سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ خرداد ۱۳۹۲ در ۹:۰۵ ق.ظ چاپ مطلب

بهزاد عبدی موسیقی «رودخانه لیان» را تمام کرد

behzad-abdi

کارگردان فیلم مستند «رودخانه لیان» از پایان آهنگسازی این فیلم و آماده شدن آن برای حضور در جشنواره‌های بین‌المللی خبر داد.

کارگردان فیلم مستند «رودخانه لیان» از پایان آهنگسازی این فیلم و آماده شدن این فیلم  برای حضور در جشنواره‌های بین‌المللی خبر داد.

رامتین بالف کارگردان مستند «رودخانه لیان» که  با این فیلم  توانست در سی و یکمین جشنواره فجر سیمرغ بهترین فیلم مستند را دریافت کند، درباره حضور بین‌‎المللی این فیلم به سوره سینما گفت: موسیقی فیلم در زمان شرکت در جشنواره فیلم فجر انتخابی بود، اما از آن جایی که می‌خواستیم فیلم را به جشنواره‌های خارجی بفرستیم باید از موسیقی اوریجینال استفاده می‌کردیم.

مدتی پیش ساخت موسیقی برای این فیلم توسط بهزاد عبدی با یک گروه نوازنده ۷۰ نفره در اورکراین آغاز شده بود که به تازگی تمام شده و درحال میکس نهایی کار هستیم. برای حضور در جشنواره های خارجی اقدام خواهیم کرد و احتمالا به زودی متقاضی شرکت در فستیوال آمستردام  خواهیم بود.

بالف درباره فعالیت جدید خود گفت: تصویربرداری  فیلم مستندی به تهیه کنندگی خودم و کارگردانی رشاد بالف به نام «سفرصید میگو» را تمام کرده‌ایم که در مرحله تدوین قرار دارد. این مستند درباره چگونگی صید میگو در خلیج فارس است که واسطه آن روزمرگی صیادان و ملوانان به تصویر کشیده می‌شود.این مستند قرار است در ۴۰ دقیقه آماده نمایش شود.