سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ شهریور ۱۳۹۶ در ۴:۵۶ ب.ظ چاپ مطلب

آخرین روزهای تابستان همراه با شبکه‌های سیما/ پخش «ایستاده در غبار» از تلویزیون

istadeh-tv

شبکه‌های سیما برای آخرین روزهای تابستان چندین فیلم سینمایی و تلویزیونی از جمله «ایستاده در غبار» ساخته محمدحسین مهدویان را در نظر گرفته‌اند.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی سیما، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «مرگ جویان»، «ایستاده در غبار»، «براده‌های خورشید»، «شب‌های خرمشهر»، «سرانجام حقیقت»، «روز سوم»، «پرواز خاموش»، «غریبه‌ای در مه»، «غوطه‌ور»، «بخش شش» «ترکیب نهم»، «لوراکس»، «کودک و فرشته»، «بازپرس مالیات»، «دریادلان»، «ریشه‌ها»، «غول‌های پاکتی»، «بزرگ مرد کوچک»، «دشت ارغوانی»، «اتوبوس شب»، «یک دنیای بی نقص»، «دست‌های خالی»، «جاده تباهی»، «لئون»، «دنیای ژوراسیک»، «گزارشگر ویژه»، «یک اتفاق ساده»، «سرزمین مادری»، «گودزیلا» و «آخرین رونین» پنج‌شنبه و جمعه ۳۰ و ۳۱ شهریورماه از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

****************************** *******

شبکه یک سیما

فیلم سینمایی «مرگ جویان» به کارگردانی جوئل شوماخر، پنج‌شنبه ۳۰ شهریورماه ساعت ۲۳ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

در این فیلم با بازی کایفر ساترلند و جولیا رابرتز خواهید دید: یک گروه دانشجوی پزشکی در آزمایشگاه دانشگاه خود بر روی علائم حیاتی بدن انسان در حین مرگ تحقیق می‌کنند. برای این کار هر بار یکی از اعضای گروه به صورت مصنوعی به کما فرستاده می‌شود. یکی از داوطلبین در حالت کما می‌میرد….

****************************** *******

فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» به کارگردانی محمدحسین مهدویان ، جمعه ۳۱ شهریورماه ساعت ۱۶ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

این فیلم­ زندگی احمد متوسلیان را با بازی هادی حجازی‌فر، امیرحسین هاشمی و فرهاد فداکار روایت می‌کند.

****************************** *******

شبکه دو سیما

فیلم تلویزیونی «براده‌های خورشید» به کارگردانی محمد حسین حقیقی، پنج‌شنبه ۳۰ شهریورماه ساعت ۲۳ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

خلاصه داستان فیلم از این قرار است که: علی پس از اطلاع از مجروح شدن پدرش در جبهه، عازم مناطق جنگی می‌شود. یکی از همرزم‌های پدرش، او را در این سفر همراهی می‌کند. آن دو به خط مقدم می‌روند. پدر به شهادت رسیده است و پیکر او در نقطه‌ای قرار گرفته که امکان دسترسی به آن میسر نیست. علی بین بازگشت به خانه و ماندن در جبهه، ماندن را برمی‌گزیند و عملیات آغاز می‌شود….

در این فیلم، مهدی قلی پور، منوچهر آذر و حسین محجوب نقش‌آفرینی کرده‌اند.

****************************** *******

فیلم سینمایی «شب‌های خرمشهر» به کارگردانی حسین تبریزی، جمعه ۳۱ شهریورماه ساعت ۲۳ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

این فیلم با بازی مریم بوبانی، فلورا سام و کورش تهامی در مورد رحمان و همسرش سلیمه است که با آغاز جنگ و حمله دشمن به خرمشهر، زندگی را به‌گونه‌ای دیگر ادامه می­دهند.

****************************** *******

شبکه سه سیما

فیلم سینمایی «سرانجام حقیقت» به کارگردانی مایکل روییتز، پنج‌شنبه ۳۰ شهریورماه ساعت ۱۰ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

در این فیلم با نقش‌آفرینی جنیفر نیتسچ و دنیس اچمیت خواهید دید: فرانزیشکا که با دخترش زندگی می­کند برادرش را که خلبان هلکوپتر است را به­طور تصادفی از دست می­دهد. همسر برادرش که شاهد این تصادف او بوده ادعا می­کند که این تصادف عمدی بوده است. فرانزیشکا با پیگیری و تحقیق متوجه می­شود که برادرش یک سری اطلاعات راجع به فساد کاری و مالی یک ایرلاین داشته و این امر باعث کشته شدنش شده است….

****************************** *******

فیلم سینمایی «روز سوم» به کارگردانی محمد حسین لطیفی، پنج‌شنبه ۳۰ شهریورماه ساعت ۲۴ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

در خلاصه فیلم آمده است: آخرین روزهای مقاومت برای ممانعت از اشغال خرمشهر در ۱۳۵۹ است. سربازان زیاد دشمن با تجهیزات فراوان رفته رفته شهر را به اشغال خود درمی­آورند. نفرات باقیمانده در غرب خرمشهر آخرین تلاش­های خود را به­کار گرفته­اند. رضا که قادر نیست سمیره خواهرش را که پایش شکسته از محاصره دشمن خارج کند او را در مخفیگاهی با کندن زمین در باغچه از دید دشمن مخفی می­‌کند….

باران کوثری، پوریا پورسرخ و برزو ارجمند بازیگران این فیلم هستند.

****************************** *******

فیلم تلویزیونی «پرواز خاموش» به کارگردانی حسن برزیده، جمعه  ۳۱ شهریورماه ساعت ۱۰ به روی آنتن  شبکه سه سیما می‌رود.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: عباس، خلبان یک هواپیمای جنگی، به‌همراه دوربین‌های ساخت وطن که برای اولین‌بار روی جنگنده‌ای سوار شده است، برای شناسایی موقعیت دشمن به آن سوی مرزها می‌رود. ولی  دشمن به‌هنگام برگشت هواپیما و خلبان را هدف قرار می­دهد و از برج مراقب به او خبر می‌دهند که هواپیما نباید به دست دشمن برسد. عباس زنجانی (خلبان) با وجود زخمی که برداشته، مصمم می‌شود که در اولین فرودگاه در خاک ایران به زمین بنشیند، اما فرودگاه آبادان قدیمی و مخروبه است و قبلاً به‌وسیله دشمن تخریب شده است….

در این فیلم حسین یاری و بهمن دان نقش‌آفرینی کرده‌اند.

****************************** *******

فیلم تلویزیونی «غریبه‌ای در مه» به کارگردانی مجیدحسین شیرودی، جمعه ۳۱ شهریورماه ساعت ۱۴:۳۰ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی ایمان دستوری و احمد کاوری خواهید دید: دو بازمانده جنگ تحمیلی یکی از عراق به‌نام سلماء و دیگری از ایران به‌نام رضا، پس از پایان جنگ، طی یک سلسله اتفاقات به هم‌دیگر می‌رسند. رضا دانشجوی رشته ادبیات عرب است که با از دست دادن تمامی اعضای خانواده‌اش در جنگ، در گوشه‌ای از تهران زندگی می‌کند و با کار در پیک موتوری امورات می‌گذراند اما موتور او به سرقت می‌رود. رضا توسط یکی از آشناهای خود به‌عنوان مترجم به دختری عراقی به‌نام سلما معرفی می‌شود که پدرش را برای مداوا به ایران آورده است. پدر سلما کلیم العبیدی، شیمیایی شده و قادر به سخن گفتن نیست….

****************************** *******

فیلم سینمایی «غوطه‌ور» به کارگردانی ران اسکالپیلو، جمعه ۳۱ شهریورماه ساعت ۱۹ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

در این فیلم خواهید دید: در دل اقیانوس یک کشتی برای تعمیر لوله‌های عظیم نفتی لنگر انداخته و باید خیلی فوری قبل از رسیدن طوفان یک شناور به کف اقیانوس بفرستد. چهار مرد با وعده پول بیشتر سوار شناور می‌شوند و به اعماق اقیانوس می‌روند. آنها مشغول تعمیر لوله آسیب دیده هستند که ناگهان شناور تکان شدیدی می‌خورد. در همین لحظه از کابین کشتی به آنها فرمان بازگشت می‌دهند اما آنها در مسیر بازگشت به سطح آب دچار مشکل می‌شوند و در آب غوطه‌ور می‌شوند….

دنی هاستون، متیو گووده و جو کوله بازیگران این فیلم هستند.

****************************** *******

شبکه چهار سیما

فیلم سینمایی «بخش شش» به کارگردانی الکساندر گورونفسکی و کارن شاخنظرف، پنج‌شنبه ۳۰ شهریورماه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: یک مستندساز به تیمارستانی می‌رود و راجع به دکتر راگین، رییس سابق آنجا که اکنون خود جزو بیماران است تحقیق می‌کند. از طریق مصاحبه با دوست و خدمتکار و همکاران او در بیمارستان متوجه می‌شویم که دکتر راگین با درآمد خوب و شغل مهمی که داشته مشکل مالی در زندگی نداشته و تمامی اطرافیانش از او راضی بوده‌اند. او اهل تفریح نبوده و تمام پولش را صرف خرید کتاب می‌کرده است و پس از آشنایی با یکی از بیماران تحت تاثیر او قرار گرفته و پی به پوچی زندگی خود برده و دچار اختلال مشاعر شده است.

در این فیلم سینمایی ولادیمیر لین و الکسی ورتکف نقش‌آفرینی کرده‌اند.

****************************** *******

فیلم سینمایی «ترکیب نهم» به کارگردانی ویلیام پیتر بلاتی، جمعه  ۳۱ شهریورماه ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه چهار روی آنتن می‌رود.

در خلاصه داستان فیلم با بازی جیسون میلر و استیسی کیچ آمده است: سرهنگ کارول کین، روانشناس آسایشگاه روانی افسرانی می‌شود که در جنگ ویتنام دچار جنون شده‌اند. کین که خود از کابوس‌های شبانه رنج می‌برد از بیماران تقاضا می‌کند که تمام کابوس‌ها و ذهنیت آشفته‌شان را برای او بیان کنند تا به این شکل  به آرامش برسند. یکی از بیماران به‌نام کاتشاو فضانوردی است که قبل از سفر به فضا سلامت عقلی‌اش را از دست داده است و رابطه نزدیکی با کین پیدا می‌کند….

****************************** *******

شبکه پنج سیما

انیمیشن سینمایی «لوراکس» به کارگردانی کریس رینود، پنج‌شنبه ۳۰ شهریورماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

در این انیمیشن خواهیم دید: عده‌ای سودجو درختان را از بین برده‌اند تا بتوانند اکسیژن را بفروشند. پسر دوازده ساله‌ای سعی می‌کند تا درختان را دوباره به سرزمینش برگرداند.

****************************** *******

فیلم سینمایی «کودک و فرشته» به کارگردانی مسعود نقاش‌زاده، جمعه ۳۱ شهریورماه ساعت ۸:۴۵ از شبکه پنج پخش می‌شود.

در خلاصه داستان آمده است: در آخرین روز تابستان سال ۱۳۵۹، فرشته و خانواده‌اش آماده می‌شوند تا در جشن عروسی یکی از اقوام نزدیک شرکت کنند. اما غرش صدای هواپیماهای جنگنده‌ای که از مرز عبور کرده‌اند موجب می‌شود که پدر فرشته تصمیم بگیرد از خیر عروسی خواهرش بگذرد و خانواده‌اش را از مهلکه بدر ببرد. فرشته برای آوردن مادربزرگ از خانه خارج می‌شود؛ اما دیگر هیچ‌گاه خانواده‌اش را نمی‌بیند؛ ولی مدتی بعد با شنیدن خبر زنده بودن برادرش، جستجوی طولانی را برای یافتن او آغاز می‌کند.

مونا احمدی، محمدرضا زادسرور و قاسم زارع بازیگران این فیلم هستند.

****************************** *******

فیلم سینمایی «بازپرس مالیات» به کارگردانی جولی آلاداگ، جمعه  ۳۱ شهریورماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه پنج پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی مایکل باراک خواهیم دید: یک زن مامور اداره مالیات بسیار مصمم و جدی در به دام انداختن یکی از سرشناس‌ترین افراد جامعه است که به گمان این فرد از پرداخت مالیات خودش سرباز می‌زند. او و تیم همراه‌اش مدرک مورد نیاز را جمع‌آوری می‌کنند و در این میان به‌واسطه افراد پرنفوذ شاخص خاطی مشکلاتی برای ماموران مالیات پیش می‌آید….

****************************** *******

شبکه شما

فیلم تلویزیونی «دریادلان» به کارگردانی سامان سالور، پنج‌شنبه ۳۰ شهریورماه ساعت ۲۴ از شبکه شما پخش خواهد شد.

موضوع این فیلم، داستان زندگی غواص زنجانی است که در یکی از عملیات‌های دفاع مقدس شیمیایی و جانباز می‌شود و بعد از آن نمی‌تواند به آب دست بزند به طوری که وقتی قطره‌ای آب به بدن وی ریخته می‌شود، بدنش تاول می‌زند.

سمیرا حسن‌پور، پرویز فلاحی پور، مهدی صباغی و محمد مختاری بازیگران این فیلم هستند.

****************************** *******

فیلم تلویزیونی «ریشه‌ها» به کارگردانی محمدرضا معینی، جمعه ۳۱ شهریورماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه شما پخش خواهد شد.

داستان این تله‌فیلم در خصوص بانوی جوانی به‌نام نرگس است که فرزند یکی از شهدای عملیات کربلای لشگر قدس گیلان است. او کارگردانی فیلمی را برعهده دارد که به نوعی با زندگی او گره خورده، نرگس در حالات روحی خاصی با پدر شهیدش ارتباط دارد و این رابطه او را به سال‌های دفاع مقدس می‌کشاند.

بهنام قربانی، وحید فخر موسوی و مجید پتکی در این سریال بازی کرده‌اند.

****************************** *******

 شبکه کودک

انیمیشن سینمایی «غول‌های پاکتی» به کارگردانی گراهام آنابل و آنتونی استاچی، پنج‌شنبه۳۰ شهریورماه ساعت ۱۴ از شبکه کودک پخش خواهد شد.

در این انیمیشن خواهیم دید: غول‌های پاکتی مهربان در زیرزمین و فاضلاب شهر زندگی می‌کنند. آنها علاقه‌ی زیادی به پنیر دارند. روزی در شهر شایع می‌شود که غول‌ها بچه‌های انسان را می‌دزدند، اما بعد از مدتی معلوم می‌شود که آنها دزد بچه‌ی آدم نبوده‌اند و حتی یک بچه‌ی انسان را هم پیش خودشان بزرگ کرده‌اند…!

****************************** *******

فیلم سینمایی «بزرگ مرد کوچک» به کارگردانی صادق صادق‌دقیقی، جمعه ۳۱ شهریورماه ساعت ۱۴ از شبکه کودک پخش خواهد شد.

داستان فیلم به اوایل جنگ و حمله عراق به خرمشهر بازمی‌گردد و با محوریت زندگی شهید به نام محمدی است. این نوجوان ابتدا به دست نیروهای عراقی می‌افتد و مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد اما در ادامه اعتماد عراقی‌ها را جلب کرده و مواد غذایی، مهمات و گرای دشمن را به نیروهای ایرانی می‌رساند.

شبنم قلی خانی، پویا امینی، سوگل طهماسبی و حبیب‌اله الهیاری بازیگران این فیلم هستند.

****************************** *******

شبکه امید

فیلم سینمایی «دشت ارغوانی» به کارگردانی نادر مقدس، پنج‌شنبه ۳۰ شهریورماه ساعت ۱۸ از شبکه امید پخش خواهد شد.

در این فیلم با بازی محسن احمدی و ژاله صامتی خواهیم دید: با حمله غافلگیرانه دشمن به یک روستای مرزی حیدر، چوپان نوجوان، تصمیم می‌گیرد به کمک نازگل، که شوهرش در روز عروسی به اسارت دشمن درآمده است، گله اهالی روستا را از میان آتش دشمنی عبور دهد و آن را به دشت سرسبزی که وصفش را در قصه‌های مادربزرگ شنیده بود، برساند….

****************************** *******

فیلم سینمایی «اتوبوس شب» به کارگردانی کیومرث پوراحمد، جمعه ۳۱ شهریورماه ساعت ۱۸ از شبکه امید پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: نوجوان رزمنده‌ای باید به‌تنهایی چندین اسیر عراقی را به پشت جبهه منتقل کند، اما در این کار با مشکلاتی مواجه می‌شود و به دلایل مختلف، کسی با وی همکاری نمی‌کند….

خسرو شکیبایی، محمدرضا فروتن و الناز شاکردوست در این فیلم سینمایی هنرنمایی کرده‌اند.

****************************** *******

شبکه افق

فیلم سینمایی «یک دنیای بی نقص» به کارگردانی کلینت ایستوود، جمعه ۳۱ شهریورماه ساعت ۱۰ از شبکه افق پخش خواهد شد.

در این فیلم با بازی کوین کاستنر و لورا درن خواهید دید: دالاس کانتی، هالووین سال ۱۹۶۳. یک زندانی فراری به‌نام بوچ، پسر بچه‌ای به‌نام فیلیپ، را به گروگان می‌گیرد. اما خیلی زود رابطه‌ای نزدیک میان این دو شکل می‌گیرد….

****************************** *******

فیلم سینمایی «دست‌های خالی» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی، جمعه ۳۱ شهریورماه ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه افق پخش خواهد شد.

در این فیلم خواهید دید: حوریه که سال‌هاست از اسارت پدرش، امیرحسین، به دست عراقی‌ها می‌گذرد، نسبت به خروج‌های بی موقع مادرش، از منزل مشکوک است و این شک با تلفن‌های ناشناسی که به او می‌شود و در آنها از تصمیم مادر برای ارتباط با یک مرد دیگر صحبت می‌شود، افزایش می‌یابد…!

در این فیلم سینمایی، خسرو شکیبایی، فاطمه گودرزی و مریلا زارعی ایفای نقش کرده‌اند.

****************************** *******

شبکه نمایش

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «جاده تباهی»، «لئون»، «دنیای ژوراسیک» و «گزارشگر ویژه» پنج‌شنبه ۳۰ شهریورماه ساعت ۱۳، ۱۵، ۱۹ ،۲۳ از شبکه نمایش روی آنتن می‌رود.

****************************** *******

فیلم‌های سینمایی ‌و تلویزیونی «یک اتفاق ساده»، «سرزمین مادری»، «گودزیلا» و «آخرین رونین» جمعه  ۳۱ شهریورماه ساعت ۱۱،  ۱۷، ۲۱ و ۲۳ از شبکه نمایش پخش می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>