سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ خرداد ۱۳۹۲ در ۸:۴۱ ق.ظ چاپ مطلب
مدیر عامل سازمان سینمایی سوره:

ادای دین سینمایی به شهر حماسه و خون/مستندهای «خرمشهر» امشب روی آنتن می‌رود

23big

مدیر عامل سازمان توسعه سینمایی سوره مستندهای «خرمشهر» را ادای دین سینمایی به حماسه مقاومت در این شهر دانست.

مدیرعامل سازمان توسعه سینمایی سوره از نمایش فیلم‌های کوتاه خرمشهر تولید حوزه هنری به مناسبت آزادسازی خرمشهر از اول خردادماه در شبکه یک سیما خبر داد.

سوره سینما- مهر نوشت: سهیل جهان‌بیگلری مدیر عامل سازمان توسعه سینمایی سوره درباره اهمیت تولید پروژه‌های مستند و کوتاه در این مرکز گفت: تولید فیلم‌های مستند و کوتاه با موضوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برنامه‌ای است که در سازمان پیگیری شده و همچنان مصریم آن را ادامه بدهیم. یکی از اولویت‌های ما تامین فضا و شرایط برای فیلمسازان علاقمند به موضوع انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و خانواده برای ساخت آثاری مرتبط با این مضامین در حوزه هنری است. توجه به مفهوم انقلاب، فرهنگ ایثار و شهادت، ایجاد امید و انگیزه در نسل جوان، آگاهی دادن به میراث‌داران انقلاب و دفاع مقدس درباره این رویدادهای عظیم از مبانی و تعاریفی است که می‌توان در سینمای مستند و کوتاه به آن پرداخت.

مدیر عامل سازمان توسعه سینمایی سوره از زیرمجموعه‌های حوزه هنری درباره تولیدات این مرکز در سال ۹۱ توضیح داد: سال گذشته در حوزه هنری هفت مستند درباره خرمشهر ساخته شد که خوشبختانه با مساعدت و همکاری دوستان در شبکه یک از اول خردادماه روی آنتن می‌روند. این مستندها نگاهی ستایش‌آمیز به موضوع مقاومت و ایثار در مردم سرزمین‌مان و خطه خرمشهر دارند و دنیای پرامید و سراسر تلاش آنها را نشان می‌دهند. این مستندها از پارسال در جشنواره‌های متعدد و معتبر نمایش داده شده و جوایزی دریافت کرده‌اند.

جهان‌بیگلری ادامه داد: در حوزه فیلم کوتاه و مستند یکی از منابع با ارزش برای ثبت وقایع و رویدادهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آثاری است که به تاریخ انقلاب و جنگ تعلق دارند و در قالب کتاب و خاطره‌نویسی منتشر شده اند. اولویت ما در سازمان توسعه سینمایی سوره استفاده از این کتاب‌ها و اسناد است که گنجینه گرانقدری محسوب می‌شوند و برای نسل جوان امروز دارای اطلاعات مفید و تازه هستند.

وی افزود: مجموعه مستندهای خرمشهر قطعا کم و کاستی‌هایی دارند و همه واقعیت بزرگی را که در سال‌های دفاع مقدس و در آزادسازی خرمشهر شاهد آن بودیم، نشان نمی‌دهند اما ادای دینی است به خاطره قهرمانانه زنان و مردانی که برای حفظ دین و سرزمین‌شان شجاعانه مقاومت کردند. رایزنی‌ها و گفتگو برای پخش این آثار از تلویزیون ادامه خواهد داشت و امیدواریم با توجه به تعلق‌خاطر مدیران تلویزیون برای همکاری در این پروژه، تولیدات بعدی هم از سیمای جمهوری اسلامی پخش شوند.

وی در پایان بیان کرد: تلویزیون یکی از بهترین رسانه‌ها برای نمایش فیلم کوتاه و مستند است. با توجه به این که همه ایرانیان به خرمشهر تعلق‌خاطر دارند و آزادسازی این شهر یک حماسه و جشن ملی است، پیش‌بینی می کنم همه مردم این آثار را ببینند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>