سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ مرداد ۱۳۹۶ در ۱۲:۲۰ ب.ظ چاپ مطلب
سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس «مسیر عشق»:

این جشنواره می‌تواند بسیاری از مخاطبان را به سینمای ایران دلگرم کند/ پرداختن به عاشورا و اربعین یک ضرورت محسوب می‌شود

faraji

غلامرضا فرجی درباره نتایج احتمالی برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس «مسیر عشق» گفت: این نوع جشنواره ها که دارای موضوعات ارزشی هستند، علیرغم تعدد جشنواره‌های سینمایی در کشور برای مخاطبان دلچسب و مطلوب هستند.

به گزارش سوره سینما، غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفت و گو با روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم و عکس«مسیر عشق» با اشاره به پرداختن به موضوع راهپیمایی اربعین در این جشنواره موضوعی بیان کرد: زنده نگه داشتن پیام عاشورا در هر قالب و فضایی علاوه بر این که یک ضرورت عمومی محسوب می شود، می تواند در سینما نیز تاثیر زیادی داشته باشد.

وی با اشاره به نو بودن جشنواره مسیرعشق و معطوف شدن آن به راهپیمایی اربعین حسینی به عنوان بزرگترین گردهمایی مسلمانان افزود: به دلیل این که این نوع جشنواره ها پیش از این تجربه نشده و کاری دلی است، از دل برمی آید و قطعا بر دل هم می نشیند.

فرجی با اشاره به راهکاری برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره بین المللی فیلم و عکس مسیرعشق ادامه داد: این جشنواره فیلم و عکس با توجه به موضوع خود می تواند بسیار موفق باشد. به شرط آن که دو یا چند ماه قبل از اعلام فراخوان، تبلیغات مناسبی درباره آن صورت بگیرد. در این صورت قطعا بر مخاطبان سینمای ایران تاثیر بیشتری خواهد داشت.

وی در پاسخ به این که آیا با وجود تعدد جشنواره های سینمایی، برگزاری جشنواره مسیرعشق نتایج و خروجی قابل توجهی خواهد داشت یا نه، بیان کرد: این نوع جشنواره ها که دارای موضوعات ارزشی هستند، علیرغم تعدد جشنواره های سینمایی در کشور برای مخاطبان موردنیاز و مطلوب هستند. زیرا آن ها در خلال این رویداد فیلم هایی را می بینند که با ارزش ها و اعتقاداتشان همسو و همخوان است. این جنس جشنواره ها چه بسا می توانند مخاطبانی را که شاید به دلایلی کمتر به سینمای ایران اقبال نشان می دهند، به سینما دلگرم کنند.

نخستین جشنواره بین المللی فیلم و عکس«مسیر عشق» با محوریت راهپیمایی اربعین حسینی در عراق و ایام شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در ایران از یکم تا پنجم آبان برای نخستین بار به صورت همزمان در شهرهای مقدس مشهد و کربلا برگزار می شود .این جشنواره دارای بخش های مختلف مجموعه های تلویزیونی، فیلم های سینمایی، فیلم های مستند کوتاه، نیمه بلند و بلند، فیلم‌های داستانی کوتاه، بلند و نیمه بلند، نماهنگ، پویانمایی و فیلمنامه های کوتاه و طرح فیلم نامه های بلند است. در ‌بخش عکس نیز عکس حرفه ای و ‌مردمی مدنظر قرار دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>