سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۱۰:۴۱ ق.ظ چاپ مطلب
سینماگران «هفت» را نقد می‌کنند/

آذریایجانی: «هفت» حرف‌هایم را ممیزی کرد/ «هشت» هم کارساز نیست

pooria-azarbayejani

یک کارگردان تأکید کرد تا وقتی نگاه به فرهنگ و هنر نظارتی باشد برنامه «هفت» و «هشت» و «نه» هم نمی‌توانند مشکل سینما را حل کنند.

یک کارگردان تأکید کرد  تا وقتی نگاه به فرهنگ و هنر نظارتی باشد برنامه «هفت» و «هشت» و «نه» هم نمی‌توانند مشکل سینما را حل کنند.

پوریا آذربایجانی درباره برنامه سینمایی «هفت» به سوره سینما گفت: من این برنامه را چندان دنبال نکرده‌ام. از علاقمندان به این برنامه نبوده‌ام. فقط یکی دوبار قرار بود که حرفم را به عنوان یک سینماگر در این برنامه بزنم که ممیزی‌ام کردند.

وی گفت: قرار بود در برنامه «هفت» در یک مصاحبه تلفنی صحبتی درباره جشنواره فجر و آقای عباسیان داشته باشم، حدود ۲۰ دقیقه من را پشت خط نگه داشتند بعد گفتند وقت برنامه تمام شده، شما الان مصاحبه کنید تا در برنامه بعدی پخش کنیم. آن مصاحبه را هم تکه پاره پخش کردند و صحبت‌های من طوری عنوان شد که انگار بهترین جشنواره دنیا جشنواره فجر است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

آذربایجانی ادامه داد: از این منظر می‌توانم بگویم برنامه «هفت» برخورد درستی با من نداشت. من این برنامه را یک برنامه سفارشی می‌دانم نه یک برنامه تخصصی. البته این مسئله شاید چندان ربطی به گردانندگان «هفت» ندارد، اساسا مقوله فرهنگ در مملکت ما یک مقوله نظارتی است. طبیعی است که برنامه سینمایی در تلویزیون به دلیل جهت‌گیری‌های سیاسی اعمال شده از طرف صدا و سیما حالت سفارشی پیدا می‌کنند و دچار ممیزی می‌شود.

کارگردان «تجریش، ناتمام» گفت: تا وقتی سیستم تلویزیون نظارتی است بعید می‌دانم برنامه «هفت» یا «هشت» یا «نه» برنامه‌ای تخصصی و درست از آب دربیایند. عادل فردوسی‌‍‌پور برای پرداختن به فوتبال اینقدر مشکل دارد. سینما که دیگر جای خود دارد. با این روند، طبیعی است که قشر زیادی از سینماگران تمایلی به دیدن برنامه‌ سفارشی نخواهند داشت. اگر تلویزیون با نگاهی بازتر به سینما و فرهنگ بپردازد مردم که دیوانه نیستند پای محصولات gem tv  بنشینند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>