سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ خرداد ۱۳۹۶ در ۱۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

ویژه برنامه‌های رمضانی شبکه مستند سیما اعلام شد

mostanad-ramezan

شبکه مستند برای ماه مبارک رمضان ویژه برنامه‌هایی از جمله «تاریخ شفاهی ایران»، «حدیث سرو»، «قصه رسیدن»، «یک پذیرایی ساده»، «برای مهمانی»، «یک چکه ماه» و «باریکه نور» را در نظر گرفته است.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، شبکه مستند برای ایام ماه رمضان، ویژه برنامه هایی را تدارک دیده که در این ماه روی آنتن می روند.

یکی از مجموعه های پرمخاطب و همیشگی شبکه «تاریخ شفاهی ایران» است که در این ماه شنبه تا پنجشنبه ها ساعت ۱۸ روی آنتن می رود و بنا است مباحث اصول و عقاید اصیل اسلامی از جمله خداشناسی، نبوت، معاد و… در آن از زبان بزرگانی که در دهه ۶۰ اظهارنظر کرده اند بررسی شود. تصاویری که از بین صدها تصویر آرشیوی پخش نشده گزینش، ترمیم و پخش خواهند شد و روز بعد ساعت ۱۵:۳۰ بازپخش می شود.

زندگی علما به روایت «حدیث سرو»

قسمتهای جدید از مجموعه «حدیث سرو» از یکشنبه ۷ خرداد روزهای فرد ساعت ۱۹:۳۰ روی آنتن می رود. این مجموعه ۲۰ قسمت ۳۰ دقیقه ای دارد و به زندگی پنج تن از علمای بزرگوار از جمله آیت الله شیخ محمد تقی آملی، آیت الله سیدمحمد کاظم عصار، آیت الله شیخ علی محمد نجفی بروجردی، آیت الله سیدمحمدحسن الهی و علامه سیدمحمدحسین طباطبایی می پردازد.

«حدیث سرو» روزهای زوج ساعت ۱۲:۳۰ بازپخش می شود.

مستندی از کسب روزی حلال

«قصه رسیدن» مجموعه مستندی است که به تازگی در شبکه مستند تولید شده و در ۱۵ قسمت ۳۰ دقیقه ای هر شب ساعت ۲۰ روی آنتن می رود. این مجموعه جدید که در ادامه مستند «یک لقمه نان» به تهیه کنندگی امیرحسین خلیل زاده تولید شده است، از زندگی و موفقیت های صاحبان مشاغل تولیدی می گوید که با تلاش و سرمایه ای اندک در تولید موثر بوده اند.

این مجموعه بر مبحث روزی حلال تأکید می کند و هر روز ساعت ۱۲ بازپخش می شود.

پس از به پایان رسیدن این مجموعه نیز، مستند قبلی به نام «یک لقمه نان» که در همین موضوع تولید شده، در ادامه روزهای ماه مبارک رمضان روی آنتن می رود.

معرفی غذاها و شیرینی های مخصوص ماه رمضان در نقاط مختلف کشور

«یک پذیرایی ساده» تولید جدید شبکه مستند در ۱۵ قسمت ۱۵ دقیقه ای تولید شده و هر شب ساعت ۲۰:۴۵ در جدول پخش شبکه مستند قرار دارد و روز بعد ساعت ۳:۳۰ بامداد مجدد پخش می شود.

این مجموعه به تهیه کنندگی مهدی الیاسی، غذاها و شیرینی های مخصوص رمضان در نقاط مختلف کشور را معرفی می کند.

آشنایی با آیین های بومی و فرهنگی استانها در ماه رمضان

«برای مهمانی» مستند دیگری است که برای ماه مبارک رمضان تدارک دیده شده است و دوشنبه و پنجشنبه ها در ۱۰ قسمت ۳۰ دقیقه ای ساعت ۲۲ پخش می شود.

این مستند به تهیه کنندگی سیدمهدی مویدی با هدف معرفی آیین های بومی و فرهنگی استانهای مختلف در ماه رمضان تولید و پخش می شود.

رسیدن از گذشته ای پرفراز و نشیب به حالی موفق به روایت «یک چکه ماه»

«یک چکه ماه» تولید جدید شبکه مستند در ۱۳ قسمت روزهای زوج ساعت ۲۲:۳۰ در جدول پخش شبکه قرار دارد و تکرار آن نیز در ساعت ۱۲:۳۰ روز بعد جانمایی شده است.

این مستند به تهیه کنندگی نازنین پیرکاری قصه زندگی و موفقیت اشخاصی است که توانسته اند بر مشکلات و ناملایمات زندگی چیره شوند و پس از گذشته ای پر فراز و نشیب، با اعمال برخی تغییرات در زندگی شان، به حالی موفق و پرامید برسند.

بیان قصه فلسطین در روزهای منتهی به روز قدس

«باریکه نور» ساخته سعید غفاری نیز در ۶  قسمت ۲۵ دقیقه در هفته آخر ماه رمضان منتهی به روز قدس روی آنتن خواهد رفت و بیان قصه فلسطین از زبان شاهدان عینی حوادث دهه های گذشته است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>