سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ شهریور ۱۳۹۶ در ۳:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

نشست خبری فیلم سینمایی «پیشونی سفید ۲» برگزار شد/ سیدجواد هاشمی: دغدغه‌ام ساخت فیلمی در شان بچه‌ها و نوجوانان است

neshast-pishooni

کارگردان «پیشونی سفید ۲» گفت: همیشه دغدغه‌ام این بوده که فیلمی در شان بچه‌ها و نوجوانان بسازم و یک مفهوم بسیار مهم را که شناخت خوبی و بدی است به آنها منتقل کنم.

به گزارش سوره سینما، نشست خبری فیلم سینمایی «پیشونی سفید ۲» سه شنبه ۱۴ شهریور با حضور سید جواد هاشمی، امیر غفارمنش، ترلان پروانه، منوچهر اکبرلو و امیررضا احمدی در سالن امیرحسین فردی حوزه هنری برگزار شد.

سیدجواد هاشمی کارگردان «پیشونی سفید ۲» با بیان اینکه ساخت این مجموعه سینمایی از آرزوهای ۳۰ ساله‌اش به عنوان یک معلم بوده است، ادامه داد: همیشه دغدغه‌ام این بوده که فیلمی در شان بچه‌ها و نوجوانان بسازم و یک مفهوم بسیار مهم را که شناخت خوبی و بدی است به آنها منتقل کنم.

او با بیان اینکه باید کاری که برای بچه‌ها ساخته می‌شود را جدی گرفت، گفت: ما بچه‌ها را نادیده گرفتیم و  به خدا سپردی‌مشان. بچه‌ها از دست رفته‌اند و دائم می‌گوییم چرا بچه‌های متولد ۷۰، ۸۰ و ۹۰ اینگونه‌اند؟ ما انتظار داریم مشکلی نداشته باشند در حالی که خوراک فرهنگی برای آنها تولید نکرده‌ایم.

کارگردان فیلم سینمایی «پیشونی سفید۲» با بیان اینکه این فیلم یکی از پرهزینه‌ترین فیلم‌های کودک و نوجوان است که تاکنون در ایران ساخته شده  است، ادامه داد: ما در حال تهیه و ساخت قسمت‌های دوم و سوم این مجموعه نیز هستیم که نام دفتر دوم، «پیشونی طلا» و دفتر سوم «پنجه طلا» است.

سیدجواد هاشمی با اشاره به اینکه «پیشونی سفید ۲» اواخر شهریور ماه در شمال کشور کلید می‌خورد افزود: قسمت دوم فیلم سینمایی «پیشونی سفید» بعد از ۵ سال ساخته می‌شود و در واقع داستان خود فیلم هم بعد از پنج سال از آن اتفاقاتی که در قسمت اول گفته شده بود را روایت می‌کند، امیدواریم این فیلم به جشنواره فجر راه پیدا کند.

او با بیان اینکه جمع کردن سرمایه برای این کار بسیار سخت بود، گفت: چون کار کودک بود، همه فکر می‌کردند باید خرج آن هم کمتر باشد در صورتی که چنین نیست و برای انجام این کار خانه، دفتر و خیلی چیزهای دیگر را فروختم تا منبع مالی آن را فراهم کنم، البته بعد از آن سرمایه‌گذارانی هم آمدند و در این امر به ما کمک کردند.

هاشمی با بیان اینکه درست است که موضوع این فیلم سینمایی قدیمی است ولی ماجرای خوبی، بدی و خیر و شر تا ابد ادامه دارد، اظهار کرد: سعی کردم در این سری حرف تازه‌ای بزنم. بچه‌ها دوست دارند که حیوانات با آن‌ها صحبت کنند. من این شخصیت‌ها را آوردم و با گریمی جدید باورپذیرشان کردم.

او با بیان اینکه ساخت فیلم برای بچه‌ها کار بسیار سختی است، گفت:‌ فیلم سینمایی «پیشونی سفید ۱» همزمان با اکران پنج فیلم سینمایی کودک دیگر در سینماها به نمایش درآمد. البته سی‌دی این فیلم در سه روز تماما فروخته شد و این نشان می‌دهد که این فیلم از اقبال خوبی برخوردار بوده است. اصلا برایم مهم نیست که میزان فروش چقدر است فقط می‌خواهم بچه‌ها آن را ببینند.

هاشمی در ادامه این نشست با بیان اینکه رایزنی‌هایی در حال انجام است تا ببینیم ساخت عروسک این مجموعه اتفاق خوبی است یا نه، گفت: دوست دارم عروسک آهو، گرگ، روباه و دیگر شخصیت‌ها ساخته شود و البته که از نظر فروش معقول خواهد بود.

او در ادامه با اشاره به اینکه بر روی تمامی بخش‌های فیلم سینمایی «ماه پیشونی ۲» وقت و هزینه گذاشته شده است، گفت:‌ این فیلم هم مانند قسمت قبلی موزیکال است و دو ماه و نیم روی موسیقی آن کار شده است. همچنین بر روی گریم و صحنه‌های ویژوال آن هم دقت زیادی شده است. زیرا که باید کاملا زنده و نزدیک به واقعیت باشد، مهم نیست چقدر زمان و هزینه می‌برد.

هاشمی با بیان اینکه در ابتدا قرار بود مهناز افشار نقش «پیشونی طلا» را بازی کند، گفت: انتخاب کاراکترها براساس خواست روحی و روانی من انجام شده است بنابراین شخصیت لیلا اوتادی برای این نقش نزدیک‌تر بود و ایشان جایگزین مهناز افشار شدند.

ترلان پروانه در این نشست با بیان اینکه تنها دلیل ماندگاری این فیلم شناخت سید جواد هاشمی از کودکان و نوجوانان است، گفت: احساس می‌کنم هر کسی در این پروژه است در قبال بچه‌ها مسئول است و ما هدف بزرگی نسبت به کودکان داریم. این حاشیه‌های که برای من و یکی از بازیگران ایجاد شده بود و چند سالی است از آن گذشته است مانعی برای بازی در این فیلم نبود.

ارسلان قاسمی هم با ابراز خوشحالی از حضورش در قسمت دوم این فیلم سینمایی گفت: این یکی از پروژه‌های فاخر سینمای ماست و خیلی خوشحالم نقشی را بازی می‌کنم که پیش از این تجربه‌اش نکردم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>