سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ تیر ۱۳۹۶ در ۱۰:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب

حضور حبیب مجیدی در جمع عکاسان برگزیده فیلم جهان

namayeshgah-majidi

حبیب مجیدی در کنار عکاسان برگزیده فیلم جهان در نمایشگاه مرکز مطالعات سینمایی پیکفورد حضور دارد.

به گزارش سوره سینما، مرکزمطالعات سینمایی پیکفورد که بخشی از آکادمی اسکار به شمار می رود و در شهر لس انجلس واقع شده است، نمایشگاهی شامل سی و پنج فریم عکس ازعکاسان برگزیده فیلم جهان که عضو انجمن عکاسان فیلم آمریکا هستند برگزار کرده است واثری از حبیب مجیدی عکاس فیلم ایرانی که مربوط به فیلم «میم مثل مادر» است دراین نمایشگاه حضور دارد.

حبیب مجیدی تنها عضوآسیایی انجمن عکاسان فیلم آمریکا است و اثرش در کنار عکس هایی از فیلم هایی همچون «لبوفسکی بزرگ» برادران کوئن، «گاو خشمگین» مارتین اسکورسیزی، «نبراسکا» الکساندر پین، «فقط عاشقان زنده می مانند» جیم جارموش، «هتل میلیون دلاری» ویم وندرس، «اد وود» تیم برتن، «شکارچی روباه» بنت میلر، «ارین براکوویچ» استیون سودربرگ، «ضدمرگ» کوئنتین تارانتینو، «شوالیه تاریکی» کریستوفر نولان به نمایش درآمده است. این مجموعه شامل عکسهایی از چهل سال پیش می باشد و برای نخستین بار است که آثار یک عکاس فیلم ایرانی در این سطح به نمایش گذاشته می شوند.

habib-majidi

حبیب مجیدی فارغ التحصیل رشته سینما ازدانشگاه هنر تهران است وعکاسی حدود سی فیلم سینمایی از جمله دو فیلم برنده جایزه اسکار «جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده» را در کارنامه خود دارد.

دوسال پیش نمایشگاه بزرگی از آثار این هنرمند تحت عنوان «ماه و ماهی، روایت ناتمام فیلم ها» که اولین نمایشگاه عکس انفرادی و مستقل سینمای ایران در اروپا بود در موزه سینما، تئاتر و موسیقی کشور لیتوانی برگزار شد.

همچنین پیش از این عکس هایی از حبیب مجیدی درقالب یک نمایشگاه انفرادی درآکادمی فیلارمونیک شهر رم به نمایش درآمده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>