سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۰:۴۰ ق.ظ چاپ مطلب
مصطفوی: دولت یازدهم به سینما اصولی نگاه کند/

گلایه فیلمنامه‌نویس باسابقه از توقف پروژه‌های تلویزیونی

farid-mostafavi

فرید مصطفوی با اعلام اینکه در چند سال اخیر فعالیت سینمایی نداشته است، از توقف پروژه های تلویزیونی خود ابراز نارضایتی کرد.

فرید مصطفوی با اعلام اینکه در چند سال اخیر فعالیت سینمایی نداشته است، از توقف پروژه های تلویزیونی خود ابراز نارضایتی کرد.

مصطفوی به خبرنگار سوره سینما گفت: امروز شرایط سینما معلوم است و نوعی رکود مدت‌هاست که بر فضای فرهنگی حاکم شده است. در تلویزیون مشغول به انجام کاری بودیم که به خاطر مسائل مالی در نیمه راه متوقف شد. در واقع مشکلات یکی دو تا نیست. باید چرخ متوقف مانده سینما را از سر بگردانند. معضلات هم روشن هستند و امیدوارم چاره ای برای آن وجود داشته باشد.

وی در ادامه افزود: مدت‌هاست در حوزه سینما فعالیتی ندارم و از مناسبات آن بی خبرم. البته فیلمنامه هایی را برای عباس رافعی و رخشان بنی‌اعتماد نوشتم که پیش از مرحله تولید روند کار متوقف شد. شنیده‌ام شورایی در اتحادیه تهیه کنندگان تشکیل شده که فیلمنامه اول آنجا خوانده می‌شود. به هر حال من در چند سال اخیر متن سینمایی ننوشتم، اما بیکار هم نبودم. در دفتر عباس رافعی  فعالیت زیادی داشتم و باید از او بپرسید چرا برخی  کارها پیش نرفت.

این نویسنده همچنین درباره چشم‌انداز آینده سینما گفت: به هر حال باید امیدوار بود. بخشی از مشکلات سینما به کل اقتصاد کشور بر می‌گردد و بخش دیگر به سلیقه و نگاه مدیران. امیدوارم دولت جدید و مدیران فرهنگی آن از هر دو نظر کارنامه درست و روشنی داشته باشد و آنان با نگاه اصولی به سینما و عرصه‌های هنری دیگر بپردازند.

از تجربه‌های نویسندگی فرید مصطفوی می‌توان به فیلم‌های «تقاطع»،«خون بازی»، «گیلانه» و «عصر جمعه» اشاره کرد.