سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۲:۳۴ ب.ظ چاپ مطلب
مدیر پردیس سینمایی آزادی:

اکران‌های موفق بعد از نوروز مدیون «حوض نقاشی» است

HozeNaghashi_2_008

رضا سعیدی‌پور اکران موفق نوروز ۹۲ و بعد از آن در سینما آزادی را مدیون فروش فیلم سینمایی «حوض نقاشی» دانست.

رضا سعیدی‌پور اکران موفق نوروز ۹۲ و بعد از آن در سینما آزادی را مدیون فروش فیلم سینمایی «حوض نقاشی» دانست.

سعیدی‌پور مدیر سینما آزادی درباره ارزیابی‌اش از اکران بهار سینما آزادی به سوره سینما گفت: اگر اکران بهار ۹۲ در سینما آزادی را با سال گذشته مقایسه کنیم اکران بسیار خوبی داشتیم اما اگر این مقایسه را با سال‌های قبل داشته باشیم، اکران بهار ۹۲ سینما آزادی اکران متوسطی بود. اکران نوروز با فیلم‌هایی مثل «حوض نقاشی» بسیار موفق بود اما اکران‌ دوم و سوم بعد از عید نتوانست تماشاگر را جذب کند و این فیلم‌ها انتظار تماشاگر را برآورده نکردند. ضمن اینکه موفقیت اکران‌های دوم و سوم هنوز مدیون فیلم‌هایی مثل «حوض نقاشی» و «رسوایی» است.

وی ادامه داد: هنوز فیلم «چه خوبه که برگشتی» نتوانسته رضایت مخاطبان را جلب کند. شاید یکی از دلایل این اتفاق همزمانی با انتخابات ریاست جمهوری است. به هر حال مردم در این ایام ذهن و فکرشان متمرکز روی انتخابات، اخبار و مناظره‌هاست و فیلم‌هایی که روی پرده هستند قدرت کشاندن مردم از پای تلویزیون‌ها به سینماها را ندارند.

سعیدی‌پورافزود: پرفروش‌ترین فیلم‌های اکران بهار در رتبه اول فیلم «حوض نقاشی» و بعد «رسوایی» و «تهران ۱۵۰۰» بود. پرفروش‌ترین سالن، سالن آزادی با فیلم «حوض نقاشی» بود. در کل اگر به آمارهای فروش سینما آزادی در ۴ سال قبل نگاهی بیندازیم با توجه به اینکه امسال فیلم‌ها ضعیف‌تر هستند سال بهتری داشتیم. سینما آزادی همیشه مخاطب خود را داشته است.

مدیر سینما آزادی گفت: اتفاقاتی که در سال گذشته برای سینما آزادی افتاد باعث شد برخی از تماشاگران برای دیدن فیلمی که در سینما آزادی به نمایش گذاشته نشد به سینماهای دیگر بروند و به این سینماها عادت کنند.  اما افت موقت مخاطب سینما آزادی هیچوقت همیشگی نبوده است. امکانات این سینما به لحاظ موقعیت جغرافیایی، تهویه، استاندارد صندلی‌ها، نور و صدا و برخورد پرسنل با مردم در اندازه‌ای است که اگر هم افت موقت در جذب مخاطب داشته باشد به سرعت آن را جبران خواهد کرد.

سعیدی‌پور درباره پیش‌بینی‌اش از اکران تابستان چنین گفت: اکران خوبی را در تابستان و همزمانی‌اش با ماه مبارک رمضان و عید فطر پیش‌بینی می‌کنم. فیلم‌های خوبی برای این زمان داریم و سینما آزادی در این ایام سیر صعودی خواهد داشت. فیلم «دهلیز» در سینما آزادی ، «هیس…» در سینما آفریقا و «هیچ کجا، هیچ کس» در سینما استقلال می‌توانند فروش خوبی را برای گیشه رقم بزنند.

سعیدی‌پور درباره استقبال مخاطبان از فیلم «حوض نقاشی» گفت: تماشاگر سینما آزادی با مدیریت و پرسنل این سینما تعارف ندارد و بدون رو در بایستی نظرش را درباره فیلم و کیفیت آن اظهار می‌کند. این یکی از ویژگی‌های سینما آزادی است. بارها شده  مردم از کیفیت فیلم راضی نبوده‌اند و به ما اعتراض کرده‌اند و حتی گفته‌اند که باید پولشان را پس بدهیم در ازای وقتی که از آنها تلف شده است.

وی افزود: این اتفاق در مورد برخی فیلم‌ها چند بار افتاده است. در زمان نمایش «حوض نقاشی» حتی یک مورد هم نارضایتی ندیدیم. مدیریت و پرسنل بازخوردها را می‌بینند و مطالعه می‌کنند حتی یک مورد تماشگر هم نداشتیم که نسبت به «حوض نقاشی» اعتراضی داشته باشد، همه استقبال کردند و بازخوردها بسیار مثبت بود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>