سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ شهریور ۱۳۹۶ در ۴:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

جمال شورجه: جشنواره «مسیر عشق» رویکرد سینمای ایران را تحت تاثیر قرار می‌دهد

shoorje-masire-eshgh

جمال شورجه معتقد است: جشنواره «مسیر عشق» با موضوع و مضمونِ راهپیمایی عظیم اربعین از جمله جشنواره هایی است که رویکرد سینمای ایران را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش سوره سینما به نقل از ستاد اطلاع رسانی نخستین جشنواره بین‌المللی «مسیر عشق»، جمال شورجه نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون گفت: سینما می تواند با تاسی از راهپیمایی عظیم اربعین حسینی و نمایش حرکت های مردمی و کارناوال های مذهبی با هدف قرب الهی جهت دهی شود.

کارگردان «سی و سه روز» افزود: هرچند این جشنواره موضوعی است اما محتوای آن حرکت زا و جهت ده است. یک حرکت با نیت الهی و دینی صورت می گیرد که با پوشش تصویری، این شوق و حضور  مردمی در دنیا نمایش داده می شود.

شورجه با تاکید بر اینکه با اهدای جوایز مختلف به فیلمسازان اعم از داستانی و کوتاه و …. می توان انگیزه هنرمندان و فیلمسازان را افزایش داد تصریح کرد: در راهپیمایی اربعین با عکس و فیلم های مردمی با موبایل، به سینما ذوق و شوق خاصی انتقال داده می شود تا فیلمسازان به ساخت آثاری با این موضوع ترغیب شوند.

کارگردان «عملیات کرکوک» تاکید کرد: این جشنواره می تواند در صورت برگزاری مناسب با شانِ اربعین و استمرار آن، سینماگران را ترغیب کند با حضور در راهپیمایی از برکات آن بهره مند و روح خود را جلا و رنگ و بوی اربعین را استشمام کنند.

نویسنده و کارگردان «حماسه مجنون» با اشاره به اینکه در دوره اول جشنواره به دلیل اینکه محدودیت زمانی وجود ندارد آثار زیادی شرکت خواهند کرد بیان کرد: آقای تقوایی بیش از انقلاب تاکنون آثار زیادی در خصوص اربعین ساخته است که می تواند در این جشنواره شرکت کند. داوران در این دوره کارشان خیلی سخت است و با انتخاب فیلم های باکیفیت و باتوجه به اینکه افتتاحیه در مشهدمقدس و اختتامیه در کربلای معلی است بدون شک جشنواره بی نظیری برگزار خواهد شد.

وی به نکاتی در مورد هر چه بهتر برگزار شدن جشنواره اشاره کرد و گفت: زمان برگزاری باید به میهمانان خارجی و داخلی، کنفرانس ها و پوشش های تصویری و خبری توجه داشت تا استاندارد برای سال های آینده نیز تضمین شود هر چند در دوره های بعدی تعداد آثار به تعداد دوره اول نخواهد بود. هنرمندان و مردم سایر کشورها باید فیلم و عکس های خوبی از اربعین سالجاری تهیه کنند تا جشنواره در سال آینده نیز پربار باشد.

کارگردان «دایره سرخ» بیان کرد: بعد از دوره اول جشنواره «مسیرعشق» فیلم های داستانی متعددی می توان ساخت که به بودجه، امکانات و تبلیغات صداوسیما نیاز دارد. امیدوارم اولین دوره آرام و باکیفیت برگزار شود و شاهد برگزاری مستمر همراه با افزایش تعداد مخاطبان باشیم.

علاقمندان برای شرکت در جشنواره می‌توانند به سایت جشنواره به نشانی www.masireeshgh.com مراجعه و طبق مقررات مندرج در فراخوان، اثر خود را ارسال و یا ارائه نمایند.

نخستین جشنواره بین المللی فیلم و عکس«مسیر عشق» با محوریت راهپیمایی اربعین حسینی در عراق و ایام شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در ایران از یکم تا پنجم آبان برای نخستین بار به صورت همزمان در شهرهای مقدس مشهد و کربلا برگزار می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>