سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ دی ۱۳۹۱ در ۱۰:۱۴ ق.ظ چاپ مطلب

فرهنگ عاشورا تنها متعلق به شیعیان نیست

مجید مجیدی

کارگردان فیلم «محمد» (ص) فرهنگ عاشورایی را متعلق به تمام تاریخ بشریت دانست.

کارگردان فیلم «محمد» (ص) فرهنگ عاشورایی را متعلق به تمام تاریخ بشریت دانست.

سوره سینما- ایسنا نوشت: مجید مجیدی که شامگاه ۲۴ دی در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران سخن می‌گفت، ادامه داد: فرهنگ عاشورایی فقط به شیعیان اختصاص ندارد و متعلق به تمام بشریت است. این فرهنگ بشریت را زنده کرده و تجلی همه معرفت‌ها است.

این کارگردان صاحب سبک سینمای ایران که اظهار کرد: در خصوص این فرهنگ هر مقدار کار کنیم باز کم کاری کرده‌ایم. او با اشاره به بازدیدش از نمایشگاه افزود: جای خالی برخی نمادها حس می‌شد اما با توجه به دوره اول آن قابل چشم پوشی است. مجیدی ادامه داد: اشک از دیگر نمادهای عاشورایی است که فلسفه خاصی دارد و چه خوب است اگر عکاسان از این صحنه‌ها غفلت نکنند.

این هنرمند با اشاره به جای خالی چنین جشنواره‌هایی که نشان دهنده فرهنگ و هنر شیعه هستند افزود: در این زمینه متولیان به صورت جدی به میدان نمی‌آیند.  جفای بزرگی در تاریخ به موضوع غدیر شد اما واقعه عاشورا توسط حضرت زینب (س) زنده نگه داشته شد و رسالت هنرمندان نمایش زیبای این واقعه است.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>