سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ مرداد ۱۳۹۶ در ۱:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

آناهیتا افشار: امیدوارم جشن منتقدان محل احقاق حق هنر سینماگران باشد

anahita-afshar

آناهیتا افشار گفت: قضاوت در جشن منتقدان با نگاه انتقادگر و معمولا بی طرف شکل می گیرد. چنین جشنی امید و انگیزه هنرمندان را حفظ می کند.

به گزارش سوره سینما، آناهیتا افشار بازیگر سینما و تلویزیون که با بازی در دو فیلمی سینمایی «ویلایی ها» به کارگردانی منیره قیدی و «ایستگاه اتمسفر» به کارگردانی مهدی جعفری در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت، در گفت و گو با ستاد خبری جشن یازدهم گفت: علت اینکه همه ما بر اعتبار جایزه جشن منتقدان واقف هستیم، نظر تخصصی آکادمی داوران این جشن است. داوری در جشنواره فیلم فجر بیشتر بر اساس سلیقه ها انجام می شود، اما قضاوت در جشن منتقدان با نگاه انتقادگر و معمولا بی طرف شکل می گیرد. چنین جشنی امید و انگیزه هنرمندان را حفظ می کند و از این بابت خوشحال هستم.

افشار در ادامه توضیح داد: اگر برگزاری این جشن به دلیل کمبود امکانات یا هر عامل دیگری با تجمل برخی جشنواره های دیگر همراه نیست، از ارزش آن کم نمی شود، چرا که این محفل به دلیل ویژگی های فرهنگی و حرفه ای که در بطن دارا است، نیازی به عوامل ظاهری که تنها به سطح یک جریان مربوط می شود، ندارد. با این وجود امیدوارم که با امکانات بیشتری از این جشن حمایت شود تا عوامل برگزارکننده با سهولت بیشتر به اجرا و برپایی بخش های دیگر بپردازند.

این بازیگر درباره دریافت جایزه از جشن منتقدان اشاره کرد: به طور کلی دریافت جایزه اتفاق جذابی است و اگر جایزه بر اساس نظر افراد کارشناس همچون، منتقدان اهدا شود، قطعا جذابیت و شعف بیشتری برای من به همراه دارد.

وی در پایان درباره داوری دیگر جشنواره ها نسبت دو اثر که در آن ها ایفای نقش کرده و در جشن منتقدان داوری می شوند، گفت: اگر در جشنواره ای شرکت می کنیم یعنی، نظر داوران را پذیرفتیم، بنابراین دو فیلم خوب «ویلایی ها» و «ایستگاه اتمسفر» که در جشنواره اخیر فجر با بازی من اکران شده را از این قاعده مستثنی نمی بینم. همانطور که در ابتدای صحبت گفتم جشنواره هایی دیگر بر اساس سلیقه پیش می روند، اما وقتی در جشنواره ها شرکت می کنیم، در نهایت راهی جز پذیرفتن آرای داوران نداریم.

اکنون که چنین بحثی مطرح شد، باید درباره فیلم «پل خواب» که در سی وچهارمین دوره جشنواره فیلم فجر اکران شدف بگویم. این فیلم از جهات مختلف و به طور صد در صد از جهت بازی همکار خوبم آقای ساعد سهیلی مورد اجحاف قرار گرفت، اما به هر حال ما در این جشنواره شرکت کردیم، در نتیجه به رای داوران احترام گذاشتیم، در حالیکه هر مخاطب سینما با تماشای «پل خواب» به کارگردانی اکتایی براهنی، از بازی خوب ساعد سهیلی شگفت زده خواهد شد.  در نهایت امیدوارم آکادمی داوران جشن منتقدان دقیق تر از دیگر جشنواره ها عمل کنند و این جشن جایی برای احقاق حق هنر سینماگران باشد.

یازدہمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران اواخر مرداد بہ دبیری جعفر گودرزی برگزار خواهد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>