سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ تیر ۱۳۹۶ در ۳:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

افشای مافیای شکار در برنامه «به اضافه مستند»

be-ezafe-mostanad

بیست و دومین قسمت از برنامه «به اضافه مستند» با پخش مستند تحسین شده «آزادی» روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.

به گزارش سوره سینما، مستند «آزادی» که از ساعت ۲۱ روز سه شنبه، ۱۳ تیر با حضور رضا فرهمند، کارگردان مستند و محمد الله قلی، کارشناس حیات وحش پخش و بررسی خواهد شد روایتی است از  کشتار بی‌رویه پرندگان مهاجری که از شمال آسیا و اروپا برای زمستان گذرانی وارد تالاب‌های میانکاله و فریدون کنار می‌شوند.

عوامل این  فیلم با نفوذ در مافیای کشتار و فروش غیرمجاز میلیونها پرنده مهاجر (که تعدادی از آنها در لیست موجودات در حال انقراض هستند) تلاش می‌کنند از تمام زوایای پیدا و پنهان این اتفاق و رخدادهای آن اسناد تهیه کنند. در این فیلم رئیس اداره محیط زیست مازندران، رئیس شورای دامگاه داران، مدیر باغ پرندگان، انجمن دوستداران محیط زیست و شکارچیان و دامگذاران مختلف دربارهٔ میزان پرندگان صید شده و علت عدم پیشگیری از انقراض دسته جمعی گونه‌های در معرض خطر، مورد سؤال قرار می‌گیرند.

این فیلم تحسین شده که افتخاراتی همچون نامزدی بهترین کارگردانی جشنواره فجر و حقیقت را در کارنامه دارد را رضا فرهمند و کمیل سهیلی کارگردانی کرده اند و دیگر عوامل مستند عبارتند از مدیر فیلم برداری: تهیه‌کننده: حسین افشار ، مدیر تولید: داوود ربان، دستیار فیلمبردار: امیر علی میردریکوند، تدوینگر: رضا فرهمند، فرناز روشنایی، طراحی و میکس صدا: احمد افشار، صدابردار: کیومرث محمد چناری و…

برنامه «به اضافه مستند» با اجرای علی صدری نیا؛ به تهیه کنندگی سید محمد حسین میری ، کارگردانی محمدرضا رضاییان و سردبیری مهدی خانعلی زاده سه شنبه هر هفته ساعت ۲۱ از شبکه مستند پخش می شود و بازپخش های آن چهارشنبه ها ساعت ۱۰ صبح و جمعه ها ساعت ۱۳:۴۵ خواهد بود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>