سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ خرداد ۱۳۹۲ در ۲:۱۳ ب.ظ چاپ مطلب
مستندهای حوزه هنری در شبکه یک/

حسین‌نژاد: هنوز حق خرمشهر را ادا نکرده‌ایم/نمره قبولی به حوزه هنری

khoramshahr

یک تهیه‌کننده سینما توجه به حماسه‌های خلق شده در دوران دفاع مقدس را ضرورت دانست.

یک تهیه‌کننده سینما توجه به حماسه‌های خلق شده در دوران دفاع مقدس را ضرورت دانست.

حسین نژاد با اشاره به لزوم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر به سوره سینما گفت: حماسه آزادسازی خرمشهر یک واقعه بسیار بزرگ در جریان جنگ تحمیلی بود، اما به نظر من آنچه در سینما و تلویزیون اتفاق افتاد، نسبت کمی با واقعیت این رخداد دارد و این موضوع صرفا به حماسه این شهر منحصر نمی شود و به طور کلی دین ما به مسئله شکست حصر آبادان و تک تک عملیات ها هنوز ادا نشده است.

وی افزود: در سینمای ما هستند کسانی که با عشق و علاقه و حسن نیت و خلاقیت و نوآوری کار می کنند، اما آن طور که باید و شاید فرصت خوبی در سینما و تلویزیون برایشان فراهم نیست . شاید این آثار تنها به سفارش مسوولان ساخته شده باشد و به همین دلیل به کیفیت نازلی دچار است، کار کردن برای دفاع مقدس دل می خواهد. آنچه باعث تاثیرگذاری چنین فیلم هایی می شود خلاقیت و نوآوری است، موضوع، موضوع دردناکی است و اگر خلاقانه روایت نشود، مخاطب ندارد. البته کم و بیش آثار خوبی هم به تولید رسیده اند، اما در یک ارزیابی کلی معتقدم هنوز خیلی عقب هستیم و همچنان باید به تلاش ادامه بدهیم.

این تهیه کننده ادامه داد: در فیلم دفاع مقدس باید روح آن هشت سال جریان داشته باشد، تا اثر از اصالت برخوردار شود. خلاصه کلام، باید یک ارتباط دلی شکل بگیرد.  اقدام حوزه هنری برای ساخت مستندهای خرمشهر در عین حال که ارزشمند است، اگر بنا باشد به صورت مجرد اتفاق بیفتد، تاثیر لازم را ندارد. هر چند که تولید فیلم مستند با موضوع خرمشهر در این شرایط حرکتی قابل تقدیر است. باید در این زمینه به استمرار و تداوم فکر کرد.

حسین‌نژاد تهیه کنندگی فیلم سینمایی «طهران، تهران» را بر عهده داشته است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>