سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۶ خرداد ۱۳۹۲ در ۸:۴۷ ق.ظ چاپ مطلب
پردیس افکاری در گفتگو با سوره سینما:

بعد از بازی در «قلاده‌های طلا» پاسخگوی سوءتفاهم‌ها بودم

pardis-afkari

بازیگر فیلم سینمایی «قلاده های طلا» تاکید کرد با وجود بعضی سوء تفاهم ها برخورد مردم با او بعد از این فیلم تغییر نکرده است.

بازیگر فیلم سینمایی «قلاده های طلا» تاکید کرد با وجود بعضی سوء تفاهم ها برخورد مردم با او بعد از این فیلم تغییر نکرده است.

پردیس افکاری درباره فعالیت‌های این روزهایش به سوره سینما گفت: در یک تله فیلم به نام «لبخند خدا» بازی کردم که آماده پخش است. در این فیلم ایفاگر نقش مادر یک اعدامی بودم. اسم فیلم‌ها برای من خیلی مهم است معمولا اگر در پروژه‌ای نسبت به نام یک فیلم انتقاد یا پیشنهادی داشته باشم عنوان می‌کنم. برخی دوستان با نظرم هم‌رأی می‌شوند و نام فیلم را تغییر می‌دهند و برخی هم نه. در مورد این تله فیلم هم نظراتی داشتم که به کارگردان منتقل کردم. هر اسم متعلق به جای خاص خودش است. برخی اسم‌ها متعلق به کتاب، برخی متعلق به فیلم برخی هم برای نام‌گذاری مغازه‌ها مناسب‌اند. همیشه به تناسب نام فیلم دقت داشته‌ام.

افکاری گفت: این روزها علاوه بر بازیگری همچنان مدرس آموزشگاه مسعود کیمیایی هستم. حدود چهار سال است که در این آموزشگاه بازیگری تدریس می‌کنم. تجربه خیلی خوبی است. خارج شدن از دنیای بازیگری و ورود به عرصه تدریس آن هم در مواجهه با نسل جدید، یک دنیای تازه است همراه با تجربه‌ها و احساسات جدید.

این بازیگر اضافه کرد: تجربه فضاهای جدید همیشه دغدغه من بوده و هست. در آموزشگاه آقای کیمیایی حشر و نشر با بچه‌های علاقمند به بازیگری من را با این نسل، خواسته‌ها، احساسات و علایق و سلایقشان بیشتر آشنا می‌کند. حضور آقای کیمیایی هم که جای خود دارد و انگیزه را برای تدریس در چنین فضایی بیشتر می‌کند. در بین این هنرآموزان هستند کسانی که به خاطر نام آقای کیمیایی به دنیای بازیگری علاقمند شده‌اند به هر حال عاشقان آقای کیمیایی بیشمارند، اما کسانی هم هستند که به خاطر زرق و برق و جذابیت‌های سینما وارد این عرصه شده‌اند.

Ghaladeh-Tala1

افکاری ادامه داد: آموزشگاه این فرصت را به وجود می‌آورد تا علاقمندان به بازیگری علاقه‌شان را محک بزنند و شناخت دقیق‌تری از دنیای بازیگری به دست بیاورند. قطعا برخی ذهنیت‌ها به مرور تغییر پیدا می‌کند و تنها کسانی باقی می‌مانند که استعداد این رشته را دارند و پای تمام سختی‌هایش هم می‌ایستند. در دورانی که من در این آموزشگاه تدریس کردم دوستان زیادی به سینما راه پیدا کردند. نمی‌گویم بازیگر بزرگی شدند چون به بزرگ بودن اعتقادی ندارم. فرد یا بازیگر هست یا نیست.

افکاری درباره اینکه تدریس بازیگری توسط بازیگران سینما مبتنی بر اصول مدون است یا تجربه گفت: خیلی مهم است که مدرس بازیگری دوره‌های آموزشی را گذرانده و تجربه زیادی در این زمینه کسب کرده باشد. البته ممکن است کسی مدرس خوبی باشد اما بازیگر خبره‌ای نباشد و یا بالعکس.

وی گفت: کسب تجربه و دانش از هر طریقی می‌تواند به آموخته‌های بازیگر کمک کند. هر چقدر زمان، عشق و تلاش صرف یادگیری شود مطمئنا با توشه پربارتری می‌توان بازیگری را تدریس کرد. من معمولا به دانشگاه اعتقادی ندارم اما مطمئنا در جایی به کمک بازیگر می‌آید. مهم این است که ما چه نگاهی را دنبال می‌کنیم و بر اساس آن چه آموزشی را برای خود در زمینه بازیگری اختیار می‌کنیم.

افکاری درباره تجربه بازی در فیلم سینمایی «قلاده‌های طلا» گفت: من بحث سیاست و بازیگری را کاملا از هم جدا می‌بینم. بازیگری یک تعریف مشخص دارد و بر اساس این تعریف من می‌توانم تجربه بازی در هر ژانر و فضایی را داشته باشم و خیلی دوست دارم که همیشه کاراکترهای مختلف را تجربه کنم.

وی گفت: اینکه می‌گویند نظر فضای کلی سینما نسبت به بازیگرانی که در فیلم «قلاده‌های طلا» بازی کردند تغییر کرد صحیح نیست. برای من این اتفاق نیفتاد. برخی سوءتفاهم‌ها صورت گرفت که با صحبت کردن و گفتگوی مستقیم حل شد. بعد از بازی در «قلاده‌های طلا» مردم همان برخوردی را با من داشتند که قبل از بازی در این فیلم داشتند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>