۱۰:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب
در برنامه «۱۸۰ درجه» مطرح شد:

تیم ترامپ قدرت نظامی ایران را لمس کرده است/ ایران مساله اول و اخر آمریکا نیست

180daraje

در برنامه «۱۸۰ درجه» محمد جمشیدی و ناصر هادیان درباره اینکه احتمال جنگ ایران و آمریکا چقدر است با یکدیگر به مناظره پرداختند.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی برنامه «۱۸۰ درجه»، این برنامه جمعه ۲۵ فروردین ماه روی آنتن شبکه افق رفت و در آن محمد جمشیدی عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و ناصر هادیان استاد علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه تهران درباره اینکه احتمال جنگ ایران و آمریکا چقدر است با یکدیگر به مناظره پرداختند.

ناصر هادیان استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در این برنامه درباره احتمال جنگ بین ایران و آمریکا عنوان کرد: جنگ های برنامه ریزی شده نمی تواند رخ دهد ولی وقوع جنگ های تصادفی ممکن است.

وی با اشاره به مقابله ناوهای ایرانی و آمریکایی در زمان اوباما اظهار کرد: در دوره اوباما اگر اتفاقی می افتاد او ابتدا فکر می کرد و بعد اقدامی انجام می داد ولی ترامپ متاسفانه چون تجربه زیادی در حوزه سیاسی ندارد و بیشتر در حوزه بخش خصوصی فعالیت داشته است اول اقدام و بعد فکر می کند.

جمشیدی نیز در پاسخ به وی بیان کرد: مساله جنگ نباید در سطح خرد تحلیل شود اینکه تصور کنیم ترامپ مثل توئیت کردن جنگ می کند واقعی نیست جنگ براساس تصمیم تیم امنیت ملی اتفاق می افتد.

وی اضافه کرد: در تیم امنیت ملی آمریکا افرادی هستند که قدرت نظامی ایران را می دانند.

جمشیدی با طرح سوالی تصریح کرد: باید تفکیک کرد که ایا آمریکا قدرت نظامی برای مقابله با ایران ندارد که حتما دارد و چرا با وجود این توانایی نظامی هیچ گاه به جنگ با ایران اقدام نکرده است؟

هادیان نیز در واکنش به این سخنان و با اظهار موافقت با بخشی از آنها یادآور شد: اگر اتفاقی در خلیج فارس بیفتد عده ای آماده هستند که پاسخ دهند و برخلاف اوباما مترصد فرصت هستند که اتفاقی رخ دهد و واکنش نشان دهند.

جمشیدی با اشاره به این نکته که عده ای فکر می کنند خاورمیانه مساله اول ترامپ است، یادآور شد: خاورمیانه برای ترامپ مهم است اما اولویت ندارد بلکه اولویت آنها اروپاست. اساسا سیاست خارجه ترامپ معطوف به دوستانش است و منافع خود را به دوستانش ترجیح می دهد.

وی در پایان سخنانش گفت: همه فکر می کنند در سیاست خارجه ترامپ، ایران مساله اول و آخر است ولی اینگونه نیست.

در هر قسمت از برنامه «۱۸۰ درجه» با توجه به موضوع یک هیات همراه در برنامه حضور دارد که به تناسب بحث، نظر ۲ مهمان برنامه را مورد سوال قرار می دهند و یا مخالفت و موافقت خود را با آنها اعلام می کنند. ددر این برنامه نیز فرشاد گلزاری خبرنگار بین الملل ایلنا، حافظ رستمی دانشجوی دکتری علوم سیاسی دانشگاه تهران، توحید افضلی دانشجوی دکتری مطالعات منطقه ای دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران و مهدی خانعلی زاده دانشجوی دکترای روابط بین‌الملل دانشگاه علامه طباطبایی  این مناظره را همراهی می کنند.

این سری از «۱۸۰ درجه» همچون سری قبل از حضور مجید خسروانجم و آیتم «تاکسی» امید مهدی نژاد بهره می برد.

سید مرتضی فاطمی در این برنامه علاوه بر اجرا، تهیه کنندگی و سردبیری این مجله تلویزیونی و فواد صفاریان پور نیز کارگردانی را بر عهده دارند. برنامه «۱۸۰ درجه» جمعه ها ساعت ۲۰:۳۰ روی آنتن شبکه افق می رود و تکرار آن نیز روز بعد ساعت ۹:۳۰ و ۱۴:۳۰ پخش می شود.

مخاطبانی که علاقه مند هستند قسمت شب گذشته «۱۸۰ درجه» را ببینند می توانند بازپخش این برنامه امروز ساعت ۱۴:۳۰ از شبکه افق ببیند و یا از لینک www.ofoghtv.ir/program?progNo=702&episodeId=21268 برنامه را دریافت کنند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>