سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ آبان ۱۳۹۶ در ۱۲:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

انیمیشن «فیلشاه» به جشنواره فیلم فجر می‌رود/ رونمایی از پوستر جدید

filshah

با انجام مراحل رندرینگ انیمیشن سینمایی «فیلشاه» به کارگردانی هادی محمدیان در اوکراین، بزودی نسخه نهایی این انیمیشن آماده خواهد شد.

به گزارش سوره سینما، مسئولین «هنر پویا» با توجه به پروداکشن قوی این اثر و کیفیت درخور توجه، در نظر دارند اکران «فیلشاه» را به تعویق بیاندازند و اولین نمایش این انیمیشن را در جشنواره سی و ششم فیلم فجر تجربه کنند.

«فیلشاه» به تهیه کنندگی حامد جعفری و کارگردانی هادی محمدیان، انیمیشنی پرکاراکتر است که در تولید آن تیمی ۱۵۰ نفره مشارکت داشته‌اند. بیش از ۵۰ انیماتور در این گروه مسئولیت متحرک سازی انیمیشن «فیلشاه» را برعهده داشته‌اند. یکی از چالش‌های اصلی این تیم بزرگ، متحرک‌سازی حیوانات چهارپا و دوپا پرتعدادی است که در این انیمیشن حضور دارند و از این لحاظ اثری شاخص در سینمای انیمیشن ایران محسوب می‌شود.

برای تولید «فیلشاه» بیش از ۲۰ نرم افزار گرافیکی مورد استفاده قرار گرفته است. علاوه بر آن بخش قابل توجهی از پایپ لاین تولید انیمیشن در گروه «هنرپویا» توسط برنامه‌ نویسان ایرانی بومی شده که کمک بسزایی در کاهش زمان و هزینه تولید انیمیشن های سینمایی این کمپانی کرده است.

filshah poster

داستان «فیلشاه» در جنگلی در آفریقا رقم می‌خورد. رئیس گله فیل‌ها صاحب فرزندی می ‌شود که همه انتظار دارند جانشین رئیس گله باشد، اما برخلاف تصور همه «شادفیل» بسیار دست و پا چلفتی است و هیکل گنده‌اش همیشه سبب تخریب و خرابکاری می ‌شود.

«فیلشاه» به عنوان محصول جدید گروه «هنرپویا» با سرمایه گذاری این گروه به عنوان یک کمپانی خصوصی، بنیاد سینمایی فارابی و موسسه تصویرشهر تولید شده است. گروه «هنرپویا» اولین کنسرسیوم فرهنگی هنری شکل گرفته در بخش خصوصی است که توسط موسسات فرهنگی هنری هفت سنگ و سلوک افلاکیان با شعار “فرزندانتان را آسوده خاطر به سینما بیاورید” پایه گذاری شده است. این گروه در اولین اقدام مشترک انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» را در سال ۱۳۹۴ با همین شعار در سینماهای کشور عرضه کرد و توانست با فروش ۵ میلیارد تومانی، عنوان سومین فیلم پربیننده سال ۹۴ را از آن خود سازد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>