سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ آبان ۱۳۹۶ در ۳:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

آیین کلنگ‌زنی دومین پردیس سینمایی حوزه هنری در اصفهان برگزار شد

kolangzani

آیین کلنگ‌زنی پردیس سینمایی «ساحل» با حضور اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، مدیران حوزه هنری و مسئولان موسسه بهمن سبز در محل سینما «ساحل» اصفهان برگزار شد.

به گزارش سوره سینما ، سینما «ساحل» یکی از قدیمی‌ترین سینماهای اصفهان با قدمت ۵۰ سال ظهر امروز با حضور مسئولان بنیاد سینمایی فارابی، حوزه هنری و موسسه بهمن سبز، اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان و اصحاب رسانه جای خود را به پردیس سینمایی «ساحل» داد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در آیین کلنگ‌زنی دومین پردیس سینمایی اصفهان اظهار داشت: افتخاری است که نمایندگان شورای پنجم شهر که در مجموعه حوزه هنری و موسسه سینمایی بهمن شرق با نگاه یک شریک غیرتجاری و رویکرد فرهنگی و هنری فضاهای فرهنگی و هنری شهر را برای ارتقا و نوسازی و بهسازی شهر فعالیت کنیم.

مهدی مقدری افزود: تمام تلاش ما این است که بودجه سال آینده را طوری تنظیم کنیم که تمام نگاه‌های مشارکتی که با سایر نهادها و ذی‌نفعان فرهنگ و هنر اصفهان را که لازم است شهرداری ورود کند، در غالب قوانین و مقررات فارغ از سلیقه‌های شهرداران و نهادها ببنیم.

وی با بیان اینکه به دنبال مدیریت یکپارچه فرهنگی و هنری در شهر هستیم، گفت: بر اساس گزارش‌ها بعد از ایام تعطیلات نوروز در کنار جریان زاینده‌رود، جریان فرهنگی و هنری در این پردیس سینمایی راه می‌افتد که امیدواریم این موضوع سرآغاز مشارکت‌های شهرداری اصفهان با متولیان سینمایی و حوزه هنری برای احیای پروژه سینما ایران، اندیشه و همایون شود.

رئیس حوزه هنری استان اصفهان نیز در این آیین با بیان اینکه دومین پردیس سینمایی اصفهان همراه با ۵ سالن سینمایی، کافه سینما و نخستین موزه سینمایی در اصفهان در مکان سینما ساحل احداث می‌شود، گفت: امیدوار هستیم همانطور که در پردیس سینمایی خانواده را قول دادیم و در هفته هنر انقلاب سال گذشته به بهره‌برداری رساندیم، این پروژه نیز در فروردین ماه و همزمان با هفته هنر انقلاب به بهره‌برداری می‌رسانیم.

مهدی احمدی‌فر گفت: پروژه دومین پردیس سینمایی اصفهان نیازمند همت مسئولان شهرداری و شورای شهر دارد و امید داریم که در زمینه فرهنگ و هنر ارتقا صورت گیرد.

فریده روشن، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این آیین با بیان اینکه اصفهان نیازمند پردیس‌های سینمایی متناسب با جمعیت و نیاز مردم کلان‌شهر اصفهان است، گفت: امیدوار هستیم که در آینده نیز با پیگیری مصوبات قبل در حوزه فرهنگ و هنر شاهد ارتقای بسترهای فرهنگی کلان‌شهر اصفهان باشیم.

شایان ذکر است که پردیس سینمایی «ساحل» دومین پردیس سینمایی اصفهان است که بعد از پردیس سینمای «چهارباغ» با ظرفیت ۴ سالن و کافه سینما فروردین سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می گیرد. قرار است این سینما به شکل پردیس سینمایی ۵ سالنه بازسازی شده و موزه سینمایی نیز در این مکان ایجاد شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>