سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ دی ۱۳۹۱ در ۱۱:۰۳ ق.ظ چاپ مطلب
تولید ارزان یا پروژه‌های میلیاردی؟

اصغری: تولید فیلم‌ ارزان نیروهای جدید به سینما معرفی می‌کند

ebrahim-asghari

تهیه کننده فیلم سینمایی «او خوب سنگ می‌زند» تولید فیلم‌های ارزان با نگاه سالم را عامل معرفی نیروهای جوان به سینما دانست.

تهیه کننده فیلم سینمایی «او خوب سنگ می‌زند» تولید فیلم‌های ارزان با نگاه سالم را عامل معرفی نیروهای جوان به سینما دانست.

ابراهیم اصغری درباره اهمیت پرداختن سینما، به فیلم‌هایی با تولید ازران قیمت به سوره سینما گفت: به نظرم سینمای ایران همواره در نگاه ساده، سالم و انسانی در سینما دنیا مطرح بوده است. تولید فیلم‌های ارزان قیمت می‌تواند هم نیروهای جوان و با استعداد را به سینما معرفی کند هم افراد بیشتری از اهالی سینما را مشغول به کار کند.

وی افزود: تصور کنید به جای یک فیلم که با بودجه میلیاردی و هزینه بالا ساخته می‌شود بتوان هفت فیلم سینمایی ارزان قیمت ساخت آن وقت نیروی بیشتری از سینما پویا خواهند بود و مطمئنا از بین این فیلم‌ها ۳ فیلم درخور تامل و قابل دفاع ساخته خواهند شد.معرفی استعدادهای جوان لازمه سینما است.

این تهیه‌کننده ادامه داد: در فیلم‌های فاخر که در سال‌های اخیر در سینما باب شده‌اند، اگر به مضامین و موضوعات ارزشمند که منافع ملی و اجتماعی را دربر داشته باشند پرداخته شود قابل تحسین است و یکی از ضرورت ها برای سینما ایران به حساب میآیند. اما اگر تنها در صرف بودجه فاخر باشند و هزینه بالای تولید وجه تمایزشان با دیگر فیلمها باشد برای کلیت سینما راه گشا نخواهند بود.

وی افزود: روایت قصه‌ها در شهرهایی به جز شهر تهران به واسطه این پروژه های ارزان قیمت شدنی است چرا که با بهره بردن از نیروهای جوان و بااستعداد از شهرستان های مختلف میتوانیم سینما را از آن همه شهرها و از پایتخت تمرکز زدایی کنیم. معرفی بازیگران جدید، سینما را از محدود بودن در حیطه انتخاب بازیگر نجات می‌دهد و به جوانان شهرستانی فرصت دیده شدن داده می‌شود.

ابراهیم اصغری درپایان گفت: یکی از دلایل ریزش مخاطب سینما در سال‌های اخیر همین متمرکز بودن موضوعات در شهر تهران آن هم بالای شهر و گاهی نقطه‌ای از شمال کشور است. با استفاده از نقاط مختلف سرزمین ایران اقوام گوناگون را در سینما میتوانیم سهیم کنیم.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>