سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ شهریور ۱۳۹۶ در ۲:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

رضا رویگری: سطح توقع مردم از سینمای دینی بالا رفته است

reza-rooygari

رضا رویگری گفت: امروزه هالیوود فیلم‌های تاریخی بسیاری هر ساله تولید و روانه بازار بین المللی می‌کند. مردم ما این آثار را می بینند و بنابراین توقع شان از فیلم های ایرانی تاریخی و دینی بیشتر می‌شود.

به گزارش سوره سینما به نقل از ستاد اطلاع رسانی نخستین جشنواره بین المللی فیلم و عکس مسیر عشق؛ رضا رویگری بازیگر سینما و تلویزیون با آسیب شناسی سینمای دینی در کشور به بهانه برگزاری جشنواره بین المللی فیلم و عکس مسیر عشق گفت: به نظرم مهم ترین مانع در ارتباط با ساخت این نوع فیلم ها، مساله مالی آن است. چراکه ساخت فیلم های دینی و مذهبی بسیار هزینه بر است. تلویزیون و سینما معمولا چنین بودجه ای را در نظر نمی گیرند.

وی افزود: ضمن این که معمولا در ساخت این نوع فیلم ها کارگردانان خاصی تبحر دارند. از جمله داوود میرباقری که سریال ماندگار «مختارنامه» را ساخت و بازخورد بسیارخوبی را هم از سوی مردم دریافت کرد.

این بازیگر همچنین خاطر نشان کرد: از سویی دیگر دست گذاشتن بر مسائل دینی به عنوان سوژه یک فیلم بسیار حساسیت برانگیز است و خط قرمزهایی در ارتباط با چگونگی پرداختن به آن وجود دارد.

رویگری با بیان این که خط قرمزها درباره پرداختن به مسائل دینی و مذهبی در سینما نیز شباهت های زیادی با تلویزیون دارد، ادامه داد: قطعا در سینما نیز چنین خط قرمزهایی وجود دارد که مانع کار سینماگران می شود. در حالی که یک نویسنده باید بتواند آزادانه بنویسد و قصه را با توجه به مستندات روایت کند. در این صورت مردم نیز استقبال خوبی در سینما نسبت به فیلم های دینی خواهند داشت و سرمایه گذاری صورت گرفته بازگشت دارد. به شرط آن که با آثار شاخص و جذابی رو به رو باشند.

وی با اشاره به سرمایه گذاری گسترده سینمای غرب و هالیوود بر مسائل اعتقادی و ارزشی خود عنوان کرد: امروزه هالیوود با صرف هزینه و فراهم کردن امکانات زیاد برای فیلمسازان خود، فیلم های تاریخی بسیاری هر ساله تولید و روانه بازار بین المللی می کند. این فیلم ها در دنیای امروزه به سرعت در اختیار مخاطبان خارجی قرار می گیرند. مردم ما این آثار را می بینند و بنابراین توقع شان از فیلم های ایرانی تاریخی و دینی بیشتر می شود.

بازیگر سریال«مختارنامه» با اشاره به این که پیاده روی اربعین حسینی سوژه خوبی برای پرداخت سینمایی در جشنواره مسیرعشق محسوب می شود، افزود: پیاده روی اربعین به عنوان گسترده ترین تجمع مذهبی سال های اخیر سوژه بسیار خوبی برای فیلمسازی است که کمتر به آن توجه شده است. جشنواره مسیرعشق می تواند زمینه های توجه به این موضوع را در سینما فراهم کند. به شرط آن که مصداق ها و نمونه هایی از آثار موفق ساخته و پیش روی فیلمسازان قرار بگیرند تا از آن الگوبرداری کنند.

نخستین جشنواره بین المللی فیلم و عکس مسیر عشق که از اول تا پنجم آبان امسال در دو شهر مشهد مقدس و کربلای معلی برگزار می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>