سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ مهر ۱۳۹۶ در ۱۱:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب

سریال «شهرزاد» از نگاه بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران/ نمره قبولی برای فصل دوم

shahrzad-bazikonan

ده نفر از بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران درباره سریال «شهرزاد» به کارگردانی حسن فتحی و فصل دوم آن که تاکنون چهارده قسمت آن عرضه شده است به اظهار نظر پرداختند.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی سریال «شهرزاد»، «شهرزاد» تنها مورد توجه به سینمایی‌ها و تلویزیونی‌ها قرار نگرفت بلکه قشرهای مختلفی این سریال را دیدند و مورد قضاوت قرار دادند. به بهانه استقبال از شهرزاد به سراغ ۱۰ بازیکن تیم ملی فوتبال رفتیم و نظر آنها را  نیزجویا شدیم که در زیر می‌خوانید.

* مهدی امیرآبادی با بیان اینکه خانواده‌ام هر هفته از طریق سایت سریال شهرزاد، قسمت جدید این مجموعه را می‌بینندف گفت: خوشحالم از اینکه شاهد سریالی در کشورمان هستیم که بعد از مدت‌ها مردم را از سریال‌های بی‌کیفیت ماهواره دور کرد. ساخت سریال‌های شهرزاد و عاشقانه نشان داد که اگر هزینه خوبی برای ساخت یک اثر فرهنگی درنظر گرفته شود، می‌توانیم در کشور خودمان سریال‌های بسیار خوبی بسازیم و مردم و خانواده‌های ما برای سرگرمی، فیلم‌ها و سریال‌های کشور خودمان را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: به دست اندرکاران این سریال خسته نباشید می‌گویم و امیدوارم تعداد سریال‌هایی مانند شهرزاد و البته با موضوعات مختلف، بیشتر شود.

* رحمان احمدی با بیان اینکه شهرزاد سریال بسیار خوبی است و مخاطبان زیادی دارد، گفت: هر یکشنبه شب همسرم یادآوری می‌کند که فردا قسمت جدید شهرزاد می‌آید و من حتما برایش می‌خرم و اگر منزل باشم حتما باهم به تماشای آن می‌نشینیم.

وی ادامه داد: به هرحال آقای حسن فتحی از بهترین‌های سینما و تلویزیون کشور ما هستند و همه آثار ایشان دیدنی و پرطرفدار است. طبیعی است که در موفقیت یک اثر همه عوامل درکنار هم تلاش می‌کنند و آن را به سرانجام خوب می‌رسانند. درباره شهرزاد باید گفت فیلمنامه بسیار خوبی دارد، یعنی خود آقای فتحی و نغمه ثمینی به خوبی می‌دانستند که چطور مخاطب را با خود همراه کنند.

احمدی یاداور شد: مهمترین عامل دیگر در دیده شدن این سریال، حضور بازیگران به نام و حرفه‌ای است که توانستند نه تنها در شهرزاد بلکه در مجموعه‌ها و فیلم‌های سینمایی دیگر به خوبی نقش‌آفرینی کنند.

وی ادامه داد:  شهرزاد در مجموع سریال پرطرفدار و خوبی است و علاوه بر فعالان صنف سینما، توانست فعالان حوزه‌های دیگر و به طور کلی همه مردم را به سمت خود جذب و همراه کند. به همه عوامل و دست اندرکاران شهرزاد خسته نباشید می‌گویم.

* علی انصاریان نیز با بیان اینکه به شدت طرفدار حسن فتحی و آثار او است، گفت:  شب دهم او عالی بود و حالا هم سریال شهرزاد. در فصل اول بازی علی نصیریان بسیار خوب بود تا آنجا که هر دوشنبه این مجموعه را می‌دیدم.

وی ادامه داد: بازیگران دیگر آن یعنی شهاّ حسینی، ابوالفضل پورعرب، ترانه علیدوستی، پریناز ایزدیار و… همگی عالی بودند و به بهترین شکل نقش آفرینی کردند. شهاب حسینی نقش قباد را بسیار خوب بازی کرد و یکی از بهترین بازی‌هایش را در این سریال دارد. لوکیشن‌ها عالی است و مخاطب را جذب می‌کند و همچنین دیالوگ‌های بسیار خوبی نیز دارد.

انصاریان همچنین گفت: باید این نکته را هم یادآور شوم که فصل اول جذابیت بیشتری داشت تا آنجا که نمی‌شد حدس زد که قسمت بعد قرار است چه اتفاقی بیافتد اما در مجموع کارهای حسن فتحی همیشه خوب است و مخاطبان زیادی دارد.

* افشین پیروانی نیز درباره سریال شهرزاد گفت: سریال شهرزاد را دنبال می‌کنم به دلیل اینکه در مدیوم نمایش خانگی ساخته شده است و با توجه به مشغله‌های کاری زیادی که دارم و ممکن است نتوانم هر دوشنبه آن را ببینم، اما تا وقتی قسمت بعدی آن نیامده، حتما هر قسمت را مشاهده می‌کنم. در این سریال انتخاب بازیگران در هر دو فصل بسیار خوب بوده و هرکدام سرجای خودشان با توجه به نقش قرار گرفته‌اند. در واقع توازنی از پیشکسوتان و جوان‌ها برای حضورشان در این سریال دیده می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر بازیگران، بر روی فیلمنامه و سایر عواملی که در موفقیت یک مجموعه تاثیرگذار هستند، به صورت حرفه‌ای کار شده است، به همین دلیل هم آن را به مجموعه‌ای موفق با استقبال بسیار خوب تبدیل کرده است.

پیروانی خاطرشن کرد: معتقدم که فصل اول این سریال بسیار پرمحتوا بود و طبیعتا به فصل دوم هم می‌توان نمره قبولی داد. آنچه مسلم است اینکه برای سریال شهرزاد زحمت زیادی کشیده شده و امیدوارم این سریال تداوم داشته باشد. از دوستان شنیدم که فصل سوم سریال هم در حال ساخت است که امیدوارم به همین قدرت دو فصل گذشته باشد.

وی همچنین گفت: نکته دیگری که باید اشاره کنم این است که توجه به پیشکسوت‌ها و استفاده از آن‌ها در سریال، جای تقدیر دارد، چون معمولا وقتی نسل‌ها عوض می‌شوند، نسل جدید باید بدانند پیشکسوت‌ها چه کردند.

وی ادامه داد: به همه عوامل، بازیگران و مخصوصا حسن فتحی برای ساخت این سریال خسته نباشید می‌گویم. امیدوارم در آینده نزدیک شاهد اتفاقات خوبی در سینما و اتفاقات بیشتری در حوزه نمایش خانگی باشیم. این نوع آثار که مورد استقبال مردم قرار می‌گیرند، گنجینه‌هایی هستند که به یادگار برای نسل‌های بعدی می‌ماند و بهتر است تعداد آن‌ها بیشتر باشد.

* حمید درخشان نیز گفت: سریال شهرزاد آنقدر قوی ساخته شده که من به اتفاق خانواده‌ام هرجا می‌رویم، تعریف‌های زیادی از آن می‌شنویم. سریال بسیار خوش ساخت، مناسب و آموزنده‌ای است. جذابیت فیلمنامه تا اندازه‌ای بود که توانست مخاطبان زیادی را جذب کند.

وی ادامه داد: از همه عوامل و افرادی که موجب شدند تا این سریال قوی ساخته شود، تشکر می‌کنم زیرا ایده آن بسیار خوب است. انصافا جای تقدیر از حسن فتحی کارگردان توانای کشورمان دارد به خاطر ساخت چنین سریالی که همه کشور آن را دیدند. البته باید یادآور شوم که دیگر آثار حسن فتحی هم موفق بوده و هر کدام به اندازه خود توانسته مخاطب را به سمت خود جذب کند.

درخشان با بیان اینکه بازیگران شهرزاد هرکدام در جایگاه خود بسیار عالی نقش‌آفرینی می‌کنند، گفت:  در کنار همه موارد ذکر شده، داستان شهرزاد برای همه ما نوستالژی است، زیرا خاطرات قدیم را یاداوری می‌کند. ایده‌ها و تفکراتی که در این سریال لحاظ شده، بسیار قابل تأمل است.

وی ادامه داد: جذابیت سریال تا اندازه‌ای است که حتی مخاطب حاضر است، هزینه‌ای را برای دیدن آن پرداخت کند. همانطور که خواندن یک کتاب ممکن است ما را مجاب کند تا آخر آن را ادامه دهیم، سریال شهرزاد هم همه مخاطبانش را مجاب کرد تا داستان را تا انتها و حتی تا فصل دوم پیگیری کنند. من با دیدن دو قسمت اول سریال جذب داستان شدم و قطعا تا آخرین قسمت فصل دوم، آن را پیگیری خواهم بود.

* سیروس دین محمدی نیز گفت: به خاطر مشغله کاری زیاد فرصت دیدن سریال شهرزاد را ندارم اما خوشحالم از اینکه سریالی باکیفیت بسیار خوبی ساخته شده که همه مردم را با خود همراه کرده است. خانواده خودم هم هر دوشنبه منتظر قسمت جدید سریال شهرزاد هستند و چند قسمتی از آن را که خودم وقت داشتم و دیدم، متوجه شدم با دیگر سریال‌ها متفاوت است.

وی ادامه داد: به نظرم، حس نوستالژی که در این سریال وجود دارد، عامل مهمی برای جذب مخاطب است. امیدوارم شهرزاد تداوم داشته باشد و هموطنان ما اوقات فراغت خود را با دیدن این نوع سریال‌ها سپری کنند.

* حنیف عمران‌زاده با بیان اینکه شهرزاد سریال بسیار خوبی است و در بین همه مردم جا افتاده است، گفت: زمانیکه فصل اول آن پخش می‌شد، از نظر کاری کمی خلوت‌تر بودم و همه قسمت‌های را همان دوشنبه می‌دیدم. فصل دوم را هم دیده‌ام اما به خاطر تمرین‌هایم نتوانستم هنوز کامل ببینم.

وی ادامه داد: باید گفت شهرزاد، سریال موفقی است و تقریبا همه جا صحبت از آن است. حتی وقتی با دیگر دوستان در سفرهای تمرینی هم که بودیم، پیش آمده که درباره شهرزاد صحبت می‌کردیم.

عمران زاده افزود: به نظرم بهتر بود این سریال موفق از تلویزیون پخش می‌شد تا ۱۰ درصدی که امکان خرید این سریال را ندارند، می‌توانستند از این طریق به تماشای سریال بنشینند، زیرا شهرزاد از بسیاری از سریال‌های تلویزیون که شاید از سطح کیفی پایینی برخوردارند، بالاتر است. استقبالی که از این سریال موفق شده، نشان می‌دهد که بر روی اجزای آن و مخصوصا روی فیلمنامه بسیار فکر شده است.

* مجید نامجو مطلق نیز درباره شهرزاد گفت: سریال شهرزاد را هر هفته به اتفاق خانواده‌ام دنبال می‌کنم. در واقع هر دوشنبه منتظر قسمت جدید سریال هستیم. یکی از نکات بسیار مثبت این سریال کارگردانی حسن فتحی است که بسیار حرفه‌ای از عهده کار برآمده و اثری ماندگار را به تصویر کشیده است.

وی ادامه داد: فتحی در ساخت درام عاشقانه استاد است و آثارش همیشه مخاطب پسند بوده است، شهرزاد هم با اقبال بسیار خوبی از طرف مخاطب همراه شد که جای تقدیر و تشکر از این کارگردان ارزنده کشورمان دارد. همه عوامل این سریال پرطرفدار عالی و حرفه‌ای کار کردند و جز بهترین‌ها هستند.

نامجو مطلق گفت: من معمولا سریال‌های ایرانی را نگاه نمی‌کنم اما سریال شهرزاد و عاشقانه را هر هفته می‌بینم، البته شهرزاد برایم از جذابیت خاصی برخوردار است. فیلمنامه آن، تا حدی خوب نوشته شده که مخاطب را هر هفته با خود همراه می‌کند. هر جا می‌روم، همه صحبت از شهرزاد می‌کنند و آن را دوست دارند.

وی ادامه داد: در طول سال‌های گذشته در کشور ما کم پیش آمده که سریالی تا این اندازه مورد استقبال مردم قرار گیرد و برای این امر باید به حسن فتحی تبریک گفت. مظلومیت، وفاداری، عاطفه و عشقی که در این مجموعه قرار دارد ستودنی است و همین موضوع بر اقبال آن افزوده است.

نامجو مطلق گفت: علاوه بر همه مواردی که ذکر شد شهرزاد بازیگرانی بسیار نامی و مشهوری دارد که در بسیاری از فیلم‌های موفق سینمایی نقش‌آفرینی داشته‌اند. سریال، دیالوگ‌های بسیار خوبی دارد که مخاطب را به تامل وادار می‌کند. شهرزاد دوره تاریخی را به تصویر کشیده که برای مخاطب و مخصوصا کسانیکه در آن دوره زمانی نبودند، جالب است. به همه عوامل سریال خسته نباشید، می‌گویم.

قسمت چهاردهم سریال شهرزاد فردا ۳ مهرماه عرضه می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>