سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ در ۷:۲۴ ب.ظ چاپ مطلب
به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی ؛

واکنش سریع از بن‌مایه‌های اساسی روابط عمومی‌ در حوزه هنر انقلاب است

molavidoost

بیست‌وهفتم اردیبهشت‌ماه روز ارتباطات و روابط عمومی فرصتی است تا نقش و جایگاه این هنر فن را به عنوان «هنر هشتم» یادآورشویم و دستاوردهای تلاشگران خانواده بزرگ روابط عمومی را ارج نهیم.

به گزارش سوره سینما به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، هادی مولوی‌دوست مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل حوزه هنری به مناسبت سالروز ارتباطات و روابط عمومی یادداشتی منتشر کرد که به شرح زیر است:

«هر ساله و با فرارسیدن سالروز ارتباطات و روابط عمومی، دست‌اندرکاران این عرصه فرصتی دارند تا کارنامه کاری خود را مرور کنند و دستاوردها و عملکردشان در این حوزه را در بوته نقد بنشانند. چرا که نقش روابط عمومی در تصمیمات و فعالیت‌های سازمان‌ها و ارگان‌ها، نقشی موثر قلمداد می‌شود و همچنین، روابط عمومی ماهیتی پویا، روزآمد و نوین دارد و از همین رو، فعالان این حوزه با گسترش علم ارتباطات، باید به پیش روند و در تکامل آن، گام بردارند.

روابط عمومی نوین، به عنوان اصلی‌ترین حلقه ارتباط بین مدیران، کارکنان و جامعه، مسئولیتی خطیر در فرایند تصمیم‌گیری مدیران و شناخت افکار عمومی به عهده دارد و نمی‌توان به این بخش اساسی، نگاهی اداری و مکانیزه داشت. روابط عمومی به مثابه یک هنر، نیازمند تحول هر روزه، خلاقیت و تفکر مدام است. فعالان این عرصه نیاز به مخاطب‌شناسی مدام، ارتباط مستمر با مدیران و کارکنان و شناخت عمیق از فعالیت‌های سازمان خود دارند و به نوعی می‌توان گفت گرفتار شدن در دام روزمرگی و عبور از پیچیدگی‌های این عرصه، همچون سمی مهلک برای روابط عمومی است.

در این سال‌ها، روابط عمومی‌ به مدد تلاش‌های دانشگاهی صورت گرفته و گسترش تبادل اطلاعاتی، در کشورمان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و کمتر دستگاه و نهادی است که به اهمیت این بخش جدی واقف نباشد. شاید تنها دغدغه باقی‌مانده، چگونگی فعالیت روابط عمومی‌ها و نوع ارتباط آن‌ها با مدیران و مخاطبان باشد که همچنان در گیر و دار فرسودگی سیستم اداری و کاغذبازی‌های مرسوم و عدم استفاده صحیح از تکنولوژی‌های روزآمد، به ورطه فراموشی سپرده می‌شود.

در این راستا و با توجه به رسالت حوزه هنری انقلاب اسلامی درخصوص ترویج ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس و همچنین حصول به تمدن نوین اسلامی و تعریف سبک زندگی ایرانی اسلامی، جایگاه روابط عمومی در جهت‌بخشی و روشنگری با ابزارهایی چون رسانه، تبلیغات و افکارسنجی ساختارمند و هدف‌گرا، جایگاهی بسیار حساس و پرمخاطره است.

از این رو طراحی برنامه‌هایی کوتاه‌مدت و بلندمدت و تبیین استراتژی در جذب مخاطب فعال و دستیابی به نقشه راه در جهت دوری از انفعال و واکنش سریع از بن‌مایه‌های اساسی روابط عمومی‌ در حوزه هنر انقلاب اسلامی است که در این راه گام‌های موثری برداشته شده است و در ادامه فعال‌سازی این نگاه در دستور کار اداره کل روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی است.

با رویکردی نو و علمی به روابط عمومی و جایگاه آن، می‌توان گام‌های موثری را برای رشد نظام ارتباطی کشور برداشت و این حرفه و تخصص را درجایگاه و منزلت حقیقی خویش قرار داد. روز ارتباطات و روابط عمومی را به دست‌اندرکاران پر تلاش روابط عمومی تبریک و تهنیت عرض نموده، امیدواریم این روز نقطه عطفی در توسعه و تحول روابط عمومی باشد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>