سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ در ۱۱:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب
مدیرعامل موسسه «بهمن سبز»:

هزینه هشتاد میلیارد ریالی حوزه هنری برای بازسازی سینماهای فرسوده در سال ۹۵

kazemi1

مدیرعامل موسسه «بهمن سبز» گفت: سال ۹۵ هشتاد میلیارد ریال برای بازسازی و به روز رسانی سینماهای حوزه هنری هزینه شد و سیزده میلیارد و سیصد هزار ریال هم با همکاری و مشارکت «سینما شهر» صورت گرفته است.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری؛ محمود کاظمی مدیرعامل موسسه «بهمن سبز» توضیح داد: عملیات زیرساختی و تجهیزات سالن های سینمایی به طور مجموع روی هفت سالن سینمای حوزه هنری انجام شده که این سینماها عبارتند ازسینما آزادی آبادان، آزادی ارومیه، قدس تبریز، چهارباغ اصفهان، جوان بیجار،شاهد و بهمن تهران.

کاظمی در خصوص هزینه‌های صرف شده هرسالن سینما گفت: هر کدام از سالن های این سینماها با توجه به میزان گستردگی و خرابی و کهنگی که داشتند مورد ساخت و ساز قرار گرفتند و تجهیزات هر کدام از سینماها با یکدیگر قابل مقایسه نیستند. به عنوان مثال هزینه تعمیرسینماهای قدس تبریز و چهار باغ اصفهان نزدیک به سی میلیارد ریال بوده چون این دو سینما چهار و دو سالنه هستند و به صورت اساسی و زیربنایی به روز شدند.

مدیرعامل موسسه «بهمن سبز» با اشاره به این نکته سالن‌های سینمایی دیگر که تک سالنه بودند هفتصد یا هشتصد میلیون هزینه نوسازی آنها شده ادامه داد: این هفت سالن از سیستم های قدیمی برخوردار بودندو بعضی از انها اصلا مخروبه های چندیدن سال ساخت بود که از سیستم برق آنجا گرفته تا دکوراتیو، صندلی ها، سیستم های نمایشی صوتی،پرده نمایش تا تاسیسات همه عوض شده و به روز شد،به عبارت دیگر چاردیواری را تراش دادیم تا به آجر رسیدیم و دوباره بر اساس طراحی نو بازسازی اساسی کردیم.

کاظمی با اشاره به اینکه ما صرفا سینمایی را روی خاک نساختیم گفت: یک تعداد سینما از قبل به حوزه هنری واگذار شده که بالای چهل تا پنجاه سال قدمت داشت و باید به روز رسانی شود؛ هدف حوزه هنری هم توسعه زیرساخت‌های سینمایی است.

وی در مورد توجه مردم و رونق سالن‌های مورد بهره‌برداری قرار گرفته شده توضیح داد: سالن یک سینما بهمن بعد از بازسازی که در چرخه اکران قرار گرفت مخاطبش چندین برابر شده یا سینما آزادی آبادان به طور کامل تعطیل شده بود و از وقتی که ما تعمیرات و ساخت و ساز را روی این سینما انجام دادیم سانس های یازده شب هم به این فیلم تعلق گرفته است. همینطور سینما چهار باغ اصفهان به صورت پردیس چهار سالنه در اختیار مردم قرار گرفت و مخاطبان با قدرت انتخاب فیلم و همینطور امکاناتی چون بوفه و تریا روبرو هستند.

این مدیر در پایان اشاره کرد: تمامی این برنامه ها از جانب حوزه هنری در جهت جذب مخاطب بیشتر به سالن های سینمایی و رونق سینماها صورت گرفت که این مهم در سال ۹۶ هم ادامه خواهد داشت.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>