سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ تیر ۱۳۹۶ در ۱:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

بازدید معاون سیما از برنامه «ماه عسل»

mirbagheri-mahe-asal

دکتر میرباقری در بازدید از برنامه پربیننده «ماه عسل» میزان بینندگان این برنامه را رکوردی بی نظیر خواند و فرهنگ سازی در ایجاد پویش های مردمی برای حل آسیب های اجتماعی را از مهمترین دغدغه های رسانه دانست.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی سیما؛ دکتر میرباقری به همراه تنی چند از مدیران این معاونت با حضور در استودیوی برنامه «ماه عسل» با عوامل تولید این برنامه گفت و گو کردند.

معاون سیما انجام دو طرح ملی محسنین و جمع آوری پول برای آزادی زندانیان مالی را از مهمترین دستاوردهای برنامه «ماه عسل» خواند و گفت: مقام معظم رهبری در یک سال و نیم گذشته موضوع آسیب های اجتماعی را از اساسی ترین مسایل کشور عنوان کرده اند و در چهار جلسه با حضور سران قوا و مسئولان ارشد نظام به آسیب شناسی در این زمینه پرداختند.

دکتر میرباقری با اشاره به تغییر روش های زندگی در سال های اخیر و رشد شهرنشینی اضافه کرد: سال ها پیش در مبحث آسیب های اجتماعی نقش مردم بسیار پررنگ تر بود. در هر خانواده با ظهور مشکلات، بزرگان فامیل و محل جمع می شدند و مشکلات را حل می کردند ولی امروزه با افزایش پدیده شهرنشینی و تغییر سبک زندگی شاهد آسیب های اجتماعی متعددی همچون اعتیاد، طلاق، بی سرپرستی و بدسرپرستی کودکان، کودکان کار و… هستیم.

معاون سیما فرهنگ سازی در زمینه وارد کردن مردم به موضوعات اجتماعی را از وظایف رسانه ملی دانست و افزود: در تمامی قالب های برنامه سازی همکاران ما وظیفه دارند مردم را به  حضور در نهادهای مردمی تشویق کنند و زمینه های این حضور را فراهم آورند.

وی افزود: در برنامه های ترکیبی همچون «ماه عسل» و «هزار داستان» قدم های خوبی برداشته شده است ولی کافی نیست. مردم ما سال ها در زمینه دفاع از کشور و مسایل سیاسی حضور پررنگ داشته اند و این وظیفه برنامه سازان خوب ماست تا با تولیدات موفق اعم از برنامه های نمایشی، مسابقه، کودک، انیمیشن و… مردم را در رفع مشکلات پای کار آورند.

دکتر میرباقری همچنین تولید برنامه های متعدد در قالب های گوناگون را همچون حلقه های به هم پیوسته ای توصیف کرد که می توانند در سال های آینده زمینه ساز نهادهای مردم محور در حل آسیب های اجتماعی شوند و اضافه کرد: به منظور فرهنگ سازی و ایجاد نهادهای مردم محور از شبکه های مختلف خواسته ایم تا برنامه هایی با موضوعات مبتلابه جامعه وارد کارزار شوند. همچنین شبکه های یک، دو، و سه موظف شده اند تا به طور خاص به ترتیب در مورد موضوعات حاشیه نشینی، طلاق و اعتیاد اقدام به برنامه سازی نمایند.

وی اضافه کرد: «ماه عسل ۹۶» از نظر کمی و کیفی نسبت به سال‌های گذشته رشد شایانی داشته است و ۷۰ درصد مردم به تماشای این برنامه نشستند که در نوع خود یک رکورد به حساب می‌آید.

معاون سیما همچنین با تقدیر از عوامل برنامه و اهتمام آنان در ایجاد جریان های پویای مردمی تاکید کرد: دو پویشی هم که در این برنامه شکل گرفت سبب شد ۵۰۰ هزار نفر در طرح محسنین شرکت کنند و میلیارد‌ها تومان برای آزادی زندانیان جمع آوری شود.

معاون سیما اجرا و نوع سوژه‌های «ماه عسل» را از نقاط قوت آن دانست و گفت: این برنامه با انتخاب دقیق سوژه‌ها و پرداخت درست موضوع، به تحلیل آسیب‌های اجتماعی می‌پردازد و تنها در مقام طرح موضوع باقی نمی‌ماند و راهکارهایی را هم ارائه می‌دهد.

میر باقری افزود: «ماه عسل» سرمایه دولتی و سرمایه مردمی را در کنار هم قرار می‌دهد و بسیاری از مشکلات را حل می‌کند. برای مثال همین امسال کمیته امداد امام خمینی (ره)، قوه قضاییه و سازمان زندان‌ها در کنار سرمایه مردمی قرار گرفتند و اتفاقات بسیار مثبتی را رقم زدند. مجری توانای این برنامه توانست از فرصت مناسب این ماه استفاده کند و اتفاقات خوبی را رقم بزند.

گفتنی است؛ برنامه «ماه عسل» توانست با جمع آوری ۱۷ میلیارد تومان کمک های مردمی جریمه مالی قریب به ۱۰۰۰ زندانی مالی را پرداخت کرده و آنها را به آغوش خانواده و جامعه بازگرداند. همچنین در آخرین روزهای ماه مبارک رمضان بیش از ۴۰۰ هزار نفر در طرح محسنین شرکت کرده تا با سرپرستی کودکان نیازمند زمینه های رشد این کودکان در جامعه فراهم گردد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>