سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۱:۵۱ ق.ظ چاپ مطلب
اقتباس تازه حوزه هنری از ادبیات دفاع مقدس/

نگارش فیلمنامه «مهمان صخره‌ها» تمام شد

mohamadreza-gohari

نگارش فیلمنامه فیلم سینمایی «مهمان صخره‌ها» نوشته محمدرضا گوهری به پایان رسید.

نگارش فیلمنامه فیلم سینمایی «مهمان صخره‌ها» نوشته محمدرضا گوهری به پایان رسید.

محمدرضا گوهری فیلمنامه‌نویس درباره روند نگارش فیلمنامه فیلم سینمایی «مهمان صخره‌ها» به سوره سینما گفت: از مدتی پیش مشغول نگارش فیلمنامه سینمایی بر اساس کتاب «مهمان‌ صخره‌ها» به تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی بودم، این فیلم محصول حوزه هنری است. فیلمنامه به تازگی تمام شده و فیلمنامه را به حوزه هنری تحویل دادیم. منتظر نظر نهایی این نهاد هستیم تا در صورت لزوم فیلمنامه را بازنویسی کنیم.

گوهری درباره موضوع این فیلمنامه و مقدار تاثیر از کتاب گفت: این فیلمنامه یک اقتباس آزاد از اثر اصلی است، اما روح کلی موضوع و مضمون کتاب در فیلمنامه جاری است. «مهمان‌ صخره‌ها» خاطره نویسی است، رمان نیست که داستان و تخیل در آن دخیل باشد، برای فیلمنامه و دراماتیک شدن لازم بود آن را به مدیوم سینما نزدیک کنیم.

«مهمان صخره‌ها» نوشته راحله صبوری است و خاطرات خلبان محمد غلام حسینی در عملیات والفجر ۲ را روایت می کند. این کتاب را انتشارات سوره مهر حوزه هنری منتشر کرده است. محمدرضا گوهری فیلمنامه فیلم‌های سینمایی «یه حبه قند»، «ملکه»، «برلین-۷»، «خیلی دور، خیلی نزدیک»، «اقلیما»، «یه تکه نان»، «فرزند خاک» و …را نوشته است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>