سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ تیر ۱۳۹۶ در ۱۲:۵۰ ب.ظ چاپ مطلب

طراح پوستر «بیست و یک روز بعد»: خشونت بر علیه کودک را در پوستر فیلم نشان دادیم

21rooz

محمد روح‌الامین طراح پوستر «بیست و یک روز بعد» از چگونگی طراحی پوستر این فیلم سینمایی سخن گفت.

محمد روح‌الامین که پیشتر طراحی پوستر فیلم هایی چون «رگ خواب»، «برادرم خسرو»، «نهنگ عنبر»، «یتیم خانه ایران» و… را برعهده داشته در گفت و گو با سوره سینما در مورد چگونگی طراحی پوستر فیلم «بیست و یک روز بعد» توضیح داد: این پوستر مشخصا برای جشنواره کودک طراحی شده و طی جلساتی که با کارگردان و تهیه کننده این فیلم داشتیم به این جمع بندی رسیدیم و آنها با نظر من در مورد این طرح موافقت کردند.

وی در مورد چگونگی انتخاب این طرح گفت: بعد از دیدن فیلم «بیست و یک روز بعد» به عکس ها رجوع کردیم و با این احتساب که قهرمان فیلم در ۹۰ دقیقه کودک است که برای رسیدن به مقصودش با تنش‌هایی مواجه می شود ، پوستر را به این شکل طراحی کردیم.

روح الامین در ادامه توضیح داد: کودک فیلم در مرکزیت پوستر اما با حجم کم  قرار داده شده و رنگیست ؛که ما در این طرح به حضور این کودک در جامعه اشاره داشتیم (همانطور که مخاطب  در فیلم با کاراکتر او مواجه می شود) و اینکه اطلاعات این کودک از جامعه و اطرافش نسبت به سنش خیلی خیلی بیشتر است.

Poster_21RoozBad

وی گفت: خطوط کج اطراف کودک هم به ایستایی تصویر کمک می کند و آن را از لختی در می‌آورد ضمن اینکه این خط ها خشونت موجود در فیلم که بر این بچه است را نشان  می دهد.

«بیست و یک روز بعد» قرار است از نیمه تابستان امسال به نمایش عمومی در بیاید. در این فیلم ساره بیات، حمیدرضا آذرنگ، امیرحسین صدیق، جلال فاطمی، رضا استادی، سینا رازانی به همراه دو بازیگر نوجوان سینمای ایران مهدی قربانی و حسین شریفی نقش آفرینی می کنند.

این فیلم ملودرامی اجتماعی از زندگی نوجوانی به نام «مرتضی» است که در راه تحقق آرزوی ناکام پدرش، با چالش بسیاری روبرو می شود.