سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ مهر ۱۳۹۶ در ۱۱:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب
محمود کاظمی مدیر عامل موسسه بهمن سبز :

قطار بازسازی سینماهای حوزه هنری توقف ندارد/ اکران فیلم خارجی طبق قواعد امکان‌پذیر است

kazemi

مدیر عامل موسسه بهمن سبز معتقد است اکران فیلم خارجی، طبق قواعد و مقررات قانونی می‌تواند یکی از عوامل رونق دادن به سینماها باشد.

به گزارش سوره سینما، محمود کاظمی مدیر عامل موسسه بهمن سبز درباره احتمال اکران فیلم خارجی در سینماهای حوزه هنری گفت: سخنان آقای حمزه‌زاده رییس محترم سازمان سینمایی سوره در نشست مدیران امور سینمایی حوزه هنری کاملا گویا بود. ایشان به این نکته اشاره داشت که یکی از گزینه های اکران در سینماهای حوزه هنری، می تواند اکران فیلم خارجی باشد و بر این موضوع تاکید کرد که حمایت از تولید ملی، برای ما اولویت اول است.

وی ادامه داد: موسسه بهمن سبز، در چهار سال اخیر در زمینه نوسازی، بازسازی و تجهیز سینماهای حوزه هنری گام های بزرگی داشته و در شهرهای بزرگ و کوچک سینماهایش را تجهیز و به روز کرده است. این اقدامات، البته نهایت تلاش ما نیست و همچنان قطار بازسازی‌ها، به پیش حرکت می‌کند و مطمئن باشید با وجود موانع اقتصادی، روند بازسازی و نوسازی سینماهای حوزه هنری متوقف نمی‌شود.

کاظمی گفت: در پنجمین سمینار مدیران امور سینمایی حوزه هنری که در سنندج برگزار شد، مشکلات و موانع توسعه ناوگان سینمایی این نهاد و نقاط قوت و امتیازهای این سینماها بررسی شد. حوزه هنری یکی از مهمترین سینماداران ایران است. این امتیاز، وظیفه و مسئولیت ما را بیشتر و تلاشمان را جدی‌تر کرده است. اغلب بازسازی‌های این موسسه، بدون حمایت‌های مالی خاص بوده و با صرفه‌جویی و با رعایت تمام قواعد حرفه‌ای و تخصصی صورت پذیرفته است.

مدیر عامل موسسه بهمن سبز گفت: هزینه‌های سینماداری واقعا کمرشکن است و فشار زیادی به سینماداران وارد می‌کند. هر سال تعداد فیلم‌های پرمخاطب محدود است و در فصل‌هایی از سال، به دلایل مختلف مردم رغبت کمتری برای فیلم دیدن در سینما دارند. در بهمن سبز کوشیده‌ایم، عوارض ناشی از این مشکلات را در سراسر ایران به حداقل برسانیم، اما واقعیت این است که در این فضا، مدیریت سالن‌ها کار ساده ای نیست. نمایش سریال‌های پرمخاطب، برگزاری کنسرت یا برنامه‌هایی از این دست می‌تواند بخشی از مشکلات اقتصادی را کمرنگ کند. در کنار این برنامه‌ها، نمایش فیلم خارجی هم یک گزینه است.

کاظمی ادامه داد: مدیران امور سینمایی حوزه هنری در سراسر ایران، تلاش می‌کنند مخاطب بیشتری را به سینماها دعوت کنند. سینما آزادی آبادان که پارسال توسط این موسسه بازسازی و راه‌اندازی شد، این روزها با استقبال مخاطبان این منطقه روزهای پررونقی را می‌گذراند. پردیس چهار باغ اصفهان میزبان شایسته جشنواره فیلم کودک و نوجوان بود و مورد توجه مردم فرهنگ دوست این استان است. سینما آزادی بیجار که به تازگی افتتاح شده، فروش خوبی داشته و مواردی از این دست نشان می‌دهد، برنامه ریزی‌های موسسه بهمن سبز از سوی مردم نمره قبولی گرفته است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: حوزه هنری این روزها ۵۷ سینمای فعال، ۹۵ سالن و ۳۵۰۴۷ صندلی در اختیار دارد. همان طور که برای نمایش فیلم‌های ایرانی، اولویت‌ها، اصول و قواعدی وجود دارد. برای نمایش فیلم‌های خارجی هم به این موارد پایبند هستیم. اگر مجاری قانونی مسئول، مجوز اکران تعدادی از فیلم‌های خارجی را صادر کنند. ما هم آنها را نمایش خواهیم داد و طبق ضوابط اقدام می‌کنیم. اکران فیلم خارجی، می‌تواند بخشی از هزینه‌های سینماداری را برای تمام سینماداران بخش دولتی و خصوصی جبران کند.

منبع: خبرگزاری مهر


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>