سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ شهریور ۱۳۹۶ در ۱۲:۲۰ ب.ظ چاپ مطلب

کیومرث پوراحمد: برای سلامت جامعه باید از خودمان شروع کنیم

kioomars-poorahmad

کیومرث پوراحمد معتقد است که برای سلامت جامعه باید از خودمان شروع کنیم زیرا جامعه برای بقا و سلامت به همت همه ما نیاز دارد.

به گزارش سوره سینما کیومرث پوراحمد با اشاره به اهمیت سلامت در جامعه گفت: ای کاش همه بدانیم برای سلامت جامعه باید از خودمان شروع کنیم. جامعه برای بقا و سلامت  به همت همه ما نیاز دارد، از هنرمند تا ورزشکار، سیاست مدار و خانه دار و حتی کودکان خردسالی که باید به آنها رفتار‌های صحیح را آموزش داد، همه باید بدانیم سلامت فردی و اجتماعی سرمایه محسوب می‌شود و نباید بگذاریم نابود شود.

وی ادامه داد: من هم از خودم شروع می کنم، مثلا ما در خانه مدت هاست که دو تا سطل زباله داریم و زباله خشک و تر را در خانه جدا میکنیم. من به جداسازی زباله در خانه خیلی اهمیت می دهم و اجازه نمیدهم هیچ وقت کاغذ و زباله های خشک با پوست میوه ها قاطی شود.

کارگردان «قصه های مجید» افزود: زباله در جهان حکم سرمایه را دارد ، قابلیت بازیافت دارد و می توان با آن کارهای زیادی انجام داد به این شرط که زباله خشک و تر در خانه ها جدا شود و هر کدام در یک کیسه قرار داده شود. کشورهای توسعه یافته با همین روش ها به توسعه دست یافته اند. چیزهای ساده ای که ما به راحتی از کنار آن می گذریم و به آن اهمیت نمی دهیم. متاسفانه مردم ما کمتر به بازیافت زباله اهمیت می دهند.

کیومرث پوراحمد درباره جشنواره فیلم سلامت گفت: این جشنواره اثر گذار است البته اگر عمومی‌تر باشد و به مردم درباره برگزاری آن اطلاع‌رسانی شود. مردم باید به دیدن فیلم های این جشنواره که درباره سلامتی آنها است، بنشینند تا تاثیرگذاری آن بیشتر شود. در غیر این صورت جشنواره قادر نخواهد بود به کارکرد اصلی خود نزدیک شود.

وی ادامه داد:  باید توجه داشته باشیم که جشنواره ها برگزار می شوند تا گستره وسیعی پیدا کنند، نه اینکه فقط هنرمندان از آنها استقبال کنند.

کارگردان «کفش هایم کو»  تاکید کرد: باید تلاش کنند تا جشنواره  فیلم سلامت عمومی برگزار شود و مردم بیشتری در آن شرکت کنند. حضور مردم در جشنواره، آن را تاثیرگذار خواهد کرد در غیر این صورت جشنواره محفلی برای جامعه هنری محسوب می‌شود و چندان کارکردی نخواهد داشت.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>