سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ در ۹:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب
احسان کاوه در گفت و گو با «سوره سینما» عنوان کرد:

اهمیت به نهاد خانواده مبنای تولیدات ما در سال جاری خواهد بود

ehsan-kaveh

احسان کاوه مدیر مرکز مطالعات و تولیدات تلویزیون و انیمیشن سازمان سینمایی حوزه هنری اهمیت به نهاد خانواده را مبنای تولیدات آن مرکز در سال جاری عنوان کرد.

احسان کاوه مدیر مرکز مطالعات و تولیدات تلویزیون و انیمیشن سازمان سینمایی حوزه هنری با بیان اینکه به طور کلی اولویت فعالیت های مرکزبراساس ترویج و اشاعه آموزه های گفتمان انقلاب اسلامی تعریف شده است، به سوره سینما گفت: ما بر آن هستیم که در مرکز ؛تولیدات و پژوهش هایی در راستای دست یابی به المان ها و اهداف نظام‌های فکری و اجتماعی، تمام گروه‌های انسانی از منظر انقلاب اسلامی را به کار گیریم.

کاوه افزود: در اولین قدم و باتوجه به اهمیتی که در مرکز ما برای مقوله مطالعه و پژوهش قائل هستیم اولویت فعالیت و در حقیقت زیربنای همه تولیدات مرکز ما در زمینه مبانی علمی و تخصصی ،شیوه‌های کارآمد برنامه‌ریزی تولید ،عرضه محصولات و ارائه راهکارهای لازم جهت بومی‌سازی آنها قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه رویکرد اول تولیدات حوزه ما بر پایه فعالیتها و تحقیقات تعریف شده است، اظهار داشت: قطعا دومین رویکرد فعالیتی مرکز بر تولید برنامه تلویزیونی، محتوای تصویری و حضور مؤثر در فضای تولیدات فرهنگی است و در  سومین رویکرد حرفه ای و مهم  به دنبال تولید انیمیشن و نقش‌آفرینی اثربخش در حوزه انیمیشن خواهیم بود.

کاوه تصریح کرد: از همان ابتدا با شناخت خوبی که از حوزه هنری و اهداف راهبردی و ماموریت‌های این نهاد موفق انقلابی وجود داشت، برنامه‌ریزی و تعیین اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت این مرکز بر همین اساس و در راستای تحقق اهداف فرهنگی نظام جمهوری اسلامی در اولویت کار مرکز قرار گرفت.

وی با تأکید بر اینکه اساس رویکرد کلی مرکز در سال ۱۳۹۶ نیز با رویکرد نیمه دوم سال ۹۵ با هدف برنامه‌ریزی ویژه برای حضور اثربخش و درخشان در عرصه تولیدات تلویزیون و انیمیشن با محوریت خانواده در جهت درونی‌سازی ارزش‌های والای فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی تعریف شده است، عنوان کرد: در این رویکرد تاکید بر فضای مجازی نیز مورد توجه ما است و بی‌شک یکی از مهمترین گام‌های تحقق این هدف، استعدادیابی هنرمندان جوان انقلاب اسلامی و ایجاد هم‌افزایی هنری- فرهنگی با همکاری مشترک خواهد بود؛ که این مهم به عنوان یکی از مهمترین کارکردهای این مرکز در سال ۱۳۹۶ در نظر گرفته شده است.

این مدیر ؛با بیان اینکه باید بپذیریم که هنر-صنعت انیمیشن نیازمند سرمایه‌گذاری کلان است و مدت زمان تولید پروژه‌های انیمیشن طولانی هستند، ادامه داد: دقیقا به همین دلیل برنامه‌ریزی ویژه برای تولید یک یا چند اثر سینمایی در قالب انیمیشن که بتواند پوشش‌دهنده دغدغه‌های فرهنگی-خانوادگی حوزه هنری و جریان‌ساز سبک زندگی ایرانی-اسلامی باشد، کاری بسیار عظیم است و با همین نگاه و رویکرد مهمترین برنامه‌های مرکز ما در سال ۹۵ و سال‌های آینده بر همین اساس استوار است.

کاوه خاطر نشان کرد: بدون شک استعدادیابی در عرصه تولید محصولات فرهنگی را می توان از مهم ترین اقدامات  و دستاوردهای حوزه هنری برشمرد و این مرکز یکی از مهم ترین رویکردهای  خود را هم گامی با جبهه انقلابی  فرهنگی می داند  که همین  امر با برنامه ریزی و آینده گری در حوزه انیمیشن و برنامه  سازی تلویزیونی می تواند باعث تولید محصولات با کیفیت گردد.

وی با اشاره به اینکه رسیدن به این هدف مهم نیازمند برقراری تعاملات سازنده و مستمر با نخبگان و دغدغه‌مندان این عرصه‌ است، تصریح کرد: تا به امروز توانسته ایم برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ایی برای برقراری تعاملات، همکاری و حتی دریافت نقطه نظرات اهالی عرصه‌های تلویزیون و انیمیشن داشته باشیم امیدواریم این روند در سال آینده با قدرت بیشتری ادامه پیدا کند و بتوانیم  با تعامل سازنده میان مرکز و  نهادها و سازمان‌ها با هدف هم‌افزایی، درآمدزایی و جریان‌سازی به فعالیت خود ادامه دهیم.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه به طور کلی مهمترین برنامه ریزی فعالیت مرکز ما در سال ۹۶ با چهار محوراصلی  برنامه های تلویزیونی، محصولات انیمیشن ، مطالعات در این حوزه و سیستم توزیع این محصولات خلاصه  می شود، گفت: در هر گروه محورهای رویکرد و حتی تولیدات به دقت بررسی و مشخص شده است برای مثال در بخش اول  پیش تولید ۸ اثر تلویزیونی به صورت موازی آغاز شده است  و امید آن می رود که با توزیع و ریل گذاری مناسب اثر بخشی بالایی را شاهد باشیم.

کاوه با اشاره به اینکه در رویکرد دوم و فعالیت در حوزه انیمیشن هم محورهای مهمی برای فعالیت های سال آینده تعریف شده است، افزود: شناسایی جشنواره های مهم و حضور در آنها جهت کشف استعدادها، برنامه ریزی و نگارش فیلم نامه  برای تولید یک فیلم سینمایی انیمیشنی ، بررسی و آغاز فرآیند تولید یک سریال کوتاه طنز انیمیشنی با محوریت خانواده، نیز در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه چرخه کامل فعالیت رسانه زمانی تکمیل می شود که مخاطب در معرض تماشای این آثار قرار بگیرد عنوان کرد:به لطف خدا در حال طراحی زیر ساختی برای توزیع آثار نیز هستیم.بدیهی است با توجه به رسالت مطالعاتی مرکز هر سه ماموریت فوق نه تنها با مطالعه ای مناسب در حوزه تولید کنندگان،تامین کنندگان،توزیع کنندگان آثار صورت می گیرد بلکه با جمع آوری اسناد روش های تولیدی این  مرکز امید دارد بتواند ارائه دهنده راهکارهای تجربه شده در حوزه تولید محصولات فرهنگی به صورت کتاب و مقاله برای استفاده دیگر فعالان این حوزه باشد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>