سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ آبان ۱۳۹۶ در ۶:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

یادداشت حبیب احمدزاده/ اربعین حسینی و فرهنگ‌سازی صلح واقعی در منطقه و جهان

arbaeen

حبیب احمدزاده نوشت: باورکنیم که بزرگترین انتقام جهان از کشندگان حسین(ع) همین آموزش صلحی است که در اربعین بر ضد فرهنگ منحط داعش و پشتیبانان امروزش انجام می‌پذیرد.

به گزارش سوره سینما، حبیب احمدزاده طی یادداشتی به موضوع پیاده‌روی اربعین پرداخته و اینگونه نوشت: این متن را به دو دوست تقدیم میکنم که عملا سالها پیش در این راه گام برداشتند. اول شهید مدافع حریم و حرم سعید سیاح طاهری که جشن کشتی دوستی بین کودکان  ایران و عراق  و صدها نمونه دیگر … را به جان انجام داد و دومی دوست گرامی و هنرمندم کیومرث خان پوراحمد که چنین روزی را سالها پیش با ساخت فیلم(اتوبوس شب) آرزو کرد:

…………………….

دوست همسفری هنگام راهپیمایی اربعین امسال از من پرسید :چرا کسی این ملت عراق را هدایت فکری نمیکند تابعد از  تحمل چند جنگ خارجی و داخلی مخارجی را که در اربعین متحمل میشوند صرف  تربیت ، بهداشت  و آبادانی کشورشان کنند؟

پرسیدم  بنظرت خرج خرید یک موشک جنگی چقدر است ؟

مخارج دهها هزار کشته و نگاهداری هزاران هزار مجروح یک جنگ و تیمار خانواده های انان چقدرمیشود ؟

منظورم را متوجه نشد ، ادامه دادم و گفتم : سالها خشونت در این کشور مابین قبیله با قبیله ، خانواده با خانواده و برادر با برادر رخ داده.

حال از اقصی نقاط این کشور و از تمام این قبایل همگی همراه با فرزندانشان میایند تا حداقل بیست روز در مسیری پانصد کیلومتری کفش های کسی را واکس بزنند که نمیشناسند ، به کسی التماس کنند تا قدم بر چشمشان گذاشته و به خانه شان رفته و برسفره طعامشان بنشیند که هرگز او را ندیده اند.

این فرزندان در کنار پدرانشان هرسال در اربعین بیست روز عمل میکنند به درس دوست داشتن و محبت به دیگرانی که نمیشناسند هرکس که باشد از شیعه و سنی تا مسیحی و حتی یهود ، هرکس که در این راه مهمان حسین است  جالب درسی که هرسال باید شاگردانش اعم از کوچک و بزرگ ، زن و مرد ، باسواد و بیسواد دوباره این ترم را تکرار کنند و قبولی ان تنها یکساله است و باز تکرار در سال بعد.

این درس محبت را هرگز دانشگاه و مدرسه دیگری درجهان میتواند عملا به کسی یاد دهد ؟

اربعین در واقع ، واکسینه سازی فرهنگ ملتی است برای مقابله با ویروس داعشی شدن فرزندانشان.

داعشی که شناخته و نشناخته، بدون سوال ، سر میبرد.

دوباره میپرسم کدام راهپیمایی بیست و چند میلیونی را در جهان می‌شناسید که اینگونه صلح را به همه ما و از جمله کودکان عراقی بیاموزد.

به ما ایرانیان بیاموزد که از فرط مهمان نوازی میزبان عراقی  کینه جنگ هشت ساله را شسته و کنار بگذاریم.

بله عزیزان ما در راهپیمایی اربعین می اموزیم با دوست داشتن انسانها از فرهنگ  یزید و شمر انتقامی بس قطعی و نهایی بگیریم.

این انتقامی ست کامل  که دیگر ما دو ملت با کینه به همدیگر  ننگریم  تا غربیان سوداگر نتوانند موشکهایشان را به ما بفروشند.

اگر امروز برای فرهنگ پیشگیری و محبت به دیگران چنین خرج ناچیزی نکنیم حتما و ناچارا  فردا برای مریضی جنگ ، باید میلیاردها خرج بیهوده بپردازیم  نمیدانم در دلش چه گذشت ، سری تکان داد و در مسیر به حرکتمان ادامه دادیم.

باورکنیم که بزرگترین انتقام جهان از کشندگان حسین همین اموزش صلحی است که در اربعین بر ضد فرهنگ منحط داعش و پشتیبانان امروزش انجام میپذیرد.

دوستان این پیشگیری از جنگ و این راهپیمایی واقعی صلح بر همه ملتها تهنیت و مبارک .


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>