سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ مهر ۱۳۹۶ در ۱۲:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب
در نشست سراسری مدیران امور سینمایی حوزه هنری عنوان شد:

محمد حمزه‌زاده: به اکران فیلم خارجی به عنوان یک گزینه فکر می‌کنیم

hamzezadeh-sanandaj1

محمد حمزه‌زاده رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری در نشست سراسری مدیران امور سینمایی این نهاد، از علاقه‌مندی حوزه هنری به اکران فیلم خارجی سخن گفت.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط‌عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری، پنجمین نشست سراسری مدیران امور سینمایی حوزه هنری صبح امروز چهارشنبه ۱۹ مهرماه در شهر سنندج آغاز شد.

در نخستین روز از این سمینار، محمد حمزه‌زاده رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری درباره مسائل اکران و سینماداری حوزه هنری صحبت کرد. او گفت: یکی از وظایف دولت این است که در کنار سایر برنامه‌هایش به موضوع صنعت و اقتصاد سینما توجه کند. هر کسب و کاری، در اتاق بازرگانی یا مراکزی از این دست نماینده دارد، اما سینما از این امکان محروم است.

وی ادامه داد: هر فیلمی که تولید می شود از نظر محتوا از مجاری مختلف بررسی می‌شود اما در کنار توجه به بهداشت محتوا باید به این موضوع توجه کرد که یک فیلم از نظر اقتصادی و جذب مخاطب چه جایگاهی دارد.

hamzezadeh-sanandaj2

حمزه‌زاده گفت: حمایت از تولید ملی اولویت اول، دوم و سوم ماست. همان حساسیتی که برای نمایش فیلم ایرانی داریم برای انتخاب و نمایش فیلم خارجی هم داریم، اما به اکران فیلم خارجی به عنوان یک گزینه فکر می‌کنیم.

رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری ادامه داد: نمی توان همه بار را بر دوش سینماداران گذاشت و به بخش سالن داری و تامین هزینه های آن بی توجه بود.

حمزه‌زاده گفت: به نظر می رسد طرح موضوع آزادی، کرامت هنرمندان و احترام به این قشر بیشتر سیاسی و انتخاباتی است. کرامت هنرمند زمانی محقق می شود که اثر او دیده شود و در مواجهه با مخاطب قرار بگیرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به تنوع اکران اشاره کرد: میزی که برای جذب مخاطب چیده می شود باید متنوع باشد. در بخش تولید و اکران باید این موضوع را در نظر گرفت.

kazemi-sanandaj

در نشست امروز محمود کاظمی مدیرعامل موسسه بهمن سبز به ارائه گزارش عملکرد این موسسه پرداخت. در بخش دیگری از این جلسه از سه مدیر استانی پرویز آزادی زنجان، مهدی حسن زاده چهار محال و بختیاری و احسان رمضانی کرمانشاه تقدیر شد. تقدیر از مدیر امور سینمایی کردستان حیدر مرادی برای میزبانی این رویداد و حسن رنجبر مدیر امور فنی برای نقش فعال در بازسازی سینماهای حوزه هنری هم امروز انجام شد.

نشست سراسری مدیران امور سینمایی حوزه هنری تا جمعه ۲۱ مهرماه در شهر سنندج ادامه دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>