سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ خرداد ۱۳۹۶ در ۶:۴۶ ب.ظ چاپ مطلب

معاون سیما برنامه‌های رمضانی شبکه‌های تلویزیونی را معرفی کرد

dr-mirbagheri

در آستانه ماه مبارک رمضان دکتر میرباقری معاون سیما از تولید و پخش برنامه هایی متناسب با این ماه در شبکه‌های تلویزیونی خبر داد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی سیما؛ دکتر میرباقری در ابتدا با اشاره به حضور میلیونی مردم ایران در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری از تلاش همکارانش در ایجاد فضای پر نشاط و شورآفرین در میان آحاد مردم قدردانی کرد و گفت: در طول این انتخابات رسانه ملی توانست شرایطی را فراهم آورد تا نامزدها در فرصتی برابر به تبلیغ برنامه های خود بپردازند. با توجه به نظرسنجی های وجود قریب به ۸۰ درصد مردم موضوعات مربوط به انتخابات را از رسانه ملی دنبال می کنند.

وی اضافه کرد: در تمامی آئین ها و مراسم ملی و مذهبی تلویزیون نشان داده در جایگاه مناسبی قرار گرفته و قادر است در تمامی زمینه ها نقش موثری ایفا کرده و جریان سازی کند.

معاون سیما در ادامه افزود: از آنجا که صداوسیمای جمهوری اسلامی در قانون اساسی به عنوان سازمانی فراجناحی تعریف شده است در بحران ها و شرایط مناسب این سازمان توانسته رضایت آحاد مردم ایران را جلب نماید.

وی با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان از برنامه گسترده شبکه های تلویزیونی خبر داد و گفت: در طول این ماه ۴ مجموعه تلویزیونی به نام «زیر پای مادر»، «رستاخیز تفنگ ها»، «نفس» و «افسانه سامبونگ» به ترتیب از شبکه های یک، دو، سه و پنج پخش می شود.

سریال «نفس» آخرین قسمت از سه گانه جلیل سامان به تهیه‌کنندگی احمد کاشانچی قرار است در ایام ماه رمضان ساعت ۲۱ از شبکه سه سیما پخش شود.

دکتر میرباقری با اشاره به سه گانه جلیل سامان گفت: مجموعه تلویزیونی «نفس» داستان جوانی پر شر و شور است که در بحبوحه وقایع انقلاب است. این سریال به دلیل همزمانی ماه مبارک رمضان و ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد به نوعی این مناسبت ها را نیز شامل می شود.

«رستاخیز تفنگ ها» مجموعه دیگری بود که معاون سیما به آن اشاره کرد و گفت: مقاومت اسلامی از اصلی ترین بازیگران منطقه به شمار می رود. سریال «رستاخیز تفنگ ها»  محصول سال۱۳۹۲ تلویزیون المنار لبنان و با موضوع مقاومت مردم سوریه و لبنان علیه استعمار فرانسه در خلال دهه ۱۹۲۰ است. در این فیلم می توان سال ها ظلم به مسلمانان و مبارزات طولانی آنها را در برابر استعمار لمس کرد.

دکتر میرباقری سحرگاهان را از عرفانی ترین ساعات ماه مبارک رمضان خواند و اضافه کرد: تقریبا همه شبکه های تلویزیونی برای این لحظات ملکوتی برنامه ای ویژه خواهند داشت. به عنوان مثال «ماه خدا» از شبکه یک، «خلوتگه عارفان» از شبکه پنج و «خلوت انس» از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می شود. از آنجا که همواره در دین ما توجه به کودکان و نوجوانان تاکید شده است. برنامه های «نوسفران» برای روزه اولی ها تدارک دیده شده که از شبکه دو سیما پخش می شود. «سحرگاهان حرم» با همکاری مرکز قم (سیمای نور) از حرم مطهر حضرت معصومه (س) از شبکه سه روی آنتن می رود.

وی اضافه کرد: برای لحظات ملکوتی اذان مغرب و عشاء نیز برنامه های ویژه ای خواهیم داشت تا انشالله برکت سفره های روزه داران گردد. این برنامه های شامل «شهر یکتایی»، «شهر عزیز»،  «ضیافت الهی»، «ماه ماه» و «به توان خدا» است که به ترتیب از شبکه های یک، پنج، قرآن، نهال و امید پخش می شود. برنامه پربیننده «ماه عسل» نیز همچنان با حضور احسان علیخانی از شبکه سه پخش می شود.

وی در پایان پخش سخرانی های مذهبی، ترتیل خوانی، برنامه های ترکیبی ویژه ماه مبارک را از دیگر تولیدات شبکه های تلویزیونی در این ماه خواند و اضافه کرد: به طور کلی تمامی شبکه ها براساس تعریف و اهداف خود برنامه هایی با موضوع ماه مبارک رمضان روی آنتن می برند و بینندگان هر شبکه با توجه به علایق و سلایق خود می توانند برنامه هایی متناسب با خواست خود در شبکه های تلویزیونی پیدا کنند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>