سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ مرداد ۱۳۹۶ در ۷:۲۳ ب.ظ چاپ مطلب
با حضور مهناز افشار و پوران درخشنده ؛

نشست بررسی راهکارهای کنترل و پیشگیری از کودک‌آزاری برگزار می‌شود

pouran-mahnaz

پویش «بدسرپرست تنهاتر است» با همکاری موسسه نیکوکاری «مهرآفرین» و فرهنگسرای اندیشه نشست بررسی راهکارهای کنترل و پیشگیری از کودک‌آزاری را برگزار می‌کند.

به گزارش سوره سینما، در این نشست مهناز افشار سخنگوی پویش «بدسرپرست تنهاتر است»، پوران درخشنده کارگردان سینما، فاطمه دانشور مدیرعامل موسسه مهرآفرین، رئیس کمیسیون اجتماعی دولت، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی، نایب‌رئیس فراکسیون زنان مجلس، اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی و جمعی از فعالان اجتماعی حوزه کودک، حضور دارند.

سرنوشت لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان، سیاست‌های اجرایی و عملکرد نهادهای مسئول و ضرورت فرهنگ‌سازی و آموزش عمومی از جمله موضوعاتی است که در این نشست موردبحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

مهناز افشار، سخنگوی پویش «بدسرپرست تنهاتر است»، پوران درخشنده کارگردان سینما، فاطمه دانشور مؤسس و مدیرعامل موسسه مهرآفرین، مونیکا نادی مشاور حقوقی پویش «بدسرپرست تنهاتر است» و سارا زارعی دکترای ارتقای سلامت در این نشست صحبت خواهند کرد.

همچنین کیومرث اشتریان رئیس کمیسیون اجتماعی دولت، فاطمه ذوالقدر عضو هیئت رییسه و نایب‌رئیس فراکسیون زنان مجلس، حبیب اله مسعودی فرید معاون اجتماعی سازمان بهزیستی، مظفر الوندی رئیس مرجع ملی کودک، محمدکاظمی نایب‌رئیس کمیسیون قضایی مجلس و یحیی کمالی پور عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در خصوص موضوعات مطروحه صحبت خواهند کرد.

پویش «بدسرپرست تنهاتر است» از یکسال پیش با هدف حمایت از کودکانی که قربانی کودک‌آزاری می‌شوند، تشکیل شد. این پویش که حمایت جامعه سینمایی کشور را با خود دارد در نخستین گام خود نامه‌ای خطاب به سران سه قوه نوشت و خواستار اصلاح قوانین جامع و مانع برای کودکان از جمله لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان شد که سال‌هاست در مجلس شورای اسلامی به تعلیق درآمده است.

مهناز افشار سخنگوی پویش بدسرپرست تنهاتر است سال گذشته نامه‌ای نیز خطاب به شهیندخت مولاوردی نوشت و از او خواست صدای کودکان بدسرپرست را به گوش رئیس‌جمهور برساند.

او در بهار سال جاری نیز نامه‌ای مجدد برای رئیس‌جمهور نوشت و خواستار تشکیل کمیته ویژه برای حل مشکلات کودکان بدسرپرست شد، این نامه را بهرام رادان، باران کوثری، هانیه توسلی و حامد بهداد نیز امضا کردند.

نتیجه پیگیری‌ها تشکیل جلسه‌ای در کمیسیون اجتماعی دولت با حضور معاونان وزرا و مسئولان نهادهای مرتبط بود. در این جلسه کمیسیون اجتماعی دولت، وزارت دادگستری را موظف کرد الحاقیه ای برای لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان تنظیم کند و بهزیستی نیز موظف شد، سیاست‌های اجرایی کنترل و پیشگیری از بدسرپرستی را تدوین کند.

سخنگوی پویش «بدسرپرست تنهاتر است» در نشستی دیگر با حضور اعضای کمیسیون قضایی مجلس خواستار تصویب فوری لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان شد. لایحه‌ای که به گفته حقوق‌دانان و فعالان حوزه کودک نیاز به اصلاحات و به‌روزرسانی دارد اما نسبت به قوانین فعلی جامع‌تر، مانع‌تر و بازدارنده است و از وقوع بسیاری اتفاقات تلخ در جامعه پیشگیری می‌کند.

در نشست بررسی راهکارهای کنترل و پیشگیری از کودک‌آزاری که روز دوشنبه شانزدهم مرداد ساعت ۱۰ صبح در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود مسئولان نهادهای مرتبط گزارشی از روند کاری خود نیز خواهند داد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>