سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ شهریور ۱۳۹۶ در ۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

اکبر عالمی: تلنگر نسبت به حفظ محیط زیست از کارکردهای جشنواره فیلم سبز است

akbar-alami

اکبر عالمی معتقد است آموزش به مردم درباره محیط زیست و تلنگر زدن به آن‌ها و احساس شرمشان از ظلم به زمین حداقل کارکردهای جشنواره فیلم سبز هستند.

به گزارش سوره سینما، اکبر عالمی داور ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز بیان کرد: خوشبختانه در این دوره از جشنواره در هر دو بخش بین الملل و ایرانی آثار خوبی شرکت داشته اند. این فیلم ها عمدتا بر این نکته تاکید داشتند که انسان ها چه ظلمی را به محیط زیست خود روا می دارند.

وی افزود: وقتی صحبت از محیط زیست می شود، باید همه جوانب آن از آب، خاک، هوا و آتش را مد نظر داشت. این ها عناصری است که ایرانیان باستان به آن توجه داشته اند. البته امروزه در مباحث حفاظت از محیط زیست صرفا به آلودگی ین عناصر بسنده نمی شود. مثلا آلودگی بصری یکی از مسائل امروز شهرهاست و تعدد بیلبوردها تاثیر مخربی بر محیط و افراد می گذارد. آلودگی نور و آلودگی امواج نیز از مسائل محیط زیست هستند و بر هم خوردن آرامش افراد به دنبال آلودگی های صوتی هم یک معضل جدی است.

این منتقد سینما گفت: متاسفم از این که گاهی تصاویری می بینیم از این که افرادی سوار بر اتومبیل های مدل بالا، زباله خود را به بیرون پرتاب  می کنند.

عالمی با بیان کارکردهای برگزاری جشنواره بین المللی فیلم سبز خاطر نشان کرد: هر فردی با حضور در این جشنواره دست کم یا آموزش می بیند یا احساس شرم می کند از این که چطور برخی ها بی رحمانه در حال ستم به کره زمین و محیط زیست خود است.

ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز به دبیری فرهاد توحیدی از ۱۸ شهریورماه آغاز شده و تا ۲۴ شهریورماه ادامه دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>