سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ شهریور ۱۳۹۶ در ۴:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

معاون سیما در کنگره ملی غدیر: رسانه ملی وام‌دار مکتب اهل بیت (ع) است

mirbagheri-ghadir

دکتر میرباقری معاون سیما در دومین کنگره ملی غدیر از اهتمام رسانه ملی در تولید برنامه هایی با موضوع زندگی علمای شیعه معاصر خبر داد.

به گزارش سوره سینما، وی رسانه ملی را وام دار مکتب اهل بیت (ع) دانست و اضافه کرد: ارادت سازمان صدا و سیما به ولایت و امامت کاملاً مشهود است، چنان چه در مناسبت های مذهبی برنامه های شبکه های تلویزیون و رادیو کاملاً منعطف و هماهنگ با موضوع پخش می شود.

معاون سیما تولید آثار نمایشی با مضمون زندگی علما و عرفای شیعه را انگیزه برنامه سازان سیما خواند و افزود: تاکنون زندگی بزرگان و علمایی همچون شیخ بهایی، ملاصدرا و خواجه نصیرالدین طوسی دست مایه آثار نمایشی ویژه قرار گرفته است و امیدواریم این روند در مورد زندگی بزرگان و علمای دیگر شیعه نیز ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به زندگی علمی و آثار آیت الله علامه سیدمرتضی عسگری اضافه کرد: خوشبختانه از عالم ربانی آیت الله عسگری ساعت ها تصویر وجود دارد و این تصاویر می تواند در مستندهای متعددی به تصویر درآمده و شبهات جوانان ما را در زمینه های متعدد رفع سازد.

دکتر میرباقری پاسخ گویی به شبهات جوانان را از وظایف اصلی رسانه توصیف کرد و افزود: امروز حدود ۱۰ میلیون جوان تحصیل کرده و یا در حال تحصیل در دانشگاه حضور دارند که باید به شبهات آنها در مورد مسائل مختلف پاسخ داده شود و رسانه ملی به عنوان بزرگ ترین دانشگاه عمومی، اهتمام ویژه ای دارد تا این رسالت مهم را به سرمنزل مقصود برساند.

گفتنی است در این مراسم از سه اثر واقعه غدیر، به قلم محمد الحسینی القزوینی، جلد اول دانشنامه موضوعی کتاب های علامه سیدمرتضی عسگری و کتاب وقف اهل بیت (نگاهی به زندگی علامه سیدمرتضی عسگری) رونمایی شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>