سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۰ فروردین ۱۳۹۶ در ۱۰:۴۵ ق.ظ چاپ مطلب

امیرحسین رستمی کمدینی که پزشکی را رها کرد

amirhosein-rostami

c بازیگر مجموعه «شهرزاد» گفت به خاطر علاقه به بازیگری، قید پزشک شدن را زده است.

به گزارش سوره سینما ، امیرحسین رستمی داور بخش استند آپ کمدی به ستاد خبری هشتمین جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت گفت: شرکت کنندگان بخش استندآپ کمدی مستعد هستند و از پتانسیل بالایی برخوردارند . اجراهایی که ما دیدم به نسبت اینکه دانشجویانی این دانشجویان رد رشته‌های غیر هنری درس می خوانند  خیلی خوب بود.

بازیگر سریال «دودکش» با تمجید از علاقه دانشجویان رشته های علوم پزشکی به هنر گفت: دانشجویانی که قرار است پزشک، پرستار و پیراپزشک شوند اگر در این زمینه کار می‌کنند قطعا بخاطر عشق به هنر است و نه بدنبال شهرت و دیده شدن وهیاهو و حاشیه های هنر و بازیگری هستند و نه بدنبال رفتن روی جلد مجلات و پول. این عزیزان در رشته های خوبی درس می‌خوانند و به حد کافی وجهه اجتماعی دارند و نیازی نیست که در پی راه های دیگری برای کسب وجهه در جامعه باشند بنابراین کارشان تنها از روی عشق و علاقه است و این برای ما خیلی با ارزش و قابل احترام بود.

بازیگر سریال «لیسانسه ها» گفت: این دوستان از سطح سواد و معلوماتی خوبی برخوردارند و ضریب هوشی بالایی دارند. من قبلا هم در گفتگوهایم اشاره کرده ام فرقی که یک بازیگر نقش های کمدی با بازیگر نقش های درام دارد در هوش بالاست. درواقع برای بازی در نقش های کمدی نیاز به هوش بالاتری وجود دارد. کمدین ها آدم های خیلی با هوشی هستند به این خاطر که باید در لحظه تصمیم بگیرند که شوخی کنند یا اکتی داشته باشند. یک بازیگر کمدی باید حواسش به همه ابعاد صحنه باشد اجرا کنندگان بخش استندآپ جشنواره این توانایی را داشتند و این استعداد را در آنها می‌شد دید.

رستمی گفت: این دانشجویان دوره های هنری ندیده اند و اگر هم نقطه ضعفی در کارهایشان دیده شود به همین خاطر است. همین که این عزیزان اعتماد بنفس کافی برای اجرا جلوی تماشاگران را دارند بسیار قابل تحسین است. همچنین خانم هایی که با اعتماد بنفس کار اجرای استند آپ کمدی را انجام می‌دهند‌ بسیار قابل احترام هستند. این دوستان دوره و آموزش ندیده اینقدر توانا هستند و مطمئن باشید اگر در ورک شاپ ها و دوره های آموزشی بازیگری شرکت کنند بسیار بهتر از این ظاهر خواهند شد.

وی افزود: چند نفر از دانشجویان را که استعدادهای خیلی خوبی در زمینه کمدی داشتند شناسایی کردیم و از همین حالا برنامه ای ترتیب داده ایم تا با عنوان منتخبان جشنواره فرهنگی هنری وزارت بهداشت در برنامه محبوب و پرطرفدار «خندوانه» استندآپ کمدی اجرا کنند.

بازیگر مجموعه «پژمان» ادامه داد: من در تمام مراحل تحصیلی ام شاگرد اول بودم و بنظر همه باید در رشته پزشکی درس می‌خواندم اما علاقه ام به هنر و بازیگری بیشتر بود. می‌دانستم که تحصیل در رشته پزشکی بسیار وقت گیر است و نمی توانستم هر دو رشته را موازی ادامه دهم. آن زمان مثل حالا نبود که این همه کلاس های بازیگری و امکانات در زمینه آموزش های هنری وجود داشته باشد. من مجبور بودم بخاطر رسیدن به حرفه بازیگری تحصیل در رشته های سنگینی مانند پزشکی را رها کنم اما خیلی خوب است که امروز دانشجویان چنین اجباری ندارند چراکه هرزمان وقت خالی داشته باشند حتما در همان زمان کلاس بازیگری و ورک شاپ هم می توانند پیدا کنند.

او افزود: زمانی که من در کلاس های مرحوم سمندریان شرکت داشتم باید برای حضور در کلاسها قید حضور در کلاس های دانشگاهی را می زدم. بخصوص که ایشان معتقد بود باید تکلیفمان ر ا روشن کنیم و یا هنر را نتخاب کنیم و یا رشته های دیگر را و اگر هنر را انتخاب کردیم همه تمرکزمان را روی همین رشته بگذاریم. به همین خاطر من تحصیل در رشته ای غیر از پزشکی را انتخاب کردم تا وقت کافی برای حضور در کلاس های ایشان داشته باشم.

رستمی با تقدیر از حرکت مثبت وزارت بهداشت در برپایی جشنواره فرهنگی گفت: بانی چنین جشنواره  و چنین محفلی باید وزارت فرهنگ باشد و اصلا این برنامه ها جزو شرح وظایف آن سازمان است. وزارت ارشاد باید از استعدادهای جوانی که مانندش را در این جشنواره دیدیم حمایت کرده و برایشان کلاس های آموزشی برگزار کرده و جشنواره‌هایی با این رویکرد ترتیب دهد.

بازیگر سریال «شهرزاد» گفت: خیلی خوب است که وزارت بهداشت چنین مهمی را برعهده گرفته و البته در نظر داشته باشیم حفاظت از سلامت روانی جوانان از رویکرد  های وزارت بهداشت در هر کشور است و این جشنواره از اهداف و رویکزدهای  این وزارتخانه نیز دور نیست. پزشکی که بتواند نقاشی بکشد ، سه تار بزند، تئاتر ببیند و … قطعا در کار و حرفه اش آرامش بیشتری دارد و به نحو بهتری می تواند با بیماران ارتباط برقرار کند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>