سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ تیر ۱۳۹۶ در ۵:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

مجموعه تلویزیونی «از یادها رفته» برای شبکه پنج کلید خورد

az-yadha-rafte

مجموعه تلویزیونی «از یادها رفته» کاری از شبکه پنج سیما با حضور مدیر شبکه، بازیگران و عوامل تولید و در جمع خبرنگاران به طور رسمی آغاز شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی سیما؛ در این جلسه مجید زین العابدین مدیر شبکه پنج سیما با اشاره به روند داستان در بستر تاریخی دهه ۲۰ گفت: باید مانیفست مناسبی برای دو بخش درام و تاریخی مجموعه داشته باشید. چرا که تاریخی که مجموعه در آن اتفاق می افتد، تحولات عظیم و پی درپی را به همراه دارد.

وی در ادامه با اشاره به شرایط سیاسی و اجتماعی دهه ۲۰، نقش زنان را در این مجموعه پررنگ دانست و اضافه کرد: زنان در این دوره منشاء تحولات چشمگیری بودند. این داستان نیز روایتی خوب از حضور زنان را در زندگی خانوادگی و ورود آنها به اجتماع را به تصویر می کشد.

اکبر تحویلیان تهیه کننده مجموعه «از یادها رفته» با بیان نکاتی در زمینه داستان فیلم گفت: داستان به زندگی دو کاراکتر اصلی با نام خسرو و مهربانو می پردازد. و اگر در طول مسیر دیده می شود که وقایع تاریخی نعل به نعل روایت نمی شود به دلیل آن است که بعد ملودرام و خانوادگی قصه برایمان اهمیت بیشتری دارد.

بهرام بهرامیان با اشاره به قصه خوش ساخت «از یادها رفته» تاکید کرد: اگر شخص دیگری این سریال را می ساخت به او حسودی می کردم. این مجموعه بستری است برای نمایش روابط آدم ها در دورانی از تاریخ کشورمان که خانواده مهمترین محور زندگی به شمار می رفت، و تمامی ابعاد انسانی و اجتماعی افراد درون خانواده شکل گرفته و به بلوغ می رسید.

وی در مورد اینکه چرا این دهه از تاریخی را برای نمایش زندگی خانوادگی در ایران انتخاب کرده اید؛ پاسخ داد: در این دوران شرایط سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ایران به شکلی در حال دگرگونی بود و همین شرایط بستری را فراهم آورده بود تا به طور کلی نگرش افراد به خانواده دچار تحول شود.

کارگردان سریال «از یادها رفته» اضافه کرد: جامعه ایرانی توانست در اوج تغییرات محیطی با حفظ سنت ها و الگوها اصل خانواده را حفظ کرده و به جلو هدایت کند.

گفتنی است عوامل مجموعه «از یادها رفته» عبارتند از: مجری طرح: موسسه هفت خیزران هنر/ تهیه کننده: اکبر تحویلیان/ نویسندگان: حامد افضلی، رویا خسرو نجدی/ کارگردان: بهرام بهرامیان/ بازیگران: حسین یاری، کامران تفتی، هلیا امامی، بیتا فرهی، رضا یزدانی، سیما تیرانداز، حبیب دهقان نسب، سعید راد، مهدی سلوکی، علیرام نورایی، سید مهداد ضیایی، نیلوفر پارسا، رسول نجفیان، جهانبخش سلطانی، یوسف مرادیان، ارسلان قاسمی و  مائده طهماسبی.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>