سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ مهر ۱۳۹۶ در ۱۲:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

رئیس حوزه هنری: هنر انقلاب اسلامی با بچه‌های مسجد ادامه پیدا می‌کند

Momeni

محسن مومنی شریف در جریان افتتاح دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در اردبیل تاکید کرد: دوگانگی دین و هنر وجود ندارد و در واقع هنر در راستای شناختن مناسک و ارزش‌های دینی است.

به گزارش سوره سینما به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، محسن مومنی شریف، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، در جریان افتتاح دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد استان اردبیل خاطره‌ای از نظر رهبری در رابطه با نسبت هنر و طلاب را تعریف کرد و گفت: حضرت آیت الله مقتدایی خدمت رهبر انقلاب نکته‌ای را پرسیدند در رابطه با نسبت طلاب و روحانیت با هنر که حضرت آقا فرمودند من از این سوال شما تعجب می‌کنم. در غایت هنر تقلیل نیست. امروز چه روش و ابزاری رساتر و برنده‌تر از هنر وجود دارد. چرا باید دوستان از این ابزار استفاده نکنند. حتی ایشان فرمودند منظور این است که در مسائل نظری که هیچ، حتی مباحث اجرایی هم طلاب باید ورود کنند.

وی تصریح کرد: دوگانگی دین و هنر وجود ندارد؛ در واقع هنر در راستای شناختن مناسک و ارزش‌های دینی است. نخستین گونه‌های هنری در دین هم هنرهای نمایشی است که نمونه آن را برای نشان دادن مناسک و ارزش های دینی شاهد هستیم.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی افزود: از همکاران ارجمندم در دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری تشکر می‌کنم که دوباره این جریان را راه انداختند؛ چراکه هنر انقلاب اسلامی با بچه‌های مسجد ادامه پیدا خواهد کرد.

مومنی با یادی از مرحوم امیرحسین فردی و ساخت واژه پرمعنای بچه‌های مسجد توسط او اظهار داشت: کوروش زارعی از ارتباط کم مردم با تئاتر گفتند و اینکه در سالن های مجلل هم تئاترهای خوب استفاده نمی‌شود. به اعتقاد بنده باید با ادبیات و دستور زبان خودمان درباره ارزش‌هایمان صحبت کنیم و این کار می‌تواند در قالب تئاتر بچه‌های مسجد باشد. آن دستورزبانی که باعث می‌شود مردم با تئاتر آشتی کنند، فکر، کار کردن و تعمق در اندیشه‌های اسلامی است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>