سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ آبان ۱۳۹۶ در ۱۲:۳۵ ب.ظ چاپ مطلب
در آستانه ایام اربعین حسینی ؛

شاعران در محفل ادبی «رندان تشنه لب» یاد عاشورا را پاس داشتند

rendan-teshne-lab

جمعی از شاعران آیینی در شب شعر عاشورایی «رندان تشنه لب» یاد حماسه کربلا را در حوزه هنری پاس داشتند.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی سپهر سوره هنر؛ در این شب شعر که یکشنبه – ۳۰ مهر- ساعت ۱۸ در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد، محمدعلی مجاهدی، علی انسانی، اسماعیل امینی، سعید بیابانکی، حسن شعبانی، عباس احمدی، حمیدرضا برقعی، مجتبی احمدی، امید مهدی نژاد، محمود حبیبی کسبی، احمد بابایی و جواد میرصفی به شعرخوانی پرداختند.

این مراسم با تلاوت چند آیه از قرآن کریم آغاز گردید.

محمد سادات اخوی مجری این مراسم گفت: هرجا محفلی برپا می شود و شاعران درباره امام حسین (ع) صحبتی می کنند آن مجلس را امام زمان می بیند بنابراین مجلس امشب را به او تقدیم می کنیم.

اسماعیل امینی جزو معدود شاعرانی که تحصیلات دانشگاهی رشته خود را گذرانده به روی صحنه رفت و مدح حضرت عباس (ع) را با زبان ترکی برای حضار خواند.

در این قسمت از برنامه مجتبی احمدی شاعر کرمانی شعری با مضمون کربلا خواند.

امید مهدوی نژاد طنزپرداز بخشی از کتاب در دست انتشار که واقعه ای از عاشورا است را خواند.

سعید بیابانکی شعر «کیستی» را خواند و آن را به حضرت زینب (ع) تقدیم کرد.

حسن شعبانی از خادمان کهن سال امام حسین(ع) شعر «بانوی رشید» و در قسمت دیگری از شعرشب «رندان تشنه لب» احمد بابایی شعری برای شاعران و علاقه مندان به شعر عاشورایی خواندند.

همچنین علی انسانی پس از استقبال شاعران غزل «اشک» را برای حضار خواند.

عباس احمدی یک شعر و یک غزل کوتاه برای حاضران خواند.

در این قسمت از مراسم حمیدرضا برقعی شاعر اهل قم یک شعر بلند و یک شعر سپید و جواد میرصفی شاعر پس از کسب رخصت از بزرگان یک شعر را برای حاضران اجرا کردند.

یوسف علی میرشکاک شاعر، نویسنده، طنزپرداز و منتقد سیاسی یک شعر و پس از وی محمود حبیبی کسبی دو رباعی و یک غزل برای حضار اجرا کردند.

همچنین نوحه سرایی توسط محسن عرب خالقی مداح اهل بیت(ع) در پایان مراسم و اجرای چند قطعه موسیقی عاشورایی توسط محسن جلیلی نوازنده نی و اشکان کمانگیری خواننده موسیقی سنتی از دیگر بخش های این محفل ادبی بود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>