سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۲:۳۸ ب.ظ چاپ مطلب
نقش‌هایم شبیه نیستند/

ماهانی: انتهای نفسگیر «هیس…» حذف شد

aksdoni_Jalalpic_funpatugh_com (3)

مهدی ماهانی تأکید کرد اگر منتقدان بازی‌هایش را بررسی کنند نمی‌توانند حتی یک وجه تشابه در کاراکترهای مختلفی که بازی کرده پیدا کنند.

مهدی ماهانی تأکید کرد اگر منتقدان بازی‌هایش را بررسی کنند نمی‌توانند حتی یک وجه تشابه در کاراکترهای مختلفی که بازی کرده پیدا کنند.

ماهانی درباره جدیدترین فعالیت‌هایش به سوره سینما گفت: اواخر سال ۹۱ بازی در فیلم تلویزیونی «بی‌خوابی» به کارگردانی مهدی گلستانه را به پایان رساندم. در این فیلم نقش یک ولی دم، را بازی می‌کنم که کسی نمی‌تواند حتی یک کلمه با او حرف بزند. مدتی پیش در فیلم تلویزیونی «یارستان» به کارگردانی محمد خراط ‌‌زاده ایفای نقش کردم. دو قرارداد سینمایی امضا کرده‌ام که فعلا جزئیاتش را نمی‌توانم اعلام کنم.

وی درباره تجربه همکاری‌اش با پوران درخشنده افزود: فیلم سینمایی «هیس…» به کارگردانی پوران درخشنده را آماده اکران دارم. در این فیلم چهار سکانس بازی داشتم ولی فقط یک سکانس آن باقی ماند.  چون خانم درخشنده برای ده دقیقه پایانی فیلمش جنگید که حذف نشود.

وی گفت: دوستانی با ۱۰ دقیقه پایانی فیلم موافق نبودند و می‌خواستند آن را حذف کنند و خانم درخشنده بسیار تلاش کرد که این اتفاق نیفتد. در واقع رفتاری بی‌رحمانه با «هیس…» شد و درخشنده این فیلم را با چنگ و دندان نجات داد اما به هر حال انتهای نفسگیر فیلم را حذف کردند.

این بازیگر گفت: اصلا برایم مهم نیست که کجا و در چه مدیومی بازی می‌کنم. بسیاری از بازیگران، سینما را با دیگر مدیوم‌ها عوض نمی‌کنند و حاضرند نقش‌های بی ریشه و بی‌شناسنامه را فقط به خاطر یدک کشیدن نام ۳۵ در کارنامه‌شان، بازی کنند. من فقط به نقش فکر می‌کنم. این نقش می‌تواند در قاب تلویزیون یا سینما باشد. برای من ماندگاری مهم است. عطش بازی در ۳۵ را ندارم.

بازیگر «انتهای خیابان هشتم» گفت: تا به حال هیچ نقشی را شبیه نقش دیگر بازی نکرده‌ام. در هر نقشی سعی کرده‌ام فیزیک، بیان، لحن و راه رفتنم را در راستای نقش تغییر بدهم. در فیلم تلویزیونی «بچه‌های لواسان» تلاش زیادی برای نقش کردم و مطمئنم دیده می‌شود.

وی درباره اینکه چرا بیشتر در فیلم‌هایی که در شبکه خانگی عرضه می‌شوند بازی می‌کند توضیح داد: در شرایطی که مردم به سینما نمی‌روند و فروش فیلم‌ها گواه این مسئله است بازی در فیلم‌های شبکه خانگی برای من اولویت بیشتری دارد. یک فیلم در پرفروش‌ترین حالتش در سینما فقط یک میلیون بیننده دارد در حالی که شبکه نمایش خانگی طیف گسترده‌ای از مردم را پوشش قرار می‌دهد.

ماهانی درباره اینکه بیشتر برای نقش‌های منفی انتخاب ممی‌شود گفت: در فیلم سینمایی «خیابان بیست و چهارم» که اولین نقش جدی من در سینما بود و با آن شناخته شدم نقش منفی بازی کردم. شاید اولین تجربه باعث شد مخاطب من را به نقش منفی بشناسد اما همانطور که گفتم من هیچکدام از نقش‌هایم را شبیه به هم بازی نکرده‌ام.

وی افزود: منتقدان می‌توانند این مسئله را بررسی کنند. مطمئنم که در همه نقش‌هایم تغییر کرده‌ام و کسی نمی‌تواند یک وجه تشابه در بازی‌های من پیدا کند. من همیشه به ماندگاری کارم فکر کرده‌ام و اینکه همیشه بازی‌های بازیگر بعد از سالها مرجع محسوب می‌شود و قابل نقد است.

ماهانی درباره اینکه ترس از دست دادن پرده سینما به خاطر تمرکز بر شبکه خانگی دارد گفت: شاید این ترس وجود داشته باشد ولی حاضر نیستم به هر قیمتی مدیوم سینما را حفظ کنم و هر نقشی را بازی کنم. خصوصیت من همیشه این بوده که از نقش‌های سخت استقبال بیشتری کرده‌ام. هیچکدام از کاراکترهایی که تا به حال بازی کرده‌ام نقش آسانی نبوده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>